اخبار اخبار جهان

ترور ترامپ؛ دست خارجی یا نقشه دموکرات‌ها؟

تبلیغات بنری


به گزارش خبر الکترونیک ایسنا، تامان اکوان، کارشناس مسائل آمریکا، در خصوص آخرین مورد رقابت کامالا هریس و دونالد ترامپ در میان نامزدهای دموکرات و جمهوری خواه انتخابات آمریکا، گفت: زمانی که مناظره انتخاباتی بین هریس برگزار شد. و ترامپ با توجه به اینکه هریس عملکرد بهتری داشت و توانست بودجه بیشتری برای دموکرات ها به دست آورد و به طور کلی در نظرسنجی ها در جایگاه بهتری قرار گرفت و پس از مناظره با نمایندگان این نامزد، معاون ترامپ در مناظره ها عملکرد بهتری داشت. و در نظرسنجی دوم آرای ترامپ به میزان قابل توجهی بهبود یافت.

وی با بیان اینکه «به نظر می رسد رشد آرای هریس در یک نقطه متوقف شد»، ادامه داد: در واقع شروع حملات رژیم صهیونیستی به لبنان باعث توقف رشد آرای هریس و عدم رشد قبلی شد. و ترامپ توانست از این نظر عقب بماند و باید تا حدودی آن را جبران کند.»

نتایج یک نظرسنجی که توسط NBC News انجام شد و روز یکشنبه منتشر شد، نشان داد که هریس که پس از مناظره با ترامپ شاهد افزایش قابل توجهی در محبوبیت خود در میان رای دهندگان بود، اکنون متوقف شده و او مانند ترامپ است.

رسانه های آمریکایی با استناد به 48 درصد آرای هر دو نامزد این انتخابات اعلام کردند که دیگر هیچ نشانه ای از پیشرفت در محبوبیت هریس دیده نمی شود و این رقابت به دقت دنبال می شود.

در نظرسنجی NBC News در ماه گذشته، ترامپ 44 درصد آرا را به دست آورد و هریس با 49 درصد پیشتاز بود.

اما بر اساس نظرسنجی Ipsos/Reuters که نتایج آن روز سه شنبه منتشر شد، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات و معاون فعلی رئیس جمهور ایالات متحده، 45 درصد اختلاف سه درصدی را به دست آورد.

انتخابات آمریکا

مهاجران

اکوان، کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه چند موضوع در نتایج انتخابات آمریکا تاثیرگذار و تاثیرگذار است و به همین دلیل است که ترامپ در جایگاه بالاتری قرار گرفته است، گفت: اولین مساله مهاجر است. موضوع.” در مناظره انتخاباتی هریس و ترامپ، هریس اعلام کرد که دولت بایدن و دولت احتمالی او از سیاست دولت ترامپ در قبال مهاجران پیروی خواهند کرد و در واقع این جمله افکار عمومی را به سمت ایجاد ذهنیتی سوق داد که دموکرات ها آن را ندارند. راه حلی برای این موضوع است و آنها به راه ترامپ ادامه می دهند.

وی توضیح داد: در مواجهه با این موضوع، ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود نشان داد که برنامه های خوب و منسجمی برای مهاجران دارد و این همان چیزی بود که بخشی از طبقات خاکستری را بر آن داشت که به او متوسل شوند و این چنین نیست. تنها به جامعه سفیدپوست آمریکا محدود می شود و برخی از لاتین تبارها که خود مهاجر هستند، از سیاست های مهاجرتی ترامپ حمایت می کنند.

نتایج یک نظرسنجی قبلی که توسط رویترز انجام شد نیز نشان داد که ترامپ از اعتماد بیشتری از سوی رأی دهندگان در مورد مسائل مربوط به مهاجرت و جرم و جنایت برخوردار است.

نامزد جمهوری خواهان در ماه اوت به هواداران خود گفت که او نامزدی است که حومه شهرها را “ایمن” نگه می دارد و اطمینان می دهد که مهاجران به طور غیرقانونی از مرز عبور نمی کنند.

ترامپ دولت بایدن را مقصر تورم و آسیب به جامعه عادی آمریکا می‌داند، در حالی که هریس در سخنرانی‌های خود توجه زیادی به خانواده‌های طبقه متوسط ​​و نگرانی‌های اقتصادی آنها کرده است. هریس همچنین در میان شرکت کنندگان به عنوان نامزدی دیده می شود که می تواند از دموکراسی محافظت کند و با افراط گرایی سیاسی مقابله کند.

ترور ترامپ؛ دست خارجی یا طرحی از سوی دموکرات ها؟

مهاجران در مرز بین مکزیک و ایالات متحده

سقط جنین

اکوان در ادامه گفتگوی خود با خبرگزاری دانشجویان ایران، موضوع دوم را سقط جنین خواند و افزود: ترامپ در مناظره انتخاباتی خود تاکید کرد که دولت فدرال مستقیماً در این موضوع دخالت نمی کند و ایالت ها با توجه به همه پرسی که برگزار می کنند، حقوق خودشان را دارند.» سیاست های خود را در این زمینه تعیین می کند و در واقع هر کشوری باید در این زمینه تصمیم بگیرد. این سیاست برای برخی رای دهندگان موضوعی جذاب است. همزمان ملانیا ترامپ، همسر دونالد ترامپ، در بیانیه ای اعلام کرد که نظر شوهرش در مورد سقط جنین را نمی پذیرد زیرا دیدگاه های او محافظه کارانه است.

این کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد: این اظهار نظر این ذهنیت را در میان طبقات خاکستری ایجاد کرده است که ممکن است بر دیدگاه همسرش در مورد سقط جنین تأثیر بگذارند، دموکرات ها کاملاً طرفدار سقط جنین هستند اختلاف نظر بین آنها برای ماه ها سقط جنین: برخی از آنها نیز معتقدند که سقط جنین باید در ماه های آخر بارداری امکان پذیر باشد.

ترور ترامپ؛ دست خارجی یا طرحی از سوی دموکرات ها؟

سخنرانی هریس در کارولینای شمالی

غزه و اوکراین

اکوان همچنین به سومین موضوع مهم یعنی جنگ غزه و اوکراین اشاره کرد و افزود: ترامپ اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات به جنگ اوکراین پایان خواهد داد و این تنها هدف اوست و این یک موضوعی جذاب برای او.» بر خلاف دموکرات‌ها که معتقدند نتیجه جنگ نباید به نفع روس‌ها تمام شود، ترامپ تاکید می‌کند که می‌خواهد به جنگ پایان دهد، صرف نظر از اینکه نتیجه جنگ در کدام طرف خواهد بود.

وی تصریح کرد: در رابطه با موضوع غزه، ترامپ نیز بر پایان جنگ تاکید دارد، اما در میان افکار عمومی آمریکا این تصور وجود دارد که بایدن نتوانست جلوی گسترش جنگ را بگیرد و در این زمینه برخی رای دهندگان معتقدند. که این سیاست بایدن در دولت است و احتمال هریس جنگ نیز ادامه خواهد داشت و ادامه خواهد داشت در حالی که ترامپ بر پایان جنگ اصرار دارد و این موضوع برای رای دهندگان جذاب است.

ترامپ اخیراً در سخنرانی خود در میان حامیانش در پنسیلوانیا گفت: «بایدن قادر به حل و فصل جنگ در اوکراین نیست و هیچ کاری برای آن انجام نداده است». او حتی در سال گذشته با رئیس جمهور روسیه گفتگو نکرد.

نامزد جمهوری خواه در انتخابات آمریکا پیش از این از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به دلیل عدم مذاکره با روسیه انتقاد کرده و گفته بود که “بدترین معامله با روسیه بهتر از ویرانی و مرگ است.”

اما کمیته سیاسی اسلامی عرب آمریکایی روز سه شنبه در اقدامی بی سابقه اعلام کرد که از هیچ یک از نامزدها حمایت نخواهد کرد زیرا ترامپ و هریس به یک اندازه بد هستند و از نسل کشی غزه و جنگ در لبنان حمایت می کنند.

واشنگتن پست همچنین نوشت: اگر آمریکا بخواهد، می‌تواند اسرائیل را مجبور کند تا از رنجی که بر فلسطینی‌ها تحمیل شده است بکاهد. با حمایت آمریکا و عدم اقدام جدی و حمایت بی قید و شرط از بایدن، اسرائیلی ها جسورتر شده اند.

ترور ترامپ؛ دست خارجی یا طرحی از سوی دموکرات ها؟

در حاشیه سخنرانی ترامپ در گرجستان

کشورهای اصلی و ایران

اکوان کارشناس مسائل آمریکا در پایان با اشاره به اینکه آرای هریس و ترامپ در نظرسنجی های هفت ایالت کلیدی کشور به هم نزدیک است و رقابت شدیدی بین آنها وجود دارد، گفت: به نظر می رسد ادامه تلاش ها برای ترور ترامپ و ترامپ ادامه داشته باشد. محبوبیت افزایش یافته است. با افزایش تهدید به ترور، محبوبیت او افزایش یافت. در بخشی از افکار عمومی آمریکا این تصور وجود دارد که برخلاف آنچه دموکرات ها می گویند ایران یا یک دست خارجی به دنبال ترور ترامپ است، این دموکرات ها هستند که می خواهند ترامپ را ترور کنند.

در همین حال، به گفته گاردین، احتمال پیشروی ترامپ در پنج ایالت کلیدی بالا است و در صورت کسب آرای الکترال کافی، در ماه نوامبر به کاخ سفید بازخواهد گشت.

یکی از دلایل اصلی کاهش محبوبیت هریس، حمایت روزافزون وی از رژیم صهیونیستی در جنایاتش در غزه، لبنان و سراسر خاورمیانه است و همین موضوع باعث عدم حمایت از اعراب ساکن در ایالت میشیگان شده است. و خشم آنها از کاخ سفید.

اما ایران بارها اتهامات مربوط به سوء قصد به ترامپ را رد کرده است.

310310

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *