تشدید تنش بین دو کره /باران‌های سیل‌آسا، مین‌های شمالی را روانه کره جنوبی کرد / عکس
اخبار اخبار تکنولوژی

تشدید تنش بین دو کره /باران‌های سیل‌آسا، مین‌های شمالی را روانه کره جنوبی کرد / عکس

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدینارتش کره جنوبی در 17 جولای هشدار داد که سیل می تواند مین های زمینی را از کره شمالی وارد این کشور کند. رئیس ستاد مشترک کره جنوبی به خبرنگاران محلی گفت که سیل تابستان می تواند مین ها را از مرز به جنوب منتقل کند.

به گزارش رابو، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا همچنین نسبت به شناور کردن عمدی مین های کره شمالی در زیر رودخانه به عنوان اقدامی تحریک آمیز ابراز نگرانی کرد. این بیانیه حاکی از آن است که کره شمالی احتمالاً روز چهارشنبه بدون اطلاع قبلی آب از سدی بر روی رودخانه ایمجین رها می کند و به غیرنظامیان در جمهوری کره هشدار می دهد که با احتیاط در پایین دست حرکت کنند. این موارد نگرانی هایی را در مورد آب های مملو از مین کره شمالی ایجاد می کند. انفجار مین در سال 2015 که کره شمالی مسئولیت آن را بر عهده گرفت، دو سرباز کره جنوبی را مجروح کرد و دو طرف را به طرز خطرناکی به جنگ نزدیک کرد.

تشدید تنش بین دو کره / بارش شدید باران مین های شمالی را به کره جنوبی فرستاد / عکس

تنش ها بین دو طرف در ماه گذشته افزایش یافت که کره شمالی در اعتراض به سرکوب فعالان و جداشدگان از دیکتاتوری کره شمالی که بسته های کمکی و اعلامیه هایی را در انتقاد از رژیم کیم جونگ اون ارسال کردند، صدها بالون پر از زباله را به سمت جنوب پرتاب کرد. در سراسر جهان پخش خواهد شد. مرزهای این دو کشور سال‌هاست که به دقت محافظت می‌شود.

اگرچه هیچ یک از طرفین هیچ تجاوز آشکاری انجام نداده اند، اما این حرکات تهاجمی کوچک به تنش دامن زده است و هر دو طرف نسبت به تشدید تنش هشدار داده اند. ماه گذشته ارتش کره جنوبی پس از عبور تعدادی از سربازان کره شمالی از مرز شلیک کرد و نیروهای کره شمالی را مجبور به عقب نشینی کرد.

تشدید تنش بین دو کره / بارش شدید باران مین های شمالی را به کره جنوبی فرستاد / عکس

در سال های اخیر، تنش ها بین دو رقیب افزایش یافته است زیرا کره شمالی به آزمایش تسلیحات تحریک آمیز ادامه می دهد و کره جنوبی تمرینات نظامی خود را با ایالات متحده افزایش می دهد.

با این حال، سئول متاسف است که علیرغم تهدیدی که این مین ها برای مردم هر دو طرف ایجاد می کند، پیونگ یانگ به مین گذاری در امتداد مرز ادامه داده است.

منبع: com.eurasiantimes

54322

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *