باقری: ایران گزینه‌ای جز استفاده از حق ذاتی خود در دفاع مشروع در برابر تجاوزات رژیم اسرائیل ندارد
اخبار اخبار جهان

باقری: ایران گزینه‌ای جز استفاده از حق ذاتی خود در دفاع مشروع در برابر تجاوزات رژیم اسرائیل ندارد

تبلیغات بنری


به گزارش رابو، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه در ابتدای سخنان خود در نشست فوق العاده وزرای امور خارجه کمیته اجرایی سازمان ملل متحد گفت: همکاری‌های اسلامی در جده، «اعضای سازمان همکاری اسلامی در تأیید درخواست جمهوری اسلامی ایران و دولت فلسطین برای برگزاری این نشست، از دبیرکل سازمان ملل قدردانی و تشکر کردند». سازمان و همکارانش برای سازماندهی خوبش.

باقری همچنین از اقدام تعداد زیادی از دولت ها در محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران و اعلام انزجار گسترده ملت اسلامی از این جنایت صمیمانه تشکر کرد.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه ایران، این نشست اضطراری در دستور کار بررسی ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و همچنین بررسی ابعاد تجاوز جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در شهادت اسماعیل هنیه است. رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و نقض حاکمیت و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران توسط این رژیم، در پی تلاش های شدید و دیپلماسی فعال ایران از طریق رایزنی ها و ارتباطات متعدد صورت می گیرد. سرپرست وزارت امور خارجه با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و وزرای خارجه کشورهای عضو این سازمان.

نشست سازمان همکاری اسلامی

زندگی رژیم اشغالگر اورشلیم بر پایه تروریسم و ​​نسل کشی بنا شده است

سرپرست وزارت امور خارجه ایران در نخستین بخش از سخنان خود به حوادث فلسطین اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی طی ده ماه گذشته فجیع ترین جنایات تاریخ بشریت را در غزه و غیره علیه ملت فلسطین انجام داد. مناطقی از این سرزمین اسلامی و به دلیل حمایت های گسترده و علیرغم برخی از قدرت های غربی به ویژه ایالات متحده آمریکا در مقابله با این رژیم دریغ نکردند، اما سازمان ملل متحد نتوانست هیچ اقدامی برای توقف این کشتار و ویرانی بی سابقه انجام دهد. غیرنظامیان فلسطینی

باقری گفت: شهادت رزمنده خستگی ناپذیر شهید اسماعیل هنیه نخست وزیر سابق تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) که به دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم تحلیف آقای هنیه رئیس جمهوری اسلامی ایران در تهران تنها یک نمونه از جنایات تروریستی رژیم اسرائیل در منطقه و فراتر از آن است.

وی تاکید کرد: این جنایات بار دیگر ثابت کرد که اساس و حیات رژیم قدس اشغالی مبتنی بر تروریسم، جنایت، تجاوز، نقض صلح، ایجاد وضعیت ناامنی و بی ثباتی در منطقه و ایجاد جنگ و نسل کشی است.

سرپرست وزارت امور خارجه گفت: این اقدام تروریستی شنیع نقض آشکار حاکمیت ملی و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران، تهدید جدی صلح و امنیت منطقه و بین المللی و نقض جدی قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است. ” اصول اساسی حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل متحد افزود: به همین دلیل شورای امنیت سازمان ملل متحد که مسئولیت اصلی حفظ صلح و امنیت بین المللی را بر عهده دارد، باید مسئولیت خود را در قبال این گونه تخلفات شدید و هولناک انجام دهد. جنایات و مسئول دانستن رژیم اسرائیل برای ارتکاب این جنایات و تخلفات، و زمینه را برای تعقیب و مجازات رهبران و عاملان این جنایات فراهم کرد.

باقری: ایران راهی جز استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع مشروع در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی ندارد.

نشست سازمان همکاری اسلامی

مسئولیت آمریکا در ارتکاب جنایت ترور شهید هانیه را نباید نادیده گرفت.

باقری افزود: در عین حال مسئولیت آمریکا به عنوان حامی اصلی رژیم اسرائیل در ارتکاب این جنایت شنیع – که بدون توافق و حمایت اطلاعاتی آمریکا ممکن نبود – نباید نادیده گرفته شود. گفت. ”

دیپلمات ارشد ایرانی در ادامه سخنان خود این نکته را یادآور شد که ایران بارها نسبت به پیامدهای منفی وخیم شرارت رژیم اشغالگر اسرائیل بر صلح و امنیت منطقه و بین المللی هشدار داده و علیرغم اقدامات خصمانه مکرر این رژیم علیه این رژیم. شهروندان، منافع و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران همواره نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از گسترش تنش و درگیری در منطقه به کار بسته است.

وی همچنین یادآور شد: پس از حمله تروریستی ناجوانمردانه رژیم اسرائیل به تاسیسات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق، بلافاصله شورای امنیت را از اقدامات غیرقانونی این رژیم مطلع و از شورا خواستیم این جنایتکار را به شدت محکوم کند. و جنایی اقدام تروریستی با اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از تکرار این گونه جنایات و حملات، اما آمریکا نه تنها با محکوم کردن این حمله موضع گیری کرد، بلکه شورای امنیت را از انجام وظیفه ذاتی خود برای حفظ صلح و امنیت بین المللی باز داشت. همچنین از طرحی برای محکومیت اقدام وحشیانه رژیم اسراییل جلوگیری شد که منجر به بسته شدن تمامی کانال های دیپلماتیک شد.

باقری گفت: در این شرایط جمهوری اسلامی ایران از حق مشروع خود برای دفاع از خود استفاده کرد و اقدامات لازم و متناسب را علیه نظام مذکور انجام داد.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: در حال حاضر و در صورت عدم اقدام مناسب شورای امنیت در برابر حملات و نقض رژیم اسرائیل، جمهوری اسلامی ایران چاره ای جز استفاده از حق ذاتی خود ندارد. دفاع مشروع در برابر حملات این رژیم». چنین اقدامی برای جلوگیری از حملات بیشتر این رژیم به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران، شهروندان و سرزمین آن ضروری است و به موقع و متناسب اجرا خواهد شد.

باقری: ایران راهی جز استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع مشروع در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی ندارد.

نشست سازمان همکاری اسلامی

احیای ایده معادل سازی صهیونیسم با نژادپرستی باید در دستور کار قرار گیرد

باقری تاکید کرد: در مقابل جنایات هولناک و گسترده رژیم اسرائیل علیه ملت فلسطین و همچنین حملات تجاوزکارانه این رژیم به دیگر کشورهای منطقه از جمله لبنان، یمن و سوریه، سازمان همکاری اسلامی اکنون در موقعیتی حساس.» قیصر در پاسخ گفت: «مشروط به آزمونی جدی»، اقدامات سازمان در قبال این وضعیت باید همه جانبه، قاطع و منطبق با آرمان های روزافزون ملت اسلامی باشد تا از این روند خطرناک علیه ملت فلسطین، یعنی فلسطین جلوگیری شود. زمین و مردم آن.» مصالح جمعی امت اسلامی».

وی ادامه داد: در هر اقدامی، نقش محوری مسئله فلسطین در تشکیل سازمان همکاری اسلامی، روش شناسی، جدیت و ابعاد جنایات رژیم قدس اشغالی علیه ملت و سرزمین فلسطین، همچنین باید به وسعت و شدت اعتراضات کشورهای آزاد و مسلمان در جهان توجه کرد.

باقری تصریح کرد: از این رو سازمان باید بار دیگر حمایت قاطع خود را از آرمان فلسطین اعلام کند و قاطعانه تاکید کند که تنها راه حل بحران کنونی در منطقه رسیدگی به ریشه های آن یعنی اشغال غیرقانونی فلسطین و چندین دهه فلسطین است. اشتغال.” این سرزمین است و این کار بدون رفع اشغال و کسب همه حقوق آنها به ویژه در تعیین سرنوشت خود و ایجاد کشور مستقل فلسطین در تمام این سرزمین با پایتختی بیت المقدس انجام نخواهد شد.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران ادامه داد: بار دیگر باید تاکید کرد که مقاومت در برابر اشغالگری به هر وسیله از جمله مبارزه مسلحانه – که در ده‌ها قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد تایید و تایید شده است – حق ذاتی هر انسانی است. ” این کشور خارجی است و از این رو مردم فلسطین از جمله جناح های مقاومت فلسطین این حق را دارند.

باقری از کشورهای اسلامی خواست بار دیگر اعلام کنند که سیاست ها و اقدامات رژیم اسرائیل در کل اراضی اشغالی فلسطین به ویژه غزه مصداق بارز و انکارناپذیر تجاوز، اشغالگری، آپارتاید و سیستماتیک، گسترده و عمدی است. نقض حقوق بشر.» حقوق بشر، جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل کشی است.»

وی همچنین گفت: در این راستا احیای ایده معادل سازی صهیونیسم با نژادپرستی از اهمیت اساسی برخوردار است و باید در دستور کار قرار گیرد.

باقری: ایران راهی جز استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع مشروع در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی ندارد.

نشست سازمان همکاری اسلامی

سازمان ملل نقض جدی حاکمیت ملی دولت های منطقه توسط رژیم اسرائیل را محکوم می کند.

باقری در ادامه سخنان خود گفت: سازمان باید بار دیگر خواستار پایان نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه، برقراری آتش‌بس فوری، کامل، دائمی و بدون قید و شرط، خروج فوری، کامل و بدون قید و شرط آن از تمامی اراضی اشغالی شود. به ویژه غزه و رفع فوری، کامل و دائمی محاصره تحمیلی غزه و گشودن تمامی مسیرهای زمینی، هوایی و دریایی برای ارائه کمک های فوری، کافی و دائمی به مردم فلسطین، به ویژه در غزه، مبنای بازسازی سریع و کامل زیرساخت ها و همچنین پرداخت غرامت کامل خسارات وارده به مردم و تاسیسات و تبدیل آن به سرزمین فلسطین می شود.

این دیپلمات ارشد ایرانی تصریح کرد: درخواست شورای امنیت برای اعمال فشار جدی بر رژیم صهیونیستی برای اجرای دستورات موقت الزام آور صادر شده از سوی دیوان بین المللی دادگستری برای پایان دادن به نسل کشی غزه باید دوباره مورد توجه قرار گیرد. در این راستا، باید بر اهمیت تصمیم مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری در 19 ژوئیه 2024 در خصوص تأثیرات اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی بر نمایندگان دائمی اعضای سازمان تأکید شود سازمان همکاری اسلامی در نیویورک و ژنو مجبور شد در راستای دستاوردهای سازمان ملل متحد، به ویژه شورای امنیت و شورای حقوق بشر، به صورت گسترده و مؤثر از همه ظرفیت ها استفاده کند آرمان فلسطین

وی تاکید کرد: سازمان باید بار دیگر نقض جدی حاکمیت ملی و تمامیت ارضی دولت های منطقه توسط رژیم اشغالگر قدس را به شدت محکوم کرده و حمایت قاطع خود را از حق ذاتی خود در دفاع مشروع در برابر تجاوز اعلام کند. از آن سیستم

باقری: ایران راهی جز استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع مشروع در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی ندارد.

نشست سازمان همکاری اسلامی

ایران آماده همکاری در انجام ماموریت حمایت از تحقق ملت فلسطین است.

باقری در آخرین بخش از سخنان خود با اشاره به اظهارات خصمانه بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، گفت: باید تاکید کنم در شرایطی که یکی از سران نژادپرست رژیم صهیونیستی موضع مطلق می گیرد، مواضع شرم آور، حتی انسانی و اخلاقی، کشتار میلیون ها فلسطینی در غزه با گرسنگی دادن به آنها، همبستگی جدی و حمایت عملی از مردم فلسطین در این شرایط دشوار بسیار مهم و ضروری است.»

این دیپلمات ارشد ایرانی با بیان اینکه بدون شک این یک وظیفه انسانی، اسلامی و اخلاقی است، افزود: امروز امت اسلام به ویژه زنان و کودکان فلسطینی در غزه تحت اشغال و بمباران است و زندگی حدودا 40000 نفر از بین رفته اند.» شهدای فلسطینی در غزه ما را تماشا می کنند. در انجام این مهم باید مسئولانه و قاطعانه عمل کنیم.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز در راستای مواضع اصولی معمول خود در حمایت قاطع از احقاق همه حقوق ملت فلسطین، آماده همکاری با سازمان و اعضای آن در انجام این وظیفه انسانی و اسلامی است. ”

سرپرست وزارت امور خارجه در پایان سخنان خود گفت: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که راه حل نهایی رفع کامل اشغالگری، بازگشت تمامی آوارگان فلسطینی و برگزاری همه پرسی با مردم فلسطین است. با مشارکت مردم بومی فلسطین و تشکیل دولت فلسطین به پایتختی بیت المقدس.

310310

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *