اخبار اخبار فرهنگی

تعزیه در مسیر پیاده‌روی زائرین اربعین؛ روایت راهیان به عمود ۵۵۷ رسید

تبلیغات بنری


به گزارش -؛ هشتمین دوره راهیان با حضور 200 نفر از هنرمندان هنرهای نمایشی کشور، اجراهای دوزبانه خود را در پیاده روی زائران اربعین حسینی آغاز کرد و پس از خدمت رسانی به زائران عمود 430، هم اکنون برای پیشبرد به رکن 557 رفته است. وعده های فرهنگی
کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی که هر ساله این کاروان را همراهی می کند، درباره برنامه ریزی های انجام شده برای هشتمین تجربه روایت راهیان گفت: امسال نیز مانند هفت سال گذشته به موفقیت هایی دست یافته ایم. با ارائه شرایط حضور هنرمندان علاقه مند به شرکت در این میثاق فرهنگی توانسته ایم جناب عالی 9 تیم مختلف هنری را به کربلای معلی آوردند.
وی در این خصوص افزود: امسال با چهار گروه تعزیه، دو گروه نمایش خیابانی، گروه نمایش عروسکی، گروه سرود و یک گروه سنج و طبل میزبان زائرین اربعین حسینی هستیم. بدین ترتیب، گروه شریفه بنت امام حسن تعزیه به ریاست و مدیریت سید حسن الموسوی مخلفی، گروه اهل بیت تعزیه به ریاست و مدیریت حسن السواری تشکیل شد. گروه قمر بنی هاشم تعزیه به سرپرستی و مدیریت ابوالفضل میرزا احمدی و گروه جنت الحسین التعزیه به سرپرستی و سرپرستی محمد صدیقی ما را با اجرای فارسی همراهی می کنند عربی.
زارعی ادامه داد: همچنین گروه تئاتر خیابان الغدیر به سرپرستی و کارگردانی عبدالحلیم التفلفی با دو نمایش عربی و گروه خیابان السایه به سرپرستی و کارگردانی محمد صدیقی با یک نمایش عربی حضور دارند. در این کنفرانس بین المللی و عمومی

مدیر مرکز هنرهای نمایشی افزود: امسال علاوه بر بهره گیری از هنرمندان هنرهای نمایشی، اجراها را با کمک سرود، مداحی و شعرخوانی نیز تلفیق کرده ایم و به همین منظور مجموعه سرود خادمین زهرا(س) به سرپرستی جواد نصیری در این کار به ما کمک می کند.» گروه سنگ و دمام را هم داریم که حجت الله احمد بیجی ریاست آن را بر عهده دارد و از تمامی اکران های راهیان حمایت می کند.
وی در ارزیابی از هشتمین رمان راهیان که تقریباً نیمه تمام است، گفت: در سه شب گذشته افراد زیادی از کشورهای مختلف کار ما را دیده اند و با آن عادت کرده اند. در هشتمین همایش بین المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین که ما آن را رمان الراهیان می نامیم، مفتخریم میزبانی و ارائه خدمات فرهنگی و هنری به زائران بیت الله الحرام از کشورهایی مانند روسیه، آذربایجان، هند و… پاکستان، لبنان، ترکیه، افغانستان و بحرین. و قطر، عمان، کویت و… ما آنجا بودیم و بازخوردهای خوبی از آنها دریافت کردیم. واکنش ها گاه صادقانه بود و گاه هنرمندانی در بین آنها حضور داشتند که با نگاهی تخصصی آثار را بررسی کردند و نظرات خود را به ما رساندند.
زارعی در پایان گفت: در نهایت به مدت دو روز در این گوشه توقف و اجرا خواهیم داشت و پس از آن به گوشه های بعدی می رویم و در نهایت میزبان زائرینی هستیم که در آستانه اربعین وارد کربلا شده اند. با اجرای روایات حجاج.
هشتمین همایش بین المللی تئاتر مردمی پیاده اربعین (نواحی راهیان) از 6 مرداد لغایت 13 شهریور 1403 در مسیر پیاده روی الاربعین الحسینی نجف به کربلا برگزار می شود.

تسلیت پیاده روی زائران اربعین رمان راهیان به 557 ستون رسید

5757

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *