اخبار اخبار تکنولوژی

بیل گیتس یا نوسترآداموس؟/ پیش‌بینی‌های بنیان‌گذار مایکروسافت درست از آب درآمد

تبلیغات بنری


به گزارش رابو، 15 پیش بینی بیل گیتس امروز به واقعیت تبدیل شده است. در این گزارش به بررسی این انتظارات می پردازیم.

امروزه، سایت‌های مقایسه قیمت مانند Moneysupermarket، Compare the Market و محصولات Google، دریافت بهترین معاملات را برای ما آسان‌تر کرده‌اند.

بیل گیتس 25 سال پیش گفت: “خدمات مقایسه قیمت در حال ایجاد هستند.”

تلفن های همراه

به گزارش یورو نیوز، همه ما صبح خود را با نگاه کردن به صفحه نمایش تلفن همراه خود شروع می کنیم. اما 25 سال پیش گوشی های موبایل ظاهر و حس دیگری داشتند و در نهایت بازی «مار» به آن ها نسبت داده شد.

اما به نظر می رسد که بنیانگذار مایکروسافت در همان سال 1999 پتانسیل را در تلفن های همراه دید.

او در کتاب خود نوشت: «مردم وسایل کوچکی را حمل می‌کنند که به آنها امکان می‌دهد همیشه حضور داشته باشند و تجارت الکترونیک را از هر کجا انجام دهند. آنها می توانند اخبار را تماشا کنند، پروازهایی را که رزرو کرده اند ببینند، در مورد بازارهای مالی بیاموزند و تقریباً هر کاری انجام دهند.

خدمات مالی آنلاین

قبلاً برای هر تراکنش مالی مجبور بودیم به بانک مراجعه کنیم، اما اکنون همانطور که آقای گیتس پیش بینی کرده بود، همه چیز را به صورت آنلاین انجام می دهیم.

وی همچنین انتظار داشت که بخشی از خدمات پزشکی به صورت آنلاین ارائه شود که این اتفاق هم اکنون رخ داده است و شما می توانید با عضویت در بسیاری از سایت ها از خدمات مشاوره پزشکی و حتی تشخیص به صورت آنلاین بهره مند شوید.

بیل گیتس 25 سال پیش گفت: “مردم صورتحساب های خود را پرداخت می کنند و امور مالی خود را مدیریت می کنند.”

دستیار مجازی

اگرچه بیل گیتس دقیقاً نگفت که ما به یک دستگاه کوچک برای گفتن جوک یا پخش موسیقی مورد علاقه مان با تماس با الکسا نیاز داریم، او گفت که “دستیار شخصی” به بازار می آید تا زندگی مردم را در جهان آسان تر کند. . سال های آینده.

او گفت: «این به طور هوشمند همه دستگاه‌های شما را، چه در خانه و چه در دفتر کار، پیوند و همگام‌سازی می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا داده‌ها را با یکدیگر مبادله کنند». این ابزار ایمیل های شما را بررسی می کند و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهد. وقتی به فروشگاه می‌روید، می‌توانید دستور غذای مورد نظرتان را به او بدهید و او یک لیست خرید به شما می‌دهد.»

بیل گیتس همچنین گفت: “این دستگاه همه دستگاه های شما را از خریدها و برنامه های شما مطلع می کند. این امکان برنامه ریزی و تنظیم خودکار آنها را برای انجام فعالیت های شما فراهم می کند.”

سیستم های مانیتورینگ خانه های هوشمند

به نظر می رسد که آقای گیتس سیستم های نظارتی و امنیتی خانه هوشمند مانند Google Nest و Ring را به عنوان آینده دوربین های نظارتی در نظر گرفته است.

او گفت: «فیلم‌های پیوسته از خانه شما در دسترس خواهد بود و به شما امکان می‌دهد زمانی که در خانه نیستید، حرکات را کنترل و نظارت کنید.

شبکه های اجتماعی

در سال 1999 یا باید از طریق تلفن ثابت با دوستان خود تماس می گرفتید یا برای دیدن آنها سفر می کردید. اما بیل گیتس دنیایی را متصور شد که در آن همه و همه جا به هم متصل باشند.

او در کتاب خود نوشت: “سایت های خصوصی برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده شما محبوب خواهند شد. می توانید با دوستان خود چت کنید و با استفاده از آنها برنامه ریزی کنید.”

اگرچه رسانه‌های اجتماعی دقیقاً «سایت‌های خصوصی» نیستند، اما توییتر، اینستاگرام و تیک‌توک و همچنین پیام‌رسان‌هایی مانند واتس‌اپ و تلگرام به ما اجازه می‌دهند که دائماً با گروه‌های مختلف ارتباط برقرار کنیم.

تبلیغات تولید شده به صورت خودکار

بیل گیتس افزایش تبلیغات برنامه‌ای را پیش‌بینی کرد و نوشت: “نرم‌افزار از زمان سفر شما آگاه است و از آن اطلاعات برای پیشنهاد فعالیت‌ها در مقصد شما استفاده می‌کند. این برنامه‌ها فعالیت، تخفیف و قیمت ارزان محصولات را در همه جا ارائه می‌دهند.”

تبلیغات هوشمند

امروزه تبلیغات در همه جا وجود دارد. شاید در حال صحبت با دوست خود در مورد قصد خود برای خرید یک جفت کفش جدید هستید و لحظه بعد گوگل به طور خودکار تصاویر کفش را به شما نشان می دهد.

بیل گیتس همچنین این را پیش بینی کرد و گفت: «دستگاه ها تبلیغات خودکار خواهند داشت: «آنها رفتار خرید شما را درک می کنند و تبلیغاتی را که می خواهید به شما نشان می دهند.

سایت های چت ورزشی

بیل گیتس در سال 1999 پیش بینی کرد: “در حالی که یک مسابقه ورزشی را از تلویزیون تماشا می کنید، می توانید در مورد آنچه اتفاق می افتد صحبت کنید و می توانید در مسابقه شرکت کنید یا شرط بندی کنید و نظر خود را در مورد برنده احتمالی به اشتراک بگذارید.”

امروزه به لطف شبکه های اجتماعی، ورزش دوستان می توانند همه این کارها را انجام دهند.

پیوند به سایت های تلویزیونی زنده

بیل گیتس پیش بینی کرد که در آینده، تبلیغات تلویزیونی حاوی پیوندهایی خواهد بود که بینندگان می توانند برای جستجوی اطلاعات بیشتر یا دنبال کردن برندها در رسانه های اجتماعی از آنها استفاده کنند.

او نوشت: «پخش تلویزیونی شامل پیوندهایی به سایت‌های مرتبط و محتوایی خواهد بود که مکمل آن چیزی است که شما تماشا می‌کنید.

انجمن های مجازی

گیتس می‌نویسد: «ساکنان شهرها و کشورها می‌توانند از طریق اینترنت درباره موضوعات مختلف مانند سیاست‌های محلی، برنامه‌ریزی شهری یا امنیت بحث کنند. این امکان نیز با رشد شبکه های اجتماعی و انجمن های اینترنتی فراهم شده است.

جوامع آنلاین

او آینده ای را متصور شد که در آن مردم بتوانند علایق خود را با تمام دنیا به اشتراک بگذارند و افرادی همفکر پیدا کنند. او نوشت: “جوامع آنلاین نه تحت تاثیر موقعیت مکانی شما، بلکه تحت تاثیر منافع شما قرار خواهند گرفت.” پیش بینی ای که با ظهور پلتفرم هایی مانند Reddit به واقعیت تبدیل شده است.

بیل گیتس یا نوستراداموس؟/ پیش بینی هایی که بعد از 25 سال به حقیقت پیوست

نرم افزار مدیریت پروژه

گیتس 25 سال پیش برنامه ای برای دیجیتالی کردن محل کار داشت. او نوشت: «مدیران پروژه می‌توانند به صورت آنلاین تیم‌ها را جمع‌آوری کنند، پروژه را تعریف کنند و توصیه‌هایی برای انتخاب افراد مناسب دریافت کنند.

امروزه ابزارهایی مانند Slack، Google Workspace و Microsoft Teams مدیریت پروژه را آسان‌تر کرده‌اند.

استخدام آنلاین

لینکدین با تغییر کامل روش یافتن شغل و ایجاد ارتباطات حرفه ای گام بزرگی در این زمینه برداشته است. گیتس انتظار داشت که مردم بتوانند فرصت های شغلی پیدا کنند و مهارت های خود را به صورت آنلاین به نمایش بگذارند.

او نوشت: «به همین ترتیب، جویندگان کار می‌توانند با تبلیغ علایق، نیازها و مهارت‌های تخصصی خود فرصت‌های شغلی آنلاین پیدا کنند.

برنامه هایی برای شرکت های تجاری

آقای گیتس انتظار داشت که شرکت ها بتوانند برای کارهای مورد نیاز خود مناقصه بدهند.

او نوشت: «این روش برای شرکت‌های بزرگی که می‌خواهند برخی از فعالیت‌ها را برون‌سپاری کنند، و همچنین شرکت‌هایی که به دنبال مشتریان جدید هستند و شرکت‌هایی که نمی‌خواهند برای این کارها به تأمین‌کنندگان روی بیاورند، مفید است».

امروزه سایت‌هایی مانند Upwork، Fiverr و Craigslist یافتن مشتری را برای مشاغل کوچک و یافتن پروژه‌ها را برای فریلنسرها آسان‌تر کرده‌اند.

5858

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *