اخبار اخبار تکنولوژی

تصویر روز ناسا: موفقیت تاریخی اسپیس‌ایکس /عکس

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری رابو و به نقل از دیجیاتو، در این ماموریت طبق برنامه ریزی شده قسمت بالایی موشک به اقیانوس آرام سقوط کرد اما در قسمت پایینی موشک تفاوت معنی داری مشاهده شد. تقویت کننده فوق سنگین 12همین بود حدود 7 دقیقه سپس برج آن را با موفقیت پرتاب کرد “نگه داشتن”.

یکی از بزرگترین چالش ها در پروازهای فضایی هزینه های بسیار بالای ساخت و پرتاب موشک است. پس از پرتاب، معمولاً هر موشک به طور کامل مصرف می شود و قسمت های مختلف آن به فضا یا اقیانوس ها می افتد.

فناوری نوآورانه و جدید موشک‌های ورود مجدد، استفاده مجدد از آنها را ممکن می‌سازد و با کاهش قابل توجه هزینه‌ها، فرآیند پرتاب به فضا را کارآمدتر و مقرون به صرفه‌تر می‌کند.

در آینده، ناسا ممکن است از این فضاپیما برای ماموریت های فضایی در مدار زمین، ماه و حتی سیارات دیگر استفاده کند.

تقویت کننده فوق العاده سنگین 12

تقویت کننده Super Heavy 12 یکی از پیچیده ترین مهندسی هوافضا است که برای افزایش قابلیت استفاده مجدد و کارایی در سفرهای فضایی طراحی شده است.

این تقویت کننده با ارتفاع 71 متر بخش اول سیستم در دو مرحله فضاپیما را تشکیل می دهد. این مرحله مجهز است موتور رپتور 33 این است که با مخلوط سوخت اکسیژن مایع و متان کار می کرد و قدرت کافی داشت 16 میلیون پوند ایجاد می کنند؛ بیش از دو برابر قدرت موشک معروف Saturn V ناسا.

یکی از ابداعات مهم این پرواز آزمایشی، قابلیت «گرفتن» است. تقویت کننده فوق العاده سنگین در هوا با استفاده از بازوهای مکانیکی بزرگ به نام … عود بر روی برج پرتاب نصب شده است. پس از جدا شدن از قسمت فوقانی، بوستر تغییر جهت داده و فرود کنترل شده ای به سمت سکوی پرتاب انجام داد.

پروژه های استارشیپ بخشی از تلاش بلندمدت اسپیس ایکس برای توسعه پروازهای فضایی مقرون به صرفه و پایدار است. این دستاورد گامی مهم در جهت دستیابی به هدف است “امکان سفر فضایی قابل استفاده مجدد” و ماموریت های فضایی دوربرد.

227227

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *