اخبار اخبار سیاسی

تصویری از دیدار «پوتین» و «پزشکیان» در روسیه/ پزشکیان: شخصاً تفاهم‌نامه‌های مشترک ایران و روسیه را پیگیری می‌کنم

تبلیغات بنری


به گزارش -، مسعود مازیکیان رئیس جمهور عصر امروز سخنرانی کرد در حاشیه اجلاس دو روزه سران بریکس وی که در کازان روسیه برگزار شد، با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، پیش از دیدار با پوتین، پزشکیان با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دیدار و گفتگو کردند.

مسعود المادیجیان که برای شرکت در اجلاس بریکس به روسیه سفر کرده بود نیز در نشست دوجانبه هیئت های ایران و روسیه گفت: پس از دیدارهایی که در عشق آباد داشتیم تفاهماتی که در رابطه با روسیه داشتیم را پیگیری کردم. .

وی افزود: در جلسه ای که اینجا برگزار می کنیم سعی می کنیم تفاهم نامه ها را نهایی کنیم و بتوانیم آن ها را امضا کنیم و مسئولیت این تفاهم نامه ها را شخصا به عهده خواهم داشت و در صورت نیاز می توانند به من مراجعه کنند.

رئیس جمهور گفت: من معتقدم رابطه ما با شما یک رابطه راهبردی است و این امری اجتناب ناپذیر است و قطعاً برای ما بسیار مفید است، همانطور که برای کشور عزیز روسیه و همسایه عزیزمان نیز مفید است. ما می توانیم در چارچوب گروه بریکس که به لطف حمایت شما، ایران به عضویت دائم اوراسیا و شانگهای تبدیل شده است، تعامل سازنده ای داشته باشیم.

مدیکیان این موضوع را مطرح کرد که این روند همکاری با روسیه را با قوت ادامه خواهیم داد و گفت: موضوعاتی که امروز در برجام مطرح شد بسیار سازنده بود و امیدوارم بتوانیم این سیاست ها و چشم انداز بلندی که در اینجا ارائه می شود را در عمل اجرا کنیم. منطقه و در کشورهایی که با او هماهنگ کرده بودیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: امیدوارم بتوانیم تحریم هایی را که آمریکا بر ما و شما تحمیل کرده و همچنان انجام می دهد و توتالیتاریسمی که در دنیا ایجاد می کند را بشکنیم و بتوانیم اقتصادی، سیاسی و… روابط فرهنگی، علمی و کارشناسی. روابط با یکدیگر و امیدوارم بتوانیم به سرعت تفاهم نامه های مشترکی را با هم امضا کنیم.

این پزشک همچنین گفت: مصمم هستم که قراردادهای مشترک ایران و روسیه را شخصا پیگیری کنم. در اولین روز تکمیل آن را در حضور شما امضا خواهیم کرد.

29219

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *