اخبار اخبار ورزشی

بعد از مجیدی، هیچکس در استقلال جایگاهش را نمی‌داند/رضاییان مدافع است، از او توقع گلزنی نداشته باشید!

تبلیغات بنری


سفر پر ستاره: فصل جدید برای باشگاه استقلال اصلا خوب شروع نشد و این تیم در لیگ برتر ایران و لیگ نخبگان آسیا نتایج خوبی کسب نکرد. آبی ها در این فصل در 10 دیدار 7 شکست خوردند و پس از جدایی جواد نکونام و حضور موقت سهراب بختیاری زاده، حالا با پیتسو مسیمانه به دنبال آغاز دوران جدیدی هستند. این مربی آفریقایی کار خود را از دیروز آغاز کرد و فردا برای اولین بار استقلال را مقابل خیبر خرم آباد هدایت می کند.

میثم بائو، هافبک سابق استقلال در گفتگو با رابو درباره شرایط این روزهای استقلال صحبت کرد که در ادامه می خوانید:

عملکرد استقلال در بازی النصر را چطور دیدید؟

استقلال نسبت به بازی های قبلی خود در لیگ برتر انگلیس و لیگ الیت آسیا کمی بهتر بود و فکر می کنم بازیکنان کمی پیشرفت کردند و می توانند در این دیدار نتیجه بگیرند. تیم النصر هم ستاره های زیادی دارد اما فکر می کنم استقلال نسبت به بازی های قبلی بهتر عمل کرد. البته دور از انتظار است.

فکر می کنی چرا این فصل برای استقلال ضعیف شروع شد؟

همه عوامل تاثیر دارند و هیچ فردی باعث آن نمی شود. استقلال تیم بزرگی است و بازیکنانی که به آنجا می روند، نیمی از آنها بزرگ هستند و نیمی دیگر باید بزرگ فکر کنند. اگر در بحث مدیریت مشکلی پیش بیاید، بازیکن باید بزرگ فکر کند و به فکر هواداران و پیراهن باشد تا آنها را خوشحال کند. گاهی اوقات یک بازیکن با مشکل مواجه می شود و مدیریت باید مشکل را حل کند. یعنی همه باید تلاش کنند و وقتی تیم موفق نمی شود همه درگیر می شوند. بگوییم که اداره به تنهایی مسئول است و نه از مربی گرفته تا بازیکنان و مدیر فنی که همه نقش دارند. فضای مجازی جایی است که کسانی که کسی را دوست دارند تشویقشان می کنند و کسانی را که دوست ندارند نابود می کنند.

در این مورد، دولت مورد انتقاد زیادی قرار می گیرد. نظر شما درباره عملکرد مدیران استقلال چیست؟

مدیریت در جذب بازیکنان کار بسیار خوبی انجام داده است. علی خاطر تا پارسال خیلی خوب بود. حالا مربی از او راضی نبود و نمی دانیم چون در تیم هستیم. در یک مقطع خاطره رفت و فرشید سامی که قبلاً عضو هیئت مدیره و وکیل بود، ناگهان مدیرعامل شد. اداره باید در کارهای اداری خود دخالت کند، همانطور که مربی باید در زمین فوتبال دخالت کند. متاسفانه دو سال در استقلال بعد از رفتن مجیدی هیچکس جایگاه او را نمی دانست. مدیرعامل به دنبال بازیکن بود و مربی می خواست مدیر فنی را عوض کند. این موارد دست به دست هم می دهد و باعث می شود تیم سطح حرفه ای خود را از دست بدهد. باید تعاملی باشد که مدیریت در بحث های مدیریتی نظر بدهد و سرمربی در زمین حضور داشته باشد. این چیزها در استقلال مناسب نبود.

نظر شما در مورد سرمربی جدید چیست؟

من او را به خوبی نمی شناسم و او فرد مشهوری نیست و در معتبرترین لیگ های دنیا کار کرده است و باید ببینیم عملکرد او چگونه است. در کل فکر می کنم تیم در حال پیشرفت است.

راه حل شما برای استقلال از این بحران چیست؟

در این هیات مدیره شاید آقای شهریاری و کارخانه آدم های خوبی باشند اما فوتبالیست ها باید بیایند. الان امثال علیرضا دبیر و هادی ساعی در رشته خود بسیار موفق هستند و فوتبالیست های تحصیلکرده ای که در مدیریت هم کار کرده اند باید به اینجا بیایند. فردی که به تنهایی کار می کرد و با 10 مدیر کار می کرد. اگر از هر ده مدیر یک کالا دریافت کنید، اکنون مدیر خوبی هستید. الان نایب رئیس پرسپولیس حسین بادامکی است که فوتبالیست بوده و در استقلال چنین شرایطی نداریم.

یکی از انتقاداتی که به عملکرد مدیران استقلال وارد می شود، بحث بازیکنان بوسنیایی است.

من هم گفتم هر فردی در جایگاه خودش باشد و مربی بازیکنان را بگیرد و با نظر خودش باشد و مثلا سرپرست را مدیرعامل انتخاب کند. در استقلال جای این چیزها عوض شد. نکونام هر سرپرستی را که دوست نداشت عوض می کرد. سپس مدیرعامل یک بازیکن می آورد. ابتدا باید این مسائل حل شود و همه در جای خود باشند. دوران دیکتاتوری که مربی می خواست سرپرست انتخاب کند به پایان رسیده است و به نظر من هرکسی باید جای خودش باشد این مشکلات پیش نمی آید.

حضور سهراب بختیاری زاده را چطور دیدید؟

او یکی از ملی پوشان خوب ماست و در شرایطی آمد که تیم در بحران کامل بود و با این همه حواشی نمی توان انتظار داشت عملکرد خوبی داشته باشد. او کار بسیار سختی داشت و تنها کسی که نمی توان او را سرزنش کرد، ایشان است.

شما خودتان سابقه حضور در استقلال و پرسپولیس را دارید و از فشارهای این موضوع مطلع هستید. در مورد شرایط و عملکرد رامین رضاییان در این مدت چه نظری دارید؟

رامین در ابتدای فصل چند ضربه پنالتی به ثمر رساند اما نباید از او انتظار داشته باشید که هافبک هجومی باشد که در هر بازی گل می زند و پاس گل می دهد. او همچنین فوتبال بازی می کند و عملکرد نسبتاً خوبی داشته است. در دربی الان فوتبال است، یک روز دو گل می زنی، یک روز در مسابقه بزرگ اشتباه می کنی. رامین رضاییان یک مدافع راست است و نباید انتظار زیادی از او داشت. مهاجم، وینگر و هافبک هجومی نقش مهم تری در گلزنی تیم دارند. حالا استقلال در یک مسابقه گل نمی زند، همه می گویند رامین رضاییان! موقعیت رامین بیشتر دفاعی است و نباید از او توقع مهاجم بودن داشت.

نساجی، تیم قبلی شما فصل را خوب شروع نکرد و علی خاطر مدیرعامل این تیم شد.

منسوجات همیشه اینگونه بوده اند. تا زمانی که کسی که اسمش را نمی‌برم آنجا باشد و به همه چیز جز فوتبال فکر کند، وضعیتش بهتر نمی‌شود. او آدم خوبی است، خوب خرج می کند و امکاناتی معادل بهترین تیم های ایران ارائه می دهد، اما تصمیماتش خوب نیست و بیشتر از دوستی و دانش می گوید. دوستی او بیشتر با غریبه هاست نه با مازندرانی ها. این تقصیر من نیست، اما تیم هایی که هر سال با هزینه یا بدون هزینه آن را می بندند، به خاطر عملکردشان شناخته شده هستند.

بعد از مجیدی هیچکس جایگاه او در استقلال را نمی داند/رضاانه مدافع است، از او انتظار گلزنی نداشته باشید!

258 258

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *