اخبار اخبار تکنولوژی

بزرگترین شهاب سنگ ایران به نمایش درآمد /عکس

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری رابو، حجه کمالی، مدیر موزه شهاب سنگ های ایران گفت: روز پنجشنبه بزرگترین شهاب سنگ آهنی ایران در برج آزادی رونمایی شد. وزن این شهاب سنگ 100 کیلوگرم است و جزو شهاب سنگ های آهنی محسوب می شود.

کمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران، منشا این شهاب سنگ را هسته سیارک ها دانست و گفت: وقتی چنین شهاب سنگی کشف می شود به این معناست که سیارک یا سیاره ای بزرگ مانند زمین و مریخ متلاشی شده و هسته آن متلاشی شده است. بیرون آمده است. کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری حرکت می کند.

کمالی ادامه داد: این شهاب‌سنگ‌ها بر اثر گرانش تابش خورشید و سایر سیارات از مدار خود خارج می‌شوند و زمانی که به مدار زمین نزدیک می‌شوند، جاذبه زمین جذب می‌شوند و به سطح زمین سقوط می‌کنند.

مدیر موزه شهاب سنگ ها خاطرنشان کرد: این شهاب سنگ ها معمولا اندازه و وزن زیادی دارند.

کمالی وزن این شهاب سنگ کشف شده را 100 کیلوگرم برآورد و اعلام کرد: این شهاب سنگ 8 ماه پیش در یکی از مناطق کوهستانی استان کرمان کشف شده است.

وی درباره تایید و صحت این شهاب سنگ ها توضیح داد: یک سری آزمایش های عملی روی آن ها انجام می دهیم و زمانی که احتمال 99 درصد شهاب سنگ بودن آن تایید شد قطعه مشخص را به یکی از دانشگاه ها می فرستیم. ، مراکز و مراکز تحقیقاتی یا هواشناسی را به خارج از کشور می فرستیم.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *