به تصمیم بیرانوند احترام بگذاریم / ماتزاری در پرسپولیس موفق می‌شود
اخبار اخبار ورزشی

به تصمیم بیرانوند احترام بگذاریم / ماتزاری در پرسپولیس موفق می‌شود

تبلیغات بنری


سفر پر ستاره: باشگاه پرسپولیس پس از کسب بیست و دومین قهرمانی در لیگ، روزهای خوبی را سپری می کند. ابتدا اسمار ویرا سرمربی برزیلی سرخ ها به طور ناگهانی از این تیم جدا شد و مدیران پرسپولیس را مجبور به انتخاب سرمربی جدید کرد. علیرضا بیرانوند در شرایطی که هنوز نقش جانشین اسمار مشخص نشده بود، با فسخ یک طرفه قراردادش شوک جدیدی را به هواداران پرسپولیس وارد کرد. بیرانوند تلاش کرد تا قراردادش را با پرسپولیس فسخ کند، کاری که پارسال انجام داد و حتی تا آنجا پیش رفت که با استقلال قرارداد امضا کرد اما در نهایت از این تیم جدا نشد. اما به نظر می رسد این بار برگشتی وجود ندارد و بیرانوند فصل آینده در تیمی غیر از پرسپولیس بازی خواهد کرد.

امیرحسین اصلانیان، مهاجم سابق پرسپولیس درباره جدایی پرانوند و اتفاقات اخیر سرخبوشان با رابو گفت:

علیرضا بیرانوند چند روز پیش قرارداد خود را با پرسپولیس فسخ کرد. نظر شما در مورد تصمیم او چیست؟

طبق بیوگرافی او ۷ سال است که در پرسپولیس بوده و ۷ عنوان قهرمانی را کسب کرده است اما هواداران همیشه از او حمایت کرده اند و بازیکنان اگر نامی داشته باشند از استقلال و پرسپولیس هستند. اینکه او سال گذشته پس از فسخ قرارداد، قرارداد جدیدی امضا کرد و طبق اعلام باشگاه مطالبات خود را دریافت کرد، اما توانست دوباره فسخ کند، مشکل برانوند نیست، بلکه مشکل مدیریت و مشاوران باشگاه است. چگونه می تواند بند را اضافه کند و دوباره قراردادش را فسخ کند؟ این تقصیر مدیریت باشگاه است و باید آنچه را که در قرارداد مشخص کرده اند تحمل کنند. چون باید آن را محکم ببندید. به قراردادهای امیر عابدینی نگاه کنید. او بیش از 20 سال پیش این قراردادها را بست و مهدوی کیا را دو سال به پرسپولیس رساند اما متاسفانه مدیران فعلی قراردادهایی می بندند که فقط به باشگاه آسیب می زند. قرارداد رادوشویچ با امضای انصاریورد و بدبختی پرسپولیس را ببینید. البته مطمئنم برخی از مربیان قراردادها را به گونه ای اصلاح می کنند که به نفع دلالانشان باشد.

به نظر شما بهتر نیست بیرانوند کمی صبر کند؟ پارسال هم همین کارو کرد!

اگر بخواهد یک فصل دیگر صبر کند، این آخرین سال های آنها در فوتبال است و حق دارند که شغل دیگری ندارند. گفت مثل بعضی از شیوخ شما در ستادهای سیاسی شرکت نمی کند تا از آن پول بگیرد. من به این موقعیت برای تصمیم گیری او احترام می گذارم. من در موقعیتی نیستم که بتوانم به جای او تصمیم بگیرم اما در آینده مقابل هواداران خواهد بود و متاسفانه یکی از تنش های حضور در بنفش ها همین است. به نظر من تصمیم نهایی را خودشان می گیرند و به هر حال باید به او احترام بگذاریم چون 7 سال با پرسپولیس زحمت کشید و جام را برد. البته باید این را هم بگویم که او می گوید ما بهترین نسل هستیم، بهترین نسل به این معنا که استعدادی برای رقابت حتی برای جایگاه در تیم های بنفش وجود نداشت. بله، جام را بردم، اما اگر بخواهید فرد به فرد را با نسل های قبلی مقایسه کنید، نمی توانید به صورت اسمی رقابت کنید. در آن زمان هر سال 6-7 پدیده تولید می شد. با نگاه کردن به فنجان، بله، جایی که کفش نیست، بند کفش همان جام است.

ناگفته نماند پرسپولیس در سال گذشته گل های بدی به ثمر رساند که یکی از آنها از فاصله 60-70 متری مقابل آلومینیوم اراک بود که نشان می دهد از دروازه بان های دیگر تیم ها فاصله چندانی ندارد. امیدوارم به راحتی بتوانند دروازه بان جذب کنند و دفاع پرسپولیس آنقدر خوب باشد که بتواند جلوی فشار سایر تیم ها را بگیرد. اینطور نیست که کل تورنمنت به خاطر حضور بیرانوند باشد و پرسپولیس گل های بدی زد که نشان می دهد حتی اگر برانوند بماند باید یک دروازه بان در سطح پرسپولیس و لیگ الیت آورد.

برخی از هواداران پرسپولیس نیز معتقدند پس از تکرار این اتفاقات، باشگاه نباید به برانوند برود. به نظر شما باشگاه باید مشکل ماندن بیرانوند را حل کند یا یک دروازه بان جدید بخرد؟

با قضاوت از صدایی که از بیرانوند بیرون آمد و گفت راه برگشتی برای من وجود ندارد، فکر می کنم او خودش احساس کرد که زمان رفتن فرا رسیده است. طرفداران دیگر طاقت ندارند، دیگر چیز خاصی نیست و نباید داستان را بزرگتر کنیم. در استقلال و پرسپولیس بازیکنان زیادی در هر پستی آمدند و رفتند و اتفاق خاصی نیفتاد. شنیده ام که قرارداد سایر بازیکنان تمدید نشده و نمی دانم گروه بانکی که مالکیت پرسپولیس را در اختیار گرفته است، چه می کند. امیدوارم بانک ها آنقدر ورشکسته نباشند که نتوانند تامین مالی کنند. امیدوارم پرسپولیس بودجه کافی برای خرید بازیکنان و مربیان خوب داشته باشد وگرنه در لیگ الیت خوش می گذرد. در جلو، ما یک مهاجم 6 امتیازی می خواهیم و در خط میانی به یک مهاجم همه کاره که زیر 30 سال سن دارد نیاز داریم. فوتبال ایران به بازیکنان بالای 30 سال نیاز ندارد و باید میانگین سنی را پایین بیاوریم. متاسفانه در تیم ملی عملکرد ما در تیم های اصلی بسیار ضعیف بود و دست گلانوی را هم بستیم که نمی تواند بازیکنان بالای 30 سال را رها کند و بازیکن جوان بیاورد تا نسل را عوض کند. متأسفانه این یکی از مشکلات فوتبال ماست که عدم استعدادسازی است و پرسپولیس باید یک خارجی خوب بخرد.

پرسپولیس این روزها به دنبال مربی جدید است. اول از همه، نظر شما درباره تصمیم اسمار ویرا برای جدایی چیست؟

بهترین زمان برای اوزمار برای جدایی از پرسپولیس بود و با پرسپولیس که نیم فصل تا قهرمانی در دوران حرفه ای خود فاصله داشت، می توانست قرارداد مالی خوبی امضا کند. این تورنمنت بیشتر به نفع اسمار بود و در هر صورت به او اعتماد داشتند که یکی از دلایل بی پولی همین بود. در مورد سرمربی جدید هم نمی دانم این سقف 500 هزار دلار واقعی است یا نه و چطور می خواهند مربی ایتالیایی بیاورند. من فکر می کنم یک مربی درجه یک بیشتر از این می گیرد.

جانشین عثار باید مربی ایرانی باشد یا خارجی؟

گزینه داخلی مشخصی وجود ندارد، دو نفر ذکر شدند و در نهایت مدیریت تصمیم می گیرد چه کسی را انتخاب کند. باید دید آیا نام های محلی مانند تارتار و عبدی انتخاب هستند؟ ماتزاری مربی خارجی که سابقه حضور در ناپولی، اینتر و واتفورد را دارد، رزومه خوبی در لیگ برتر دارد و باید دید قراردادی امضا خواهد شد یا خیر.

حالا صحبت ها درباره والتر ماتزاری داغ شده و به نظر می رسد حضور او به نتیجه رسیده است. به نظر شما این مربی می تواند در پرسپولیس موفق شود؟

به نظر من او رزومه قوی با نایب قهرمان سری آ و قهرمان کوپا ایتالیا دارد و در 62 سالگی مربی باتجربه ای است. اگر ابزار و بازیکنان داشته باشد، قطعا موفق خواهد شد.

این روزها یورو 2024 در حال برگزاری است به نظر شما کدام تیم بهتر عمل کرد؟

آلمان یک گزینه است. من عاشق پرتغال هستم و این آخرین سال های رونالدو است. ایتالیا هم بد نبوده و تیم های اسمی در کل تا اینجا خوب بوده اند. پرتغال و آلمان اما فکر می کنم آنها مدعیان اصلی هستند.

در نهایت در مورد پرونده فساد اخیر سوالی داشتم. نظر شما درباره این اتفاقات و دستگیری مسئولان فدراسیون فوتبال چیست؟

همانطور که می بینید موضوع به حدی گسترده شده که خود مسئولان به آن رسیدگی کرده و تا دستگیری دست اندرکاران ماجرا در حال بررسی دقیق هستند. هرکس تخلفی کرد باید به زندان برود و پاسخگو باشد. وقتی بر عدم استفاده از VAR اصرار دارید، به این معنی است که نتیجه را رها می کنید. یک سری موارد دیگر از گذشته بوده که بازیکن حریف را می بینید و اینها کارهای کثیفی است که انجام شده و باید جمع شود. باید ببینیم پاهای کی در وسط است چون خیلی زیاد است. امیدوارم به طور کامل بررسی شود و همه دست اندرکاران این پرونده به سزای اعمالشان برسند. فرقی نمی کند چه سمتی داشته باشند، از بازیکن و داور گرفته تا مربی و مسئولان عالی رتبه در فدراسیون و سازمان لیگ.

به تصمیم بیرانوند احترام بگذاریم/ ماتزاری در پرسپولیس موفق شد

258 258

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *