تعطیلی بخاطر گرما یا برق؟؛ گرمای تهران رکورد نزده/ این گرما پدیده نادری نیست
اخبار اخبار عمومی

تعطیلی بخاطر گرما یا برق؟؛ گرمای تهران رکورد نزده/ این گرما پدیده نادری نیست

تبلیغات بنری


به گزارش سایت رابو، هفته گذشته اعلام شد که از روز پنجشنبه 13 مرداد تا یکشنبه 16 مرداد ماه انبوه هوای گرم در کشور حاکم است که دمای هوای تهران را تا 42 درجه سانتیگراد افزایش می دهد. اگرچه این تجربه دمایی برای تهران چیز جدیدی نیست، اما در هر صورت تهران نیز همراه با کل کشور قفل شده است.

در اطلاعیه پایگاه اطلاع رسانی دولت در این خصوص اعلام شد: با توجه به تداوم گرمای شدید و بی سابقه و به منظور حفظ سلامت شهروندان و مدیریت مصرف انرژی، تصمیم گرفتم کلیه مراکز، ادارات دولتی و بانک ها در سراسر کشور (به استثنای مراکز اورژانس و خدمات امدادی) روز یکشنبه 16 مرداد 1403 تعطیل است.

وضعیت گرمایی هفته گذشته به طور خلاصه به شرح زیر است: شمال غرب کشور سردتر از حد نرمال است و دمای هوا در نیمه شرقی و جنوبی کمتر از نرمال است.

اکنون عهد تزوی رئیس مرکز ملی مدیریت بحران اقلیمی و خشکسالی سازمان هواشناسی کشور درباره گرمای این روزهای کشور می گوید: خاورمیانه عموماً از تابستان های گرم برخوردار است و گنبد هوای گرم از ویژگی های آن محسوب می شود. این فصل در منطقه خاورمیانه، به اوج دما می رسد.

وی ادامه می دهد: این ناهنجاری حرارتی از فلات مرکزی ایران تا نواحی جنوبی با شدت ادامه دارد.

به گفته رئیس مرکز ملی مدیریت بحران اقلیمی و خشکسالی سازمان هواشناسی، تهران روزهای گرمی را سپری می کند، اما هنوز رکورد دمای هوا در تهران شکسته نشده است. دمای هوای تهران دیروز به 42 درجه رسید اما رکورد دمای تهران 42.6 درجه است.

این ماموریت ادامه می دهد: تعطیلی کشور به ویژه تهران نه تنها به دلیل گرما، بلکه عدم تعادل در مصرف برق و انرژی این روزها یکی از دلایل آن است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی خطرات جوی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود اینکه طی دو روز آینده دمای هوای تهران بین یک تا دو درجه افزایش می یابد، اما چنین گرمایی در استان نیز شاهد بوده است. گذشته و مردم به شایعات در مورد اشعه ماوراء بنفش گوش می دهند و متوجه نمی شوند

به گفته صادق زایان، اشعه ماوراء بنفش خورشید در طول سال می تابد و خواص مفیدی برای بدن دارد.

به دلیل گرما یا برق خاموش می شود؟  دمای هوای تهران رکوردی را ثبت نکرد این دما پدیده نادری نیست

وی ادامه داد: گرمای روزهای اخیر پدیده نادری نیست و به جز چند ایستگاه جنوب شرق کشور در استان های سیستان، بلوچستان و کرمان، تنها چند ایستگاه هواشناسی در تابستان رکورد زدند. دمای فعلی 38 درجه تهران در 30 سال گذشته 110 بار بی سابقه بوده است.

زیان افزود: رسیدن به دمای 40 درجه به بالا که برای فردا و پس فردا در تهران پیش بینی می شود به ندرت اتفاق می افتد اما در تاریخ سه بار دمای 42.6 درجه در پایتخت ثبت شده است. اما طی دو روز گرم آینده دمای هوا در پایتخت ثبت نخواهد شد.

4747

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *