اخبار اخبار عمومی

تبدیل اعتراض صنفی به بحران سیاسی؛ به‌جای کشاندن پای پلیس گفت‌وگو کنید/ اعتراض پرستاران اتفاق پسندیده‌ای برای پزشکیان نیست

تبلیغات بنری


تظاهرات گودرزی: موضوع جدیدی نیست، اما هر از چند گاهی بعد از گرفتن وعده های توخالی، به فراموشی سپرده می شوند بدون خریدار در چند روز اخیر دوباره با اعتراض در همان محیط بیمارستان شروع کردند: “پرستار داد می زند، برای حق خود فریاد بزنید.”

پس از سال‌ها تقاضای پرستاران و دیده نشدن آنها، مدل اعتراض آنها اکنون تغییر کرده است و آنها «دست از کار کشیده‌اند». محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه سالمندان به رابو گفت: در 100 سال از تاریخ پرستاری نوین در کشور، این اولین بار است که اعتراضی در قالب «ترک کار» رخ می دهد. وقتی یک پرستار از کار دست می کشد، ما بسیار مضطرب می شویم. پرستاران می دانند که وقتی اعتصاب می کنند، تهدید می شوند که شما را اخراج می کنیم. آنها می گویند بله، آنها را اخراج کنید. یعنی وضعیت به جایی رسیده که برای پرستار مهم نیست اگر اعتصاب کند، اخراج می شود.»

تبدیل اعتراض صنفی به بحران سیاسی

پیش از این گفته شده بود که موضوع اعتراض پرستاران به گفته دبیرکل خانه سالمندان موضوع جدیدی نیست چرا که آنها فقط قانون را می خوانند: «پرستاران خواهان اجرای قانون هستند و بیش از اجرای آن نمی خواهند. ” از قانون. یکی قانون سخت و زیانبار مصوب سال 1368 و تایید مجدد قانونگذار در سال 1387: قانون دیگر قیمت گذاری خدمات پرستاری است که نیمی از آن اجرا شده است. به همین دلیل، حمید السوری، اپیدمیولوژیست و استاد بین المللی دانشگاه معتقد است که اعتراض پرستاران صنفی بوده و نباید اجازه داد که رنگ دیگری مانند سیاسی به خود بگیرد.

السوری به رابو گفت: تبدیل اعتراض صنفی به یک بحران سیاسی و امنیتی به نفع کسی نیست و بهتر است این مشکل از طریق گفتگوی مناسب بین دولت و نمایندگان تظاهرکنندگان به جای آوردن پلیس حل شود. ” و نیروهای امنیتی در این مشکل قرار دارند: «بی عدالتی در پرداخت حقوق و مزایا یک مشکل اساسی در کشور است و اگر دولت چهاردهم به طور ریشه ای با آن برخورد نکند و راه حل مناسبی برای آن اتخاذ نکند، احتمالا شاهد آن خواهد بود. تظاهرات اقشار دیگر مانند پرستاران هر روز است.

این استاد دانشگاه ادامه می دهد: اعتصابات و اعتراضات پرستاران به یک بحران ملی تبدیل شده است و این اتفاق خوشحال کننده ای برای دولت چهاردهم در روزهای اول کار نیست، درست است که حل مشکلات و درخواست های پرستاران یک پدیده مزمن و قدیمی که در یک روز قابل حل نیست، اما با مذاکره با نمایندگان پزشکیان می‌توانیم به این مهم برسیم.

233233

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *