تاریخ در روده کروکدیل ۳۰۰ ساله زنده شد!
اخبار اخبار تکنولوژی

تاریخ در روده کروکدیل ۳۰۰ ساله زنده شد!

تبلیغات بنری


تینا مزدکی: برای کشف رازهای گذشته، دانشمندان از تکنیک های مختلفی برای رسیدن به حقیقت استفاده می کنند. اقلیم شناسان در یخ حفاری می کنند تا شرایط آب و هوایی گذشته زمین را زیر نظر بگیرند. دیرینه شناسان لایه های رسوبی را تجزیه و تحلیل می کنند تا بفهمند در گذشته چه اتفاقی افتاده است. بنابراین مصر شناسان نیز از تکنیک های باستان شناسی پیشرفته استفاده می کنند اما گاهی برای رسیدن به حقایق گذشته کافی است شکم تمساح را بررسی کنید!

بنابراین محققان دانشگاه منچستر یک لاشه تمساح 3000 ساله به نام 2005.335 را برای بررسی انتخاب کردند. اگرچه مصری ها معمولاً تمام قسمت های بدن انسان را به طور جداگانه مومیایی می کردند، اندام تمساح هایی که برای خدای سوبک قربانی می شدند دست نخورده باقی می ماند و این دور شدن از سنت به دانشمندان اجازه می داد تا اعضای بدن آنها را بررسی کنند.

برای حفظ این تمساح و آسیب نرساندن به آن، محققان از تکنیک های غیرجراحی مانند اشعه ایکس و سی تی اسکن برای فهرست بندی محتویات معده کروکودیل استفاده کردند. در میان محتویات این معده‌های باستانی، دانشمندان اشیاء رایجی به نام گاسترولیت پیدا کردند که سنگ‌های کوچکی هستند که تمساح‌ها به طور مرتب آن‌ها را می‌بلعند تا به فرآیند گوارش کمک کنند.

اما در میان این صخره ها ماهی های سالمی وجود داشت که با قلاب های برنزی گرفته شده بودند. از آنجایی که فاصله زمانی بین آخرین وعده غذایی کروکودیل تا مرگش بسیار کوتاه بود، سنگ های معده هنوز به معده نرسیده بودند. این احتمال وجود دارد که مصریان باستان به عمد تمساح را به عنوان بخشی از قربانی های آیینی برای خدای سوبک دستگیر کرده باشند.

اگرچه محققان تمساح را برای مدتی دست نخورده نگه داشتند، اما قلاب برنزی را که در داخل شکم نمونه قرار داشت برای نمایش در موزه بازسازی کردند. به گفته محققان، مصریان باستان ممکن است از خاک رس سخت شده برای ساختن قالب استفاده کرده و سپس فلز مذاب را روی آتش زغال چوب ریخته و قلاب درست کنند. بنابراین، اگرچه چندین هزار سال از تولید قلاب ماهی باستانی می گذرد، اما محققان آن را تا حد امکان به همان روش قبلی ریخته اند.

تاریخ در روده تمساح 300 ساله زنده شد!

اگرچه سال 2005.335 سرنوشت وحشتناکی داشت، اما کروکودیل ها در جامعه مصر باستان به دلیل قدرت و مهربانی شان (به ویژه نسبت به بچه هایشان) مورد احترام بودند. باستان شناسان معتقدند که این حیوانات ممکن است برای قربانی کردن پرورش داده شده باشند. به عنوان مثال، در شهر فیوم مصر که مرکز فرقه خدای سوبک بود، محققان هزاران کروکودیل مومیایی شده را کشف کردند که بسیاری از آنها کودک بودند.

منبع: Popularmechanics

323

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *