با این چت‌بات با آیندگان حرف بزنید!
اخبار اخبار تکنولوژی

با این چت‌بات با آیندگان حرف بزنید!

تبلیغات بنری


بر اساس گزارش روزیاتو، پت پاتارانتاپورن، یکی از محققان این پروژه در آزمایشگاه رسانه MIT، می‌گوید: «اگرچه ما هنوز ماشین زمان نداریم، می‌توانیم کاری انجام دهیم که جادوی ماشین زمان را به تصویر بکشد. او توضیح می‌دهد که هدف آن‌ها فقط ساختن فناوری نبود، بلکه تشویق مردم به تفکر، تأمل و گفتگو با خود در آینده بود.

How Future You Works این است که ابتدا از کاربران در مورد زندگی فعلی و آرزوهای گذشته و آینده آنها سؤال می پرسد. همچنین یک عکس موجود از کاربر می گیرد و آن را به یک عکس قدیمی و موهای خاکستری از خود در آینده تبدیل می کند. پاسخ‌های کاربر به ChatGPT-3.5 OpenAI داده می‌شود، که خاطرات جعلی ایجاد می‌کند تا پس‌زمینه‌ای منسجم برای پاسخ دادن به سؤالات ایجاد کند.

در آزمایشی با 334 داوطلب، محققان دریافتند که حتی یک مکالمه کوتاه با این چت بات به طور قابل توجهی اضطراب را کاهش داده و احساس ارتباط با خود آینده را افزایش می دهد. این یافته ها مهم هستند زیرا مطالعات نشان داده است که افرادی که ارتباط بیشتری با آینده خود دارند، از سلامت روان، عملکرد تحصیلی و مهارت های مالی بهتری برخوردارند.

خود پاتاراناتاپورن از صحبت کردن با خود آینده اش سود برده است. او می‌گوید: «در طی یک مکالمه، آینده‌ام به من یادآوری کرد که تا جایی که می‌توانم با والدینم وقت بگذرانم. او آینه ای را به سمت من گرفت تا زندگی ام را دوباره ببینم و دوباره با آنچه واقعاً مهم است ارتباط برقرار کنم.»

با این چت بات با آینده صحبت کنید!

البته استفاده از چت بات ها برای اهداف سلامت روان ایده جدیدی نیست. پلتفرم هایی مانند Character.ai به عنوان مشاوران هوش مصنوعی محبوب می شوند. برخی از شرکت‌ها حتی ربات‌های مرده یا ربات‌های غم و اندوه را ارائه می‌کنند که از نزدیکان از دست رفته تقلید می‌کنند. اما کارشناسان هشدار می دهند که این تکنیک ها می توانند از نظر روانی مضر باشند یا حتی کاربران را در اختیار داشته باشند.

محققان MIT اذعان دارند که این فناوری خطراتی دارد. برای مثال، ممکن است آینده را به گونه ای منحرف کند که بر رفتار فعلی تأثیر منفی بگذارد یا رفتار منفی را تأیید کند. همچنین، شخصی سازی بیش از حد می تواند روابط واقعی انسانی را کاهش دهد. آنها بر نیاز به تحقیقات بیشتر برای اطمینان از استفاده اخلاقی از این فناوری تاکید می کنند.

در نهایت، آینده نشان می دهد که چگونه هوش مصنوعی می تواند به ما کمک کند تا عمیق تر با خودمان ارتباط برقرار کنیم. اما همچنین باید به خاطر داشت که هنگام استفاده از چنین ابزارهایی باید احتیاط کرد. آینده ممکن است پر از فرصت های هیجان انگیز باشد، اما بهترین راهنمای ما برای زندگی همچنان خرد و تجربه ای است که در زمان حال به دست می آوریم.

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *