اخبار اخبار جهان

بیگدلی: هریس جمهوری‌خواهان را برآشفته کرده است/ خنده او پیام‌های سیاسی دارد

تبلیغات بنری


جواد مرشدی:اگرچه چند روز از کناره گیری بایدن از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا می گذرد، اما دموکرات ها هنوز در مورد نامزد احتمالی خود به اجماع نرسیده اند، اگرچه گمانه زنی ها در مورد جایگزینی خانم کامالا هریس نسبت به گزینه های دیگر متنوع تر است، اما به نظر می رسد. که اعضای اصلی این حزب که… توصیه های آنها منجر به استعفای بایدن شد.

رابو در گفت و گو با علی بکدالی، کارشناس مسائل آمریکا، این موضوع را به شرح زیر بیان کرده است:

پس از کناره گیری بایدن از انتخابات ریاست جمهوری، اکثر کارشناسان توافق کردند که خانم کامالا هریس جایگزین او شود، اما دموکرات ها هنوز گزینه نهایی خود را مشخص نکرده اند. به نظر شما، بین خانم کلینتون، میشل اوباما، گوئن نیوسام، فرماندار کالیفرنیا و… دموکرات ها چه انتخابی خواهند داشت و چه کسی را به عنوان نامزد جدید این حزب معرفی خواهند کرد؟

بر اساس قوانین و مقررات حاکم بر کنوانسیون دو حزبی، فردی که می خواهد رئیس جمهور شود باید 172 رای الکترال کسب کند. اکنون که هریس از این امتیاز برخوردار است، احتمالاً توسط حزب دموکرات برای کاندیداتوری انتخاب خواهد شد و ممکن است هیچ شکی در آن وجود نداشته باشد. مثلا خانم میشل مطمئنا وارد این بازی نمی شود و در این داستان فرمانداران کالیفرنیا و میشیگان هم وارد این بازی نمی شوند. حالا آنها با خانم کامالا هریس خوش شانس هستند و او توانسته به خوبی از عهده این کار برآید.

دلایل محبوبیت و صلاحیت او برای کاندیداتوری چیست؟

با توجه به اینکه او یک زن دورگه است و همچنین دارای ریشه های حزبی است، توانسته در میان اقلیت های لاتین یا حتی آسیایی و سیاه پوستان (که احتمالاً یک زن سیاه پوست را به عنوان معاون خود انتخاب کنند) موفقیت های زیادی کسب کند و این خوشحالی سیاسی نیست. همینطور و این شادی نشان دهنده این است که او از قدرت جوانی برخوردار است و از موفقیت خود راضی به نظر می رسد. از طرفی با این تفریح ​​و خنده روحیه جمهوری خواهان را ضعیف می کند. این خنده آن نیست، بلکه پیام های سیاسی پشت آن است. پس در کل این خانم موفق بوده اما انتخابات آمریکا را به هیچ عنوان نمی توان پیش بینی کرد، خود آمریکایی ها نمی توانند با قطعیت پیش بینی کنند که چه کسانی وارد کاخ سفید می شوند.

نظرسنجی ها چطور؟

تا به حال هیچ کس نمی داند و همه این بررسی ها و آمارها نمونه است و ممکن است دقیق نباشد. اما علیرغم این صحبت ها، کامالا هریس تاکنون توانسته از جایگاه و موفقیت خوبی برخوردار شود و تعداد زیادی از اعضای برجسته حزب دمکرات به او رای دادند.

هریس باید 197 رای الکترال را به دست آورد که تا روز کنفرانس نمی توانیم تایید کنیم که این آرا را به دست آورده است یا خیر، اما به احتمال زیاد آنها را به دست خواهد آورد و نامزد رسمی و نهایی دموکرات ها خواهد بود.

برخی اعتراض کرده اند که چرا اوباما در این مورد اظهار نظر نکرده است.

با این حال وی یکی از مقامات محبوب حزب دمکرات است و می تواند در این نشست کنفرانس اظهار نظر کند. بر اساس نظرسنجی ها، بیل کلینتون موافقت کرد و حمایت خود را اعلام کرد و هیلاری کلینتون نیز حمایت خود را اعلام کرد. اینها افراد با نفوذ در حزب هستند.

آیا فکر می کنید خانم کامالا هریس در صورت کاندیداتوری بتواند با ترامپ مقابله کند؟

اخیراً به نظر می رسد جمهوری خواهان عقب نشینی کرده اند و کمی ترسیده اند. ترامپ در اولین واکنش خود به نامزدی خانم هریس گفت: «برای من راحت‌تر است که با کامالا بجنگم»، اما وقتی آن روز صحبت کرد، کمی عصبی‌تر صحبت کرد و شاید احساس کردند که کامالا می‌تواند تبدیل به یک بازیکن خطرناک و خطرناک شود. رقیب تهدید آمیز ترامپ، اما با این همه صحبت… هیچکس نمی تواند انتخابات آمریکا را به درستی پیش بینی کند، زیرا انتخابات آمریکا به دو عامل بستگی دارد: یکی رای مستقیم مردم و دیگری کارت های انتخاباتی است که در هر ایالت به نسبت جمعیت به هر یک از نمایندگان پارلمان داده می شود. هر نماینده ای یک کارت انتخاباتی دارد و در سال 2016 با اینکه هیلاری کلینتون از نظر آرای مردمی جلوتر بود، ترامپ و حامیانش رفتند و این کارت های انتخاباتی را خریدند، آرای آنها افزایش یافت و ترامپ پیروز شد.

311212

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *