اخبار اخبار تکنولوژی

تصویر روز ناسا: دورترین جرم مشاهده‌شده در عالم

تبلیغات بنری


به گزارش وبسایت رابو، شکل گیری ساختار کیهان و تولد اولین ستارگان و کهکشان ها از مهم ترین و ماندگارترین پرسش های علم مدرن است. مدل های اخترفیزیکی و کیهانی زیادی برای پاسخ به این سوال ارائه شده است، اما تایید و تصحیح آنها نیازمند شواهد فیزیکی است که رصد اولین نمونه کهکشان ها در جهان است.

انتشار تجزیه و تحلیل تصویر از تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) که دورترین شی کشف شده تا کنون را نشان می دهد یک گام به جلو است. تا به حال تصور می شد که بیشتر کهکشان ها حدود 3 میلیارد سال پس از انفجار بزرگ شکل گرفته اند (اگرچه راه شیری خودمان حدود 1 میلیارد سال پس از انفجار بزرگ متولد شده است)، اما برخی از این کهکشان ها خیلی زودتر ظاهر شدند.

تصویری که در جعبه داخلی می بینید JADES-GS-z14-0 نام دارد و حباب ضعیفی است که در واقع کهکشانی را نشان می دهد که فقط 300 میلیون سال پس از تولد کیهان شکل گرفته است. اگر بخواهیم این کهکشان را دقیق تر توصیف کنیم، این جرم با z = 14.32 رکورد بالاترین انتقال به سرخ مشاهده شده را شکسته است و تصویر آن مربوط به زمانی است که سن جهان تنها یک پنجاهم (2٪) سن آن بوده است. ارزش فعلی. تمام اجرامی که در تصویر می بینید در واقع کهکشان هستند.

اعتبار تصویر: NASA، ESA، CSA، STScI، B. Robertson (UC Santa Cruz)، B. Johnson (CfA)، S. Tacchella (Cambridge)، P. Cargile (CfA). برای مشاهده تصویر بزرگ اینجا کلیک کنید.

منبع: تصویر روز ناسا

5454

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *