اخبار اخبار ورزشی

برای قطره قطره خونی که در شهر قدس ریخته شود تک تک‌تان مقصرید!

تبلیغات بنری


فرهاد عشوندی; این هشدار خیرخواهانه ای است به مدیران فوتبال و ورزش استان های خراسان رضوی و تهران و مدیران تیم های استقلال و پرسپولیس که به خاطر لجبازی خود با جان هزاران فوتبالدوستان قمار می کنند.
بر اساس بیش از 20 سال تجربه، من نگران خبر میزبانی اورشلیم از مسابقات لیگ الیت هستم. این بدان معنا نیست که ورزشگاه کوچک یا شهر بیت المقدس شایسته میزبانی نیست، بلکه نگران روز بزرگی هستم که بازی استقلال و النصر در ورزشگاه برگزار شود. دیداری که قرار است میزبان ستاره هایی چون کریستیانو رونالدو باشد. هر بازی فوتبال در یک کاسه برگزار نمی شود. بیایید همه چیز را یکباره مرور کنیم. ورزشگاه اورشلیم در مرکز این شهر و در نزدیکی پایتخت قرار دارد. دیداری که مطمئنا چند برابر ظرفیت ورزشگاه تیم میهمان را به خود جذب خواهد کرد. مردم می خواهند به هر قیمتی با بلیط یا بدون بلیط به ورزشگاه بروند.
شما باید بگویید نیروهای امنیتی چه می کنند؟
من برای شما یک مثال می زنم. شاید بسیاری از شما دیگر به خاطر نداشته باشید، اما زمانی که بازی ایران و ژاپن در ورزشگاه آزادی در نوروز 1393 با حضور 100 هزار نفر برگزار شد، آن فاجعه تنها به دلیل بسته شدن چند خروجی زیر جمعیت به دلیل سقوط هلیکوپتر رخ داد. جایی که نباید فرود آمد و برای محافظت از آن هلیکوپتر 7 داغ و تلخ بر دل هواداران فوتبال نشست.

از هم اکنون مشخص است که وقتی جمعیتی چند برابر ظرفیت خود وارد مکان مشخصی با دسترسی محدود می شود و اختیار اقدام را از نیروی انتظامی می گیرد، چاره ای جز کنترل درگیری ها باقی نمی ماند و کافی است لغزش کند. افتادن روی کسی پا در چنین حمله اوباش به معنای تراژدی دسته جمعی دومینوهای انسانی است.
من به عنوان یک خبرنگار ورزشی، جدا از آن حادثه تلخ، تجربه ای مشابه با این اتفاقات در فینال جام حذفی 2017 شیراز بین استقلال و شاهین بوشهر دارم و ماجرای ورزشگاه امام رضایی مشهد و برخورد آن با بانوان نیست. خیلی قدیمی برای به خاطر سپردن
اما حالا چرا ورزشگاه قدس به یکباره تنها گزینه فوتبال ما برای میزبانی لیگ الیت شده است؟ آیا ورزشگاه آزادی نمی تواند میزبان باشد؟ مهدی نبی، نایب رئیس فدراسیون که این روزها به دلیل غیبت مهدی تاج بیمار، به امور اجرایی مشغول است، در مصاحبه های خود مسئولیت را به دوش باشگاه ها می اندازد و می گوید: آنها مسئول هستند. آنها باید بروند و برای برگزاری مسابقه در ورزشگاه مورد نظر شما که استانداردهای لازم را دارد، بروند و قرارداد ببندند، آنها در شرف تعطیلی هستند و بعد بیایند و به ما بگویند و ما هم به آنها کمک خواهیم کرد.»

او باشگاه‌ها و شورای امنیت را مقصر می‌داند و به آیین‌نامه اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا اشاره می‌کند که باشگاه‌ها را مسئول برگزاری و میزبانی مسابقات می‌داند، سپس می‌گوید همه موارد را به مسئولان شورای امنیت ارائه کرده‌ایم. ممکن است در تئوری، این گزاره ها به منطق نزدیک باشد و باری را از دوش آن ها برهاند، اما در واقعیت، آنچه در این معادله نادیده گرفته می شود، امنیت جان توده هاست. کودکان و نوجوانان دوست دارند کریستیانو رونالدو را از نزدیک تماشا کنند. همان جمعیتی که در تپه های مشرف به هتل اسپیناس حضور داشتند و درهای هتل را شکستند، سال گذشته به برترین تصاویر و اخبار رسانه های بین المللی تبدیل شدند.
باشگاه ها ساکت هستند. باشگاه استقلال اعلام کرد در صورت عدم آزادی، ورزشگاه بیت المقدس میزبان بازی خود خواهد بود. فدراسیون می گوید که شایسته نام ایران نیست و بازی ها در کشور ثالث برگزار می شود و همه اینها در حالی است که ما یک ورزشگاه مدرن دیگر در کشورمان داریم که با بودجه عمومی ساخته شده و برای بازی های ملی اختصاص داده شده است. : ورزشگاه امام رضا مشهد مقدس.
ورزشگاه این هفته می تواند افتخاری برای تیم ملی کشورمان باشد که در راه رسیدن به جام جهانی 2026 در این ورزشگاه مدرن میزبان آسیایی خود باشد. اما به دلیل مخالفت شورای تامین استان خراسان اجرایی نشد.

هر یک از شما مسئول قطره خونی هستید که در شهر اورشلیم ریخته شد!

این استادیوم که یکی از مدرن ترین استادیوم های آسیاست، با هزینه گزافی برای خدمات رسانی به رویدادهای ورزشی ملی ایران ساخته شد. اما مشکلاتی که پس از بازی ایران و لبنان در حدود یک سال و نیم پیش پیش آمد، شورای امنیت استانداری را بر آن داشت تا با برگزاری هر گونه بازی در این شهر مخالفت کند.
مسابقه ای که به دلیل ممنوعیت ورود زنان به چالش تبدیل شد.

حالا تاج فیروز رئیس تربیت بدنی استانداری به صراحت می گوید که در فرمانداری حتی یک نفر هم در مقابل حضور زنان در میدان حضور ندارد و تنها دلیل مخالفت ما رسیدگی به عوامل حوادث است. بازی لبنان
مشخص است که وی اختلاف با احسان اصولی رئیس شورای فوتبال را دلیل این اختلاف می داند. رئیس کمیته فوتسال و عضو هیئت مدیره که هم اکنون به همراه تیم ملی در تور تدارکاتی جام جهانی ازبکستان حضور دارد.

حقیقت این است که تاج فیروز به صراحت نشان می دهد که نهادهای مذهبی استان هیچ اعتراضی به برگزاری مسابقه در ورزشگاه امام رضا (ع) با حضور بانوان ندارند و این گفته فقط به رابو محدود نمی شود و او به تسنیم گفته است. آژانس هم و به نظر می رسد ممکن است فاجعه ای ملی در بین استان خراسان و فدراسیون فوتبال رخ دهد، در صورت وقوع این اتفاق، می تواند منجر به محرومیت تیم های کشورمان از میزبانی شود و یا به دلیل ازدحام جمعیت، اتفاقات ناخوشایندی را رقم بزند. در جایی که تاج فیروز احتمال وقوع این اتفاق در ورزشگاه بیت المقدس را یادآور شد، خبرنگار الخبرآنلاین پس از مدتی به وی گفت: ما همچنان آماده مذاکره برای حل مشکلات بین خود هستیم…
شاید کمی تأخیر در عواقب این تصمیم خودخواهانه مشکل بازی دو تیم ایرانی در لیگ برتر را حل کند.
اما اگر حادثه ای بر اساس گستاخی طرفین در این لجاجت رخ دهد، از همین حالا می توان گفت که چه کسانی عامل این حادثه هستند و چگونه با گستاخی فردی از وقوع یک حادثه تلخ در آینده جلوگیری نکردند.

257 41

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *