اخبار اخبار عمومی

تحقیقات جدید؛ بازماندگان ایست قلبی با مشکلات مالی مواجه می‌شوند

تبلیغات بنری


به گزارش روزنامه الخبرآنلاین. داده های حاصل از مطالعه پنج ساله ایست قلبی افزایش 50 درصدی تجویز داروهای ضد افسردگی را در سال اول در میان زنان گزارش داد. این نرخ برای مردان صدق نمی کرد. این تحقیق جدید روز دوشنبه در ژورنال Cardiovascular Quality and Outcomes منتشر شد.

در این مطالعه، پرونده پزشکی 1250 نفر در هلند با میانگین سنی 53 سال که از ایست قلبی جان سالم به در برده بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. محققان می‌گویند: «اگرچه برای درک دقیق علت این اتفاق به تحقیقات بیشتری نیاز است، اما این مطالعه نشان می‌دهد که زنان پس از ایست قلبی از حمایت عاطفی کافی برخوردار نیستند».

محققان همچنین دریافتند افرادی که از ایست قلبی جان سالم به در برده اند، بیشتر در معرض مشکلات مالی هستند. نویسندگان مطالعه می‌گویند: «ما کاهش قابل توجهی در اشتغال و تغییر در وضعیت درآمد اولیه افراد پس از ایست قلبی مشاهده کردیم. به عبارت دیگر، افرادی که بالاترین درآمد را دارند اغلب شغل و موقعیت مالی خود را تغییر می دهند. این نشان دهنده دشواری بازگشت این افراد به بازار کار است.

سایر مطالعات جانبی، از جمله همان گروه نمونه، نشان داد که زنان پس از ایست قلبی طولانی‌تر از مردان عمر می‌کنند. به گفته محققان، با ترکیب این دو یافته می بینیم که پیامدهای ایست قلبی بسته به جنسیت متفاوت است. اگرچه زنان ممکن است طولانی‌تر و طولانی‌تر عمر کنند، اما پس از ایست قلبی بیشتر تحت تأثیر مشکلات سلامت روانی قرار می‌گیرند.

منبع: UPI

47232

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *