بزرگ‌ترین ناو هواپیمابر جهان با ناوگانی از سوخو-۵۷ پنهان‌کار / عکس
اخبار اخبار تکنولوژی

بزرگ‌ترین ناو هواپیمابر جهان با ناوگانی از سوخو-۵۷ پنهان‌کار / عکس

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدینروسیه به عنوان یکی از بزرگترین قدرت های نظامی جهان، برخلاف ایالات متحده و چین، تنها یک ناو هواپیمابر دارد. به گفته دریاسالار بازنشسته ولادیمیر پپلیایف، معاون سابق ستاد نیروی دریایی روسیه، نیروی دریایی روسیه باید قادر به ساخت یک ناو هواپیمابر با ظرفیت 70 تا 90 هزار تن باشد. این کشتی باید بتواند میزبان جنگنده Su-57 باشد.

نایب دریاسالار پس از بازنشستگی از سمت قبلی خود، توسعه یک ناو هواپیمابر در موسسه تحقیقات کریلوف را بر عهده گرفت و اظهارات وی در حالی بیان می شود که ناوگان دریای سیاه روسیه (BSF) تحت حملات مداوم در اوکراین قرار گرفته است. با گذشت بیش از دو سال از جنگ اوکراین، ناوگان برخی از پیشرفته ترین و قدیمی ترین کشتی های خود را در اثر حملات پهپادهای اوکراینی و کشتی های سطحی بدون سرنشین از دست داده است.

در پاسخ به این سوال که چند ناو هواپیمابر برای نیروی دریایی روسیه مورد نیاز است، معاون سابق دریاسالار خاطرنشان کرد که حداقل به چهار ناو هواپیمابر نیاز است: دو ناو برای ناوگان اقیانوس آرام و دو ناو برای ناوگان شمالی.

با این حال، این رویا دور از ذهن به نظر می رسد، زیرا صنعت دفاعی روسیه همچنان در اقتصاد شکسته از جنگ و تحریم های بین المللی غرق شده است. جولای گذشته گزارش شد که ناو هواپیمابر Admiral Kuznetsov می تواند آزمایشات دریایی خود را تا بهار 2024 آغاز کند و تا پایان سال وارد خدمت شود. با این حال، به نظر می رسد که این جدول زمانی تحت فشار بیشتری قرار دارد.

بسیاری از تحلیلگران نظامی توضیح دادند که روسیه از زمان جنگ سرد به نیروهای دریایی قوی خود افتخار کرده است. این کشور روی زیردریایی‌ها، ناوشکن‌ها، ناوچه‌ها و رزمناوها سرمایه‌گذاری کرد که همگی به تبدیل روسیه به یک قدرت دریایی بزرگ کمک کردند. مسکو دارای متنوع ترین ناوگان زیردریایی در جهان است.

منتقدان ارتش روسیه خاطرنشان کرده‌اند که اگرچه این کشور ناوگان بزرگی از کشتی‌های دریایی با قابلیت‌های تهاجمی قدرتمند دارد، اما فاقد ناوهای هواپیمابر و در نتیجه توانایی نمایش قدرت است.

بزرگترین ناو هواپیمابر جهان با ناوگان هواپیماهای رادارگریز سوخو-57 / عکس

در سال 2017، مسکو از برنامه های خود برای ساخت بزرگترین ناو هواپیمابر جهان در تلاش برای رقابت با ناوهای هواپیمابر کلاس نیمیتز آمریکا رونمایی کرد. کانسپت ناو هواپیمابر روسی که Sturm نام دارد به اندازه یک ناو هواپیمابر آمریکایی خواهد بود و قادر به حمل 100000 تن تجهیزات و محموله و حمل مشابه هواپیما خواهد بود.

بر خلاف برنامه های روسیه، ایالات متحده پیش از این بزرگترین ناو هواپیمابر جهان، USS Gerald R را توسعه داده و راه اندازی کرده است. آب کم عمق. این کشتی بزرگ ترین کشتی جنگی جهان محسوب می شود و ابعادی استثنایی دارد. کشتی آمریکایی قادر به حمل 100000 تن است، چیزی که روسیه می خواهد.

حتی چین که در ساخت ناوهای هواپیمابر جدید به حساب می آید، یک کشتی غول پیکر برای خود ساخته است که ظرفیت حمل حدود 80 تا 85 هزار تن را دارد.

ناتوانی نیروی دریایی روسیه در بهره برداری از یک ناو هواپیمابر عملیاتی توسط منتقدان غربی به عنوان یک نقص اساسی تلقی شده است. روسیه علیرغم اینکه خود را به عنوان یک قدرت نظامی قدرتمند معرفی می کند، فاقد توانایی دریایی قاطع است که ایالات متحده و چین قبلاً به آن دست یافته اند، همانطور که اظهارات پوتین رئیس جمهور روسیه در روز نیروی دریایی این کشور در سال گذشته نشان می دهد.

منبع: com.eurasiantimes

54322

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *