اخبار اخبار فرهنگی

تابستان داغ تئاتر برای کودکان و نوجوانان با بیش از ۲۰ اجرا

تبلیغات بنری


به گزارش -. وقایع عجیب در 16 سالگی، داستان سیبی که پرواز کرد، مش مش قلی خان، گروفالو، شازده کوچولو، رابینسون خرگوش، درخت گیلاس، کتاب خواران، کدو تنبل بالا رفتن، سوزن جادویی، بهادرا و ماجراجویی جنگل گاندی، بازی اول، لک پشت و خرگوش، سفرهای سندباد و قرمز دامان یکی از نمایش هایی است که این روزها برای کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، بیش از 20 نمایش برای کودکان و نوجوانان در جدول نمایش تئاتر شهر تهران به چشم می خورد و این آمار حکایت از رونق تئاتر کودک دارد. در این گزارش تعدادی از اجراها را مرور می کنیم که به آینده سازان کشور شادی و نشاط می بخشد.

همراه با “حوادث عجیب 16 سالگی”

«حوادث عجیب در 16 سال» به کارگردانی مشترک داود زارع و نرگس اصغری از 24 مردادماه در کانون تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

در خلاصه داستان این نمایش که همه روزه به جز شنبه ها ساعت 17:30 در مرکز تئاتر کانن نمایش داده می شود، آمده است: دختری در جشن تولد شانزده سالگی خود متوجه می شود که افراد حاضر در مهمانی او اگرچه خوشحال و راضی به نظر می رسند، اما آنها در زندگی خود با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند. این موضوع باعث ایجاد همدردی بیشتر بین آنها می شود.

گروه سنی مخاطب: 10+ سال.

این نمایش هر روز در تالار گلستان مرکز باسابقه تولیدات تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در بوستان لاله تهران به روی صحنه می رود.

«داستان سیبی که پرواز کرد» در تالار هنر

نمایش می دهد داستان سیبی که پرواز کرد این فیلم به کارگردانی مجتبی مهدی تا 7 شهریور در تالار هنر روی صحنه خواهد بود.

نمایش داستان داستان سیبی که نصف شد وقایع فیلم حول محور دو همسایه می گذرد که روابط خوبی با یکدیگر دارند و درخت سیبی بین زمین آنها رشد می کند که باعث می شود در مورد اینکه درخت متعلق به کدام یک از آنهاست اختلاف نظر داشته باشند و در پایان فرزندانشان درخت را قطع کنند و دو همسایه بار دیگر با هم دوست می شوند.

تابستانی داغ تئاتر برای کودکان و نوجوانان با بیش از 20 نمایش

در این نمایش با موضوع صلح و دوستی از داستان هایی چون آدم و حوا، حسن کشل، شاه بی فرزند، ملک جمشید و سفید برفی استفاده شده است.

بازیگران این نمایش نویسنده، شاعر و کارگردان: مجتبی مهدی، بازیگران: ولی الله ثقفی، بابک مولانا، راشین رضایی، شیرین دژاگه، محک مهدی و محمد سروش علیشاهی، همسران: نیلوفر زاهدی، مرضیه منظوری، زهرا کریمی، یگانه میرزامه ای هستند. زهرا سرلیکی، محبوبی فرمزی، سعیده بیگ، روناک علوی، حنابدی، باران نورانی، روژین نبی، مهدی بدیعی، صبحبازوری، امیرحسین فرزاد، امید جهادی، فرزام میرزایی، امیرحسین آهنجران و یزدان پاکدامن.

«میش میش قلی خان» پس از 17 سال اکران شد

نمایش مش مش قلی خان به نویسندگی مشترک گیتا داودی و نصیر آویگه پس از 17 سال در تالار هنر کودک دهه 90 اجرا شد.

بازیگران این نمایش عبارتند از: ضبط: آقا نصیرخان افیجه، پسر زنده یاد آقا مختار خان، ترانه سرا: بانورودابه حمزه ای و آقا نصیرخان افیجه، خواننده: آقا فریدخان نوایی، بازیگران: آقا نصیرخان افیجه، قاسم خان، قاسم خان. خان نوری آقا مهراد خان زمانی، طراح صحنه: آقای نصیرخان افجیه، طراح صحنه و لباس: خانم سهیلا خانم جوادی، طراح نور: علی اشرف خان سمایی، دست راست کارگردان: امید خان علی رضایی. کارگردان: آقای آرمان خان داودی، گردآورندگان صحنه: خانم رها آویگاه آقامیدی خان رحمتی، اطلاعیه و خبر: گروه تئاتر کداک پیپین با حضور خانم ها ریحانه مطهری، خانم روزین خانم ستاری و خانم روشنک کریمی، نازنین جواهرنوم: ، پیش نمایش تبلیغات: نیلا خانم جعفری، طراح بدلکاری و بدلکاری: امید خان علیرضایی، طراح صحنه: علیرضا خان حسین پور و محمدرضا خان شمفرد، تولید تجهیزات صحنه: آقا محسن خان ایمانخانی، خیاط: خانم ربابا، عکاسان: خانم ربابا، عکاسان. اختر تاجیک، فرنوش خانم ورشی پور و آقای سید احمد رضاخان باستان شناس است.

تابستانی داغ تئاتر برای کودکان و نوجوانان با بیش از 20 نمایش

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «در قدیم در شهر آباد زن و شوهری خوشبخت زندگی می کردند، ناز کوکب خاتون، جناب میرزا تاجر، خانه داشتند و ثروتمند، فربه و. خدمتکار و آشپز، پسری داشتند کاکیل زری، مثل ماه، اسم آن پسر، مش مش گلی خان بود، این نمایش همه چیز در مورد مش مش گلی خان است، برای جوان ها باید دید؟ پیر.»

برنده 18 جایزه از جشنواره های بین المللی تئاتر

نمایش «گروفالو» اثر آرش شریف زاده از 18 خردادماه ساعت 17 در پردیس تئاتر شهرزاده اجرا می شود.

گروفالو بر اساس داستان جولیا دونالدسون به نویسندگی بهرام جلالی پور.

تابستانی داغ تئاتر برای کودکان و نوجوانان با بیش از 20 نمایش

این موزیکال تلفیقی از بازیگران و عروسک‌ها تاکنون برنده 18 جایزه از جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر کودک داخلی و خارجی شده است.

نمایندگان این اثر حنانه فتح الله، یگانه راستی، علیرضا الماسی، احمد سطیری، عباس محمدی، نیما مهدی اوگلی هستند.

فرید نوایی (آهنگساز)، مهدی فرشیدی سپهر (ترانه سرا)، آرش شریف زاده (طراح صحنه و پوستر)، ریحان مطهری (طراح صحنه و لباس)، فاطمه عباسی (طراحی و ساخت عروسک)، ریحان مطهری، روژین ستاری و روشنک کریمی – گروه تئاتر کودک سایر عوامل نمایش گروفالو (PR) را تماشا کنید.

در خلاصه نمایش آمده است: پدر و مادر موش کوچولو که از تنبلی او خسته شده اند، او را برای یافتن گردو به جنگل می فرستند. در راه، پدربزرگ به کمک موش کوچولو می آید و با کمک تخیلش حیوانات جنگل را شکست می دهد، اما در این راه اتفاق بسیار عجیبی می افتد…

«شازده کوچولو» به دنبال خوشبختی است

«شازده کوچولو» عنوان یکی از ساخته‌های جدید تئاتر شهر است که از سه‌شنبه ۲۹ تیرماه به طراحی و کارگردانی نیما گدرزی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

در این نمایش که ساعت 19:45 به مدت 60 دقیقه در کارگاه مجموعه تئاتر شهر به نمایش درمی آید، (به ترتیب حروف الفبا) محمدصادق اسدی، شاهین بامد، مریم طلایی، الهام زارعی و نیما گودرزی بازیگران آن هستند.

تابستانی داغ تئاتر برای کودکان و نوجوانان با بیش از 20 نمایش

شازده کوچولو او در جستجوی خوشبختی از سیاره ای به سیاره دیگر می رود و با افراد جالبی آشنا می شود. شاید وقت آن رسیده باشد که شازده کوچولو به دنیای امروزی سفر کند و ببیند اگر اکنون به سیاره ما بیاید چه می کند.

آیا دنیای کنونی ما برای او جذاب بود یا ترجیح می داد در جای دیگری به دنبال خوشبختی بگردد؟ زبان کودکانه در این نمایش، فرزندان ما را به دنیای تخیل و رویاهای شازده کوچولو می برد.

خرگوش رابینسون در فرهنگسرای نیاوران

نمایش کودک «خرگوش رابینسون» به نویسندگی و کارگردانی عباس قس زاده از ۹ خرداد کلید خورده است. این پیشنهاد تا 25 شهریورماه از ساعت 17:00 در فرهنگسرای نیاوران برقرار است.

تابستانی داغ تئاتر برای کودکان و نوجوانان با بیش از 20 نمایش

عوامل هنری این نمایش نویسنده و کارگردان: عباس قاصدزاده، دستیار کارگردان، طراح صحنه و لباس: زینب اسدی، بازیگران: عباس قاصدزاده، آزاده حسینی فرجی، کامل بورقلی قندسر، حامد عامرلو، موسیقی: مسعود فکور، طراح پوستر: محسن افخمی.

رابینسون یک خرگوش روزنامه نگار بامزه است که پس از ناپدید شدن تعدادی از حیوانات جنگل و جستجوی دوستان خود، پرونده مهمی را کشف می کند.

تقویت مهارت تفکر انتقادی با “درخت گیلاس”

نمایش عروسکی موزیکال «درخت گیلاس» از 16 مردادماه در مرکز تولیدات تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر روی صحنه است.

این برنامه توسط شراره طیار و محمد حسین حبیبی نوشته شده و با الهام از داستانی از کتاب چرا چرا؟ نوشته کلر ژوبرت نویسنده فرانسوی-ایرانی به سفارش کانون پرورش فکری.

دیگر بازیگران این نمایش عبارتند از: بازیسازان: فهیما باروچی، امیرحسین، امیرمحمد انصافی و شراری طیار، گوینده: عمار تفتی، صداپیشگی پریا طیار، دستیاران کارگردان: زهرا نصرالله و بهرام هدایت، شاعر و آهنگساز: امیرحسین انصافی، تئاتر. و عروسک: محمدرضا بحرالعلوم، انیمیشن: حسن مهدوی، طراحی پوستر: نازنین یزدانی، طراحی نور: محمدرضا شاملو، صدا: زهرا نصراله.

تابستانی داغ تئاتر برای کودکان و نوجوانان با بیش از 20 نمایش

نمایش “درخت گیلاس” داستان یک درخت گیلاس است که یک لانه پرنده است. تا اینکه یک روز بلبل می آید و به پرندگان کمک می کند تا در برابر بی عدالتی دارکوب بایستند…

این نمایش حاوی داستانی تامل برانگیز با تمرکز بر تقویت مهارت های تفکر انتقادی است و سعی می کند به کودکان این توانایی را بیاموزد که به جای صحبت کردن، چرایی را بپرسند و کودک همیشه به کارهایی که انجام می دهد یا کارهایی که از او خواسته می شود فکر کند. .

نمایش «درخت گیلاس» با سوال دلجویی از دختر بچه شروع می شود و پدر برای پاسخ به او داستانی می گوید که بر اتحاد، همبستگی و با هم بودن تاکید دارد.

این نمایش 16 مرداد 1403 ساعت 18:30 در تالار بوستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک لاله تهران روی صحنه می رود و تا شهریورماه ادامه دارد.

نفوذ “کرم های کتاب” به سینمای کانن

نمایش «کتاب خوار» از 9 فروردین ماه در سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال نمایش است.

این موزیکال فانتزی و ماجرایی به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل رحیمی سروش پس از دو اجرای موفق در کانون پرورش فکری ارائه شد.

در خلاصه داستان نمایش «کتاب خواران» آمده است: سه موریانه در قفسه کتابخانه با یک سوسک چوبخوار زندگی می کنند و مشغول خوردن کتاب هستند. تا زمانی که عنکبوت از راه می رسد، مشکلات این کتابخانه شروع می شود.

سارا بابایی، جعفر غلامپور، ثمین بوگرومند، صادق فروغیاتی، آرین طاهربی و نادیا وادکار در نقش «کرم کتاب» بازی می کنند.

تابستانی داغ تئاتر برای کودکان و نوجوانان با بیش از 20 نمایش

عروسک های “جنگل ماجراجویی” در بهشت ​​ورهنگسرایی

نمایش عروسکی شاد و موزیکال «جینگل پیر مجرا» به نویسندگی و کارگردانی مهرداد کورانکش از روز سه شنبه 11 مرداد 1403 به مدت یک ماه از دوشنبه تا جمعه ساعت 18:30 در فرهنگسرای فردوس هال روی صحنه رفته است.

این نمایش که با هدف ایجاد فضایی آموزشی و مفرح برای کودکان و والدین آنها و موضوع بیان حقیقت و اجرای آن، اقتباسی از یکی از داستان های کتاب کلیلا و دامینا است و از ماجراهای جالب و شادی می گوید. که با ورود مار به جنگل می آیند و این اتفاق برای حیوانات جنگل می افتد.

سامان فرشیدنیا، نهال دلزنده، نفیسه ترحمجو، هانیه عباسی و نیلوفر ابراهیمی به عنوان عروسک گردان. نیلوفر ابراهیمی به عنوان طراح عروسک و مهدی ابراهیمی به عنوان دستیار کارگردان، قرآن کیش را در اجرای پرماجرای جنگل همراهی می کنند.

تابستانی داغ تئاتر برای کودکان و نوجوانان با بیش از 20 نمایش

“ماجراهای جنگل” یک ساعت نمایش کاملا شاد و بدون صحنه های ترسناک است و برای کودکان 2 تا 12 ساله مناسب است. این نمایش در بخش طراحی عروسک و عروسک سازی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان حوزه هنری تهران برنده جایزه شد.

«جنگل ماجراجویی» تا 11 شهریور از دوشنبه تا جمعه از ساعت 18:30 برای عموم و به ویژه مدارس و مهدکودک ها در نوبت صبح به نمایش در می آید.

«شپرد و عصای جادویی» روی صحنه

موزیکال «چوپان و عصای جادویی» به نویسندگی و کارگردانی محمد حسین داداش نیا، حول محور چوپانی می گذرد که قصد دارد از یک عصای جادویی برای محافظت از بره هایش در برابر حمله یک گرگ وحشی استفاده کند. این نمایش تا 5 مرداد 1403 در تماشاخانه صباحان به روی صحنه می رود.

تابستانی داغ تئاتر برای کودکان و نوجوانان با بیش از 20 نمایش

نمایش چوپان و چوب سحرآمیز یکی از آثار گروه شادی شبرکه و با هدف خلق لحظات شاد و آموزنده است.

در این نمایش که پیش از این در ایروان ارمنستان اجرا شده بود، مریم اسکندری، فرشتی صفری، فاطمه رضایی، ارمغان احمدی در کنار محمدحسین داداش نیا به ایفای نقش می پردازند.

5757

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *