تاکسی‌های جدید، فرمان و پدال ندارند! /عکس
اخبار اخبار تکنولوژی

تاکسی‌های جدید، فرمان و پدال ندارند! /عکس

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدینشرکت رباتاکسی جدید مت ریماک به نام Verne به زودی در سال 2026 راه اندازی می شود. روباتاکسی Verne بر اساس پلت فرم Mobileye Drive و با رانندگی خودکار سطح 4 شما را از نقطه A به نقطه B می برد. این شرکت در حال ایجاد یک تجربه منحصر به فرد است که به مسافران اجازه می دهد دما، صدا، روشنایی، سطح راحتی و رایحه ماشین را حتی قبل از رسیدن آن تنظیم کنند.

این شرکت این خودرو را از داخل به بیرون طراحی کرده و فضای پا را به حداکثر رسانده و به گفته این شرکت نسبت به خودروهای رولزرویس راحت‌تر و جادارتر است. این خودرو تنها دو صندلی دارد، زیرا Robotaxis متوجه شد که 90 درصد تاکسی ها فقط یک یا دو مسافر را حمل می کنند. این خودرو دارای صندوق عقب برای حمل وسایل بیشتر نیز می باشد.

تاکسی های جدید فرمان و پدال ندارند!  /تصویر

مسافران در مقابل یک صفحه نمایش 43 اینچی می نشینند که می تواند ویژگی ها، سرگرمی ها یا اطلاعات زیادی در مورد خودرو ارائه دهد. این خودرو فرمان یا پدال ندارد، اما بین صندلی‌ها سوئیچ فیزیکی وجود دارد که افراد می‌توانند از آن برای شروع و توقف حرکت استفاده کنند. یک صفحه نمایش لمسی برای کنترل سیستم های داخل خودرو وجود دارد.

تاکسی های جدید فرمان و پدال ندارند!  /تصویر

بخش مهمی از تلاش‌های این شرکت، «Mothership» خواهد بود، تأسیساتی که به طور روزانه به وسایل نقلیه خدمات می‌دهد، جایی که وسایل نقلیه حمل، بازرسی و تمیز می‌شوند.

طراحی بیرونی منحصر به فرد Verne دوربین ها، رادارها، سیستم های لیدار و مکانیسم های تمیز کردن را پنهان می کند. این خودرو همچنین فاقد لوازم جانبی مانند برف پاک کن و آینه بغلی است که راننده خودرو به آن نیاز دارد.

تاکسی های جدید فرمان و پدال ندارند!  /تصویر

این شرکت نام خود را از ژول ورن، نویسنده کتاب سفر به مرکز زمین و دور دنیا در 80 روز گرفته است. ورن برای اولین بار در سال 2026 به خیابان های زاگرب، کرواسی خواهد رفت و سپس راهی بریتانیا، آلمان و خاورمیانه خواهد شد. این شرکت در حال حاضر در حال ساخت اولین مرکز تولید خود در کرواسی است.

تاکسی های جدید فرمان و پدال ندارند!  /تصویر

منبع: موتور 1

54322

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *