اخبار اخبار جهان

بایدن: ترامپ جدی می‌گوید که اگر ببازد حمام خون به‌پا خواهد شد

تبلیغات بنری


به گزارش رابو از ایسنا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اولین مصاحبه خود پس از انصراف از انتخابات ریاست جمهوری 2024 گفت که رقابت را به این دلیل ترک کرده است که می خواهد به حزب دموکرات اجازه دهد با دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه رقابت کند.

بایدن در مصاحبه ای با سی بی اس گفت که چند هفته پس از مناظره با ترامپ که نگرانی فزاینده ای را در برخی از محافل دموکرات برانگیخت، تصمیم به عقب نشینی گرفت، زیرا برخی از قانونگذاران دموکرات نگران بودند که عملکرد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری بر آرای آنها در تأثیرگذاری بر انتخابات تأثیر بگذارد. کنگره.

وی همچنین با بیان اینکه ماندن در پست ریاست جمهوری را افتخار بزرگی می داند، تاکید کرد: «مهم ترین تهدیدی که در حال حاضر برای دموکراسی آمریکا وجود دارد، احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات است» و دموکرات ها باید از تمام توان خود برای جلوگیری از این امر استفاده کنند. از اتفاق افتادن

بایدن که پس از عملکرد ضعیف خود در مناظره ها و سخنرانی های مبارزات انتخاباتی با درخواست همکاران حزب خود مبنی بر کناره گیری از رقابت مواجه شد، کناره گیری خود را با نجات دموکراسی آمریکا مرتبط دانست.

آخرین و تنها مناظره بایدن و ترامپ در انتخابات 2024

او گفت که معتقد است اگر کامالا هریس، معاون بایدن و نامزد دموکرات ها در انتخابات آمریکا پیروز شود، انتقال قدرت صلح آمیز نخواهد بود و ترامپ احتمالا دوباره تنش ایجاد خواهد کرد.

بایدن گفت: «اگر ترامپ شکست بخورد، من (به انتقال مسالمت آمیز قدرت) اعتماد ندارم. او واقعاً به آنچه می گوید معنی می دهد. ما او را جدی نمی‌گیریم، اما او واقعاً جدی است. این خطرناک است که بگوید اگر ببازد، حمام خون می شود!»

بایدن همچنین ابراز امیدواری کرد که توافق آتش بس در غزه در دوران ریاست جمهوری وی حاصل شود و ضمن اشاره به تلاش های ادعایی خود و تیمش برای جلوگیری از گسترش درگیری غزه به منطقه، هشدار داد که ممکن است اوضاع از کنترل خارج شود. کنترل و جنگ به سادگی می تواند اتفاق بیفتد

رئیس جمهور ایالات متحده همچنین از فردی که کامالا هریس به عنوان معاون خود انتخاب کرده بود، تمجید کرد و گفت که سوابق وی را در چند دهه گذشته پیگیری و تایید کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به کسانی که با استناد به کهولت سن در توانایی او برای شرکت در کارزار انتخاباتی هریس و پایان دوره اول او تردید داشتند، گفت: من فقط می‌گویم بنشین و تماشا کن. راستش من در آن مناظره روز خیلی بدی داشتم چون مریض بودم، اما مشکل خاصی ندارم.»

بایدن: ترامپ به طور جدی می گوید که اگر ببازد، حمام خون خواهد بود

مصاحبه بایدن در شبکه سی بی اس

نحوه اظهار نظر بایدن به عنوان رئیس جمهور فعلی ایالات متحده در مورد ترامپ، نامزد انتخابات، آنقدر تند و بی سابقه بود که مجری از او پرسید: آیا واقعاً فکر می کنید اینقدر خطر وجود دارد؟

بایدن پاسخ داد: «من فکر می‌کنم که اگر او در این انتخابات پیروز شود، بنشینید و ببینید که این یک خطر جدی برای امنیت آمریکا است.

بایدن در این مصاحبه تاکید کرد که در صورت پیروزی ترامپ، گروه های نژادپرستی که به برتری سفیدپوستان معتقد هستند مانند کوکلوکس کلان به قدرت خواهند رسید.

او گفت: «هر بار که Klu Klux Klan درگیر می شد، آنها کلاه می گذاشتند تا شناسایی نشوند. آنها یک متحد در کاخ سفید داشتند و او هم پشت آنها بود.»

310310

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *