تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانات نهایی؛ آموزش‌وپرورش معلمان را برای انجام این کار تحت فشار قرار می‌دهد/حق‌الزحمه سال قبل را پیش از امتحانات امسال دادند
اخبار اخبار عمومی

تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانات نهایی؛ آموزش‌وپرورش معلمان را برای انجام این کار تحت فشار قرار می‌دهد/حق‌الزحمه سال قبل را پیش از امتحانات امسال دادند

تبلیغات بنری


الهه جعفرزاده: نمره گذاری الکترونیکی اوراق امتحانات نهایی تصمیمی است که سال گذشته برای اولین بار و فقط برای پایه دوازدهم اجرا شد. بر اساس آنچه سازمان آموزش و پرورش اعلام کرد، امسال امتحانات پایه های دهم و یازدهم به پایان رسیده و اوراق آنها به صورت الکترونیکی تصحیح می شود.

نسرین محمد باقری، معلم ریاضی یکی از دبیرستان های شهر بیت المقدس تهران در گفت و گو با رابو درباره بحث و جدل های مربوط به نمره گذاری الکترونیکی برگه های امتحان نهایی گفت: مدیریت مدرسه و وزارت آموزش و پرورش فشار زیادی را وارد کرده اند. در مورد معلمان مدرسه این است که تصحیح برگه های امتحان نهایی یکی است. اجبار اجبار به تصحیح اوراق به صورت الکترونیکی برای برخی از همکاران ما که به دلایل مختلف نمی توانند این کار را انجام دهند به مشکل تبدیل شده است.

اصلاح اجباری یا اختیاری؟

به گفته محمد باقری، در مبارزه برای دیجیتالی کردن برگه‌های امتحانی نهایی، معلمان عصبانی که از مسائل نمره‌دهی و موارد مشابه شکایت دارند، به طور کامل حاضر به انجام این کار نیستند و نمی‌خواهند این کار را انجام دهند. گاهی از این کار خودداری می کردند، اما تهدید می شدند.

او می‌گوید: «من شخصاً یکی از کسانی بودم که در ابتدا می‌گفتم برگه‌ها را تصحیح نمی‌کنم، اما مدرسه، منطقه و مدیریت دولتی آنقدر به ما فشار آوردند که اجازه دادند برگه‌های امتحان نهایی به صورت الکترونیکی تصحیح شود. ” اجبار معلوم شد که تا مقطعی اصلاح سنتی در حوزه اجباری نبود یعنی همکاران ما طبق میل و اختیار خود این کار را انجام می دادند. اگر کسی نرود مشکلی پیش نمی آید. اما اکنون یا مدام تهدید می‌کنند که «ارتباطات را برای شما سخت می‌کنیم» یا هشدار می‌دهند که «حقوق معلمانی که همکاری نمی‌کنند» را برای تیرماه پرداخت نمی‌کنیم. این فشارها به این صورت است که به دلیل افزایش حجم اوراق پس از اتمام سه پایه، برای هر معلمی الزام آور شده است. دو و نیم بار تعداد دانش آموزان را تصحیح کنید این کلمه قوی است.

وی توضیح می دهد: بخشنامه وزیر را شخصاً بررسی کردم که در آن آمده بود هر معلمی موظف است به تعداد شاگردانش اوراق خود را تصحیح کند و تصحیح تعداد بیشتر برای او ثواب دارد.

مشکلات تصحیح الکترونیکی؛ از مشکلات اینترنت گرفته تا بی توجهی به وظایف

از معایب آشکار اشکال زدایی الکترونیکی می توان به عدم دسترسی به کامپیوتر و اینترنت، مشکلات بینایی و سایر ناراحتی های ناشی از نشستن پشت کامپیوتر اشاره کرد که همگی می توانند کار را دشوار کنند.

این منشی ضمن اشاره به موارد ذکر شده به نکته مهم تری نیز اشاره می کند: «اصل حاکم بر تصحیح دیجیتال این است که همکاران با دقت و دقت کافی برای این کار وقت بگذارند. خودشان تصحیح اوراق. زیرا در صورت اختلاف بیش از یک نمره بین نمره اول و دوم، شخص سومی نیز باید برگه را علامت گذاری کند و این مشکل علاوه بر افزایش حجم کار، به نوعی باعث تاخیر در اعلام و صدور نمرات می شود. از کارنامه ها

وی در توضیح این پرونده می گوید: «در گذشته یکی از همکاران کد تصحیح را در اختیار اعضای خانواده خود قرار داده بود تا بتواند مقالات بیشتری را تصحیح کند یا در موارد دیگر، برخی از داوران، کار تصحیح مقالات را به کافه سپردند وظایف به دلیل عدم شرکت دیگران مانند معلم با موضوع درس و جمع بندی نمرات، احتمال اشتباه در محاسبه نتیجه را افزایش می دهد. فرآیند تکمیل کار، آن را به فاجعه تبدیل می کنند.

تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانات نهایی؛  آموزش و پرورش معلمان را برای این کار تحت فشار قرار می دهد/ حقوق سال گذشته را قبل از امتحانات امسال پرداخت کردند.

آموزش و پرورش امیدبخش نیست/ حقوق پارسال را امسال پرداخت کردند

باقری از پرداخت حق الزحمه برای تصحیح برگه های امتحانی گلایه می کند و می گوید: تا سال گذشته دانش آموزان بابت این کار سخت، به نسبت تعداد اوراقی که تصحیح می کردند، حق الزحمه می گرفتند. اما از آنجایی که آموزش هرگز امیدوار کننده نبود و نبود، تحقق این وعده به تعویق افتاد. مثلاً سال گذشته اعلام شد که شهریور ماه شهریور اوراق خرداد پرداخت می شود، اما اینطور نبود و در آخرین هفته اردیبهشت 1403 هجری قمری، درست یک هفته مانده به امتحانات نهایی سال جدید، آنها را پرداخت کردند. فقط هزینه های سال قبل را پرداخت کرد.

این معلم ریاضی همچنین با اشاره به یکسان بودن شهریه تمامی اوراق می گوید: تصحیح اوراق امتحانی حسابی مانند هندسه نسبت به پاسخنامه تشریحی با توجه به تعداد صفحات امتحانی بسیار سنگین تر است. برگه پاسخ و تفاوت راه حل ها اصلاح هر برگ حداقل یک ربع است. با این حال، هزینه های پرداخت شده است [برای تصحیح اوراق تمام دروس] این همان چیزی است و ناعادلانه است.»

بیشتر بخوانید:

جزئیات نحوه تصحیح امتحانات نهایی اعلام شد

رسمی کردن؛ دغدغه اصلی معلمان خرید خدمات است/ مدام تهدید به اخراج می شویم/ با قدرت خدمت گیج شده ایم.

ظاهر معلم مهمتر از سلامت روان اوست/بسیاری از موارد تنبیه بدنی دانش آموزان اصلا در رسانه ها منتشر نمی شود/در تربیت معلم بسیار ضعیف هستیم.

47232

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *