اخبار اخبار عمومی

تا زمانی که زنده هستید همستر کامبت را بازی نکنید!

تبلیغات بنری


به گزارش سایت رابو، نام این بازی همستر کامبت است. از این کار به دست آمده است. در قالب ارز دیجیتال.

اما این بازی می تواند برای سلامت روحی و جسمی شما مضر باشد. پس تا جایی که ممکن است این بازی را انجام ندهید و به فکر سلامتی خود باشید.

دکتر علی نیکجو روانپزشک و روانکاو به این بهانه و با تاکید بر اینکه انگیزه ها و عواطف افراد جامعه امروزی ما از منظر اقتصاد سیاسی کاملاً قابل درک و موجه است به رابو می گوید: نباید فراموش کنیم که چه چیزی. ما هستیم، که روزی مان را به دست می آوریم و ساعاتی از زندگی مان را می گذرانیم، آرام آرام بخشی از هویت، شخصیت و معنای زندگی ما می شود. شخصی که بخشی از زندگی خود را به عنوان واسطه می گذراند، در عمل در موقعیت های دیگر زندگی، دیگران را به عنوان کالایی برای خرید و فروش می داند.

وی ادامه می دهد: چنین نظری تنها به خرید و فروش دلار، طلا، سکه و خانه محدود نمی شود، بلکه به دیگر ابعاد زندگی امروزی نیز کشیده می شود. کسانی که مدام و مکررا وقت خود را در جریان کسب درآمد بیشتر می گذرانند، عملاً چیزی از فکر، احساس و استدلال در کارشان وجود ندارد، بلکه به سادگی تبدیل به یک ربات پولساز شده است که به تدریج چیزی از انسانیت ما باقی نمی گذارد.

3 علت بیماری ها

همستر تلگرام با گیم پلی جذاب و ویژگی های تعاملی خود میلیون ها نفر را مجذوب خود کرده است. با این حال، محبوبیت آن با عواقب ناخواسته ای همراه بوده است. گیمرها اغلب ساعت ها را صرف کشیدن، کلیک کردن و گرفتن صفحه نمایش می کنند که می تواند منجر به آسیب های فشاری مکرر شود. مهارت های حرکتی ظریف مورد نیاز برای برتری در بازی به ویژه بر روی تاندون ها و ماهیچه های انگشتان تاثیر می گذارد.

الهمشهری در این باره نوشت: فالوورهای تلگرام همستر ساعت های طولانی را به کشیدن یا ضربه زدن و همچنین نگه داشتن تلفن همراه خود می گذرانند که می تواند منجر به آسیب های فشاری در دست، تاندون ها و عضلات انگشتان شود. گردن درد در اثر فشار مداوم بر روی ستون فقرات گردنی به دلیل خم شدن به جلو ایجاد می شود. آمارها حاکی از آن است که درد گردن و شانه در بین جوانان نسبت به گذشته 30 تا 35 درصد افزایش یافته است. علت اصلی سندرم چشم دیجیتال خیره شدن مداوم به صفحه دیجیتال، فاصله دید نامناسب، وضعیت نشستن نامناسب و غیره است. یک مطالعه جهانی جدید اعلام کرد که 74 درصد از شرکت کنندگان (10337 نفر از 12 کشور) به سندرم چشم دیجیتال مبتلا شده اند مانند خستگی چشم، سردرد، خشکی چشم و تاری دید.

انگشت ماشه ای چیست؟

انگشت ماشه ای که از نظر پزشکی به عنوان تنوسینوویت شناخته می شود، وضعیتی است که در آن یکی از انگشتان شما در حالت خمیده گیر می کند. درست مانند کشیدن و رها کردن ماشه با فشار یک دکمه می توان آن را صاف کرد. این وضعیت زمانی رخ می دهد که تاندون در انگشت آسیب دیده ملتهب می شود و باعث ایجاد مشکل در حرکت می شود.

نشانه ها

علائم اولیه انگشت ماشه ای عبارتند از:
سفت شدن انگشتان به خصوص در هنگام صبح.
درد یا تورم (ندول) در پایه انگشت آسیب دیده.
نگه داشتن یا قفل کردن انگشت در حالت خمیده، که ناگهان مستقیم بیرون می آید.

اندازه گیری های پیشگیرانه

* برای کاهش خطر ابتلا به انگشت ماشه ای به دلیل استفاده بیش از حد از بازی یا گوشی هوشمند، نکات زیر را در نظر بگیرید:
* هر 20 تا 30 دقیقه یک بار استراحت کنید و انگشتان و دستان خود را دراز کنید.
* گوشی خود را در یک موقعیت راحت قرار دهید و از محکم نگه داشتن آن خودداری کنید.
* تمرینات دست و انگشتان را برای تقویت عضلات و تاندون ها انجام دهید.
* برای کاهش فشار روی دست‌هایتان از نگهدارنده یا پایه تلفن استفاده کنید.

گردن متن چیست؟

گردن متن یک اصطلاح مدرن است که درد و آسیب گردن ناشی از نگاه مکرر و طولانی مدت به تلفن همراه، تبلت یا سایر دستگاه های بی سیم را توصیف می کند. این درد در اثر فشار مداوم به ستون فقرات گردنی در نتیجه خم شدن گردن به جلو ایجاد می شود.

وزن سر انسان حدود 10 تا 12 پوند است. وقتی سر به جلو خم می شود، بار روی ستون فقرات افزایش می یابد. در شیب 15 درجه، سر حدود 27 پوند نیرو بر گردن وارد می کند. این مقدار در شیب 30 درجه به 40 پوند، در شیب 45 درجه به 49 پوند و در شیب 60 درجه به 60 پوند افزایش می یابد.

نشانه ها

از علائم گردن متنی می توان به دردهای گردن، کمردرد، درد شانه و در برخی موارد سردرد مزمن اشاره کرد. موارد شدید ممکن است منجر به مشکلات جدی تری مانند آسیب عصبی، فتق دیسک یا انحراف ستون فقرات شود.

اندازه گیری های پیشگیرانه

* گوشی خود را تا حد امکان در سطح چشم نگه دارید. از یک پایه برای دستگاه های خود استفاده کنید تا صفحه نمایش خود را در سطح چشم نگه دارید.
* برای کشش و حرکت به طور مکرر استراحت کنید. از قانون 20-20-20 استفاده کنید: هر 20 دقیقه، 20 ثانیه استراحت کنید و به نقطه ای در فاصله 20 فوتی نگاه کنید.
* ورزش هایی را انجام دهید که عضلات گردن و شانه را تقویت می کند. کشش گردن و ورزش می تواند برای بهبود وضعیت بدن مفید باشد.

سندرم چشم دیجیتال چیست؟

سندرم چشم دیجیتال که به عنوان سندرم بینایی کامپیوتری (CVS) نیز شناخته می شود، به گروهی از مشکلات بینایی و چشمی اشاره دارد که در نتیجه استفاده طولانی مدت از رایانه، تبلت، کتابخوان الکترونیکی و تلفن همراه ایجاد می شود. علت اصلی سندرم چشم دیجیتال استفاده بیش از حد از صفحه نمایش دیجیتال است. عواملی مانند نور ضعیف، تابش خیره کننده صفحه، فاصله دید نامناسب، وضعیت نشستن نامناسب، مشکلات بینایی اصلاح نشده یا ترکیبی از این عوامل می توانند به این ناراحتی کمک کنند.

نشانه ها

خستگی چشم، سردرد، تاری دید، خشکی چشم و درد در ناحیه گردن و شانه ها. این علائم اغلب با نور ضعیف، فواصل دید نامناسب و دوره های طولانی تماشای بدون وقفه تشدید می شوند.

اندازه گیری های پیشگیرانه

*صفحه نمایش خود را در فاصله 20 تا 28 اینچی از چشمان خود قرار دهید.
* مطمئن شوید که محیطی با نور کافی وجود دارد.
* به صفحه گوشی خیره نشوید، پلک نزنید و حتی با شستن صورت با آب، چشمان خود را مرطوب نگه دارید.
* تمریناتی را انجام دهید که حرکت و تمرکز چشم را تقویت می کند. تمرینات ساده چشم شامل تمرکز بر روی یک جسم به مدت 10-15 ثانیه است.

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *