اخبار اخبار تکنولوژی

بی‌ام‌و، بنز را شکست داد

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدین_ لوکس ترین خودروی مرسدس بنز یعنی کلاس S که خودرویی محبوب در بین ایرانیان نیز هست، در سه ماهه اول با کاهش فروش تقریبا 37 درصدی مواجه شد و تنها 16900 دستگاه از این مدل (شامل مدل های AMG و می باخ) تحویل شد. . این برند بزرگ آلمانی جزئیاتی از فروش سه ماهه دوم کلاس S منتشر نکرده است. با این حال، تحویل مدل‌های S-Class، EQS، EQS SUV و GLS تقریباً 23 درصد کاهش یافت و به 33400 دستگاه رسید.

با در نظر گرفتن این موضوع، جای تعجب نیست که مرسدس قبلاً شایعات مربوط به کاهش تولید خودروهای پرچمدار خود مانند کلاس S را تأیید کرده است. در مصاحبه با Automobilwoche، سخنگوی این شرکت اعلام کرد که کلاس S در یک شیفت در کارخانه 56 در Sindelfingen آلمان تولید می شود. به نوشته این نشریه، این کارخانه مونتاژ چند ماه است که به دلیل کاهش شدید فروش کم بهره برداری شده است.

به گفته یکی از تامین کنندگان قطعات داخلی، کاهش تولید کلاس S یک فاجعه است. به گفته یکی از نمایندگان مرسدس، برخی از کارگران کارخانه ای که مدل تمام الکتریکی EQS را نیز تولید می کند، سایر وظایف تولید را انجام خواهند داد.

با نگاهی به رقبای اصلی کلاس S، تقاضا برای ب ام و سری 7 و سری 8 با 11.4 درصد افزایش به 30249 دستگاه تا ژوئن رسید. مرسدس بنز کلاس اس و بی ام و سری 7 به عنوان پرچمداران بزرگ ترین خودروسازان آلمانی همواره رقابتی جذاب و حساس با یکدیگر داشته اند. علاوه بر مزیت هایی که هر یک از این خودروها از آن برخوردار هستند، این کاهش عجیب فروش مرسدس بنز را می توان نقطه ضعف مهمی در رقابت با BMW دانست. به عنوان رقیب دیگر، خودروهای بخش D آئودی به 8487 دستگاه رسید که 16.5 درصد کاهش داشت.

مرسدس در حال به روز رسانی کلاس S در پایان ماه ژوئن، مدیر عامل شرکت Kallenius برای اولین بار اعلام کرد که این شرکت بسیار بیشتر از آنچه که معمولاً روی یک مدل بهبود یافته سرمایه گذاری می کند، هزینه می کند. این شرکت با تصمیم به سرمایه گذاری بیشتر در موتورهای احتراقی، اهداف بیش از حد جاه طلبانه خودروهای الکتریکی خود را کاهش داده است. از بین سه سدان بزرگ آلمانی، کلاس S تنها مدلی است که هنوز دارای موتور دوازده سیلندر است، اما فقط در نوع میباخ.

فراموش نکنیم که تا چند سال پیش، مدل های S کلاس کوپه و S کلاس کانورتیبل نیز وجود داشت. متاسفانه هر دو مدل به دلیل مشکلات فروش متوقف شدند.

منبع: موتور 1

58322

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *