تهران ۵ درجه گرم می‌شود/ گرمای بی‌سابقه در راه زاهدان، تبریز و یزد!
اخبار اخبار تکنولوژی

تهران ۵ درجه گرم می‌شود/ گرمای بی‌سابقه در راه زاهدان، تبریز و یزد!

تبلیغات بنری


سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک (C3S) که توسط مرکز پیش بینی آب و هوای اروپا به نمایندگی از کمیسیون اروپا با بودجه اتحادیه اروپا مدیریت می شود، بولتن های ماهانه آب و هوا را منتشر می کند که تغییرات مشاهده شده در دمای هوا، سطح جهانی دریا، پوشش یخ دریا، متغیرهای هیدرولوژیکی را گزارش می کند. گزارش ها .

نقشه تغییر اقلیم خدمات تغییر اقلیم کوپرنیک

دمای هوای تهران 5 درجه افزایش یافت/ گرمای بی سابقه در مسیر زاهدان، تبریز و یزد!

میانگین نوسانات روزانه دمای هوای جهانی نسبت به سال پایه 1850-1900

سال 2024 با فونت سفید ضخیم، 2023 با فونت قرمز ضخیم و سال های دیگر با فونت نازک نشان داده شده است. فوریه 2024 گرم ترین فوریه ثبت شده در جهان بود.

نقشه اقلیمی شهری آینده به کاربران اجازه می دهد تا آب و هوای منطقه ای را که در آن زندگی می کنند تا سال 2080 پیش بینی کنند.

متیو فیتزپاتریک، بوم شناس از دانشگاه مریلند، از داده های هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی (IPCC) برای پیش بینی آب و هوا در 40581 مکان در سراسر جهان تا سال 2080 استفاده کرد. در این فرآیند، انتشار گازهای گلخانه ای نیز مدل سازی می شود و پیش بینی می شود. آب و هوا بسیار نزدیک به آنچه ممکن است در آینده رخ دهد.

فیتزپاتریک توضیح می دهد: «در 50 سال آینده، آب و هوای شهرهای نیمکره شمالی بسیار شبیه به شهرهای جنوب خواهد بود.

برآوردها از سال 2015 نشان داد که تا سال 2010، تقریباً 6 درصد از مساحت زمین نسبت به سال 1950 به آب و هوای گرمتر و خشک تری منتقل شده است. بزرگترین تغییراتی که تا به امروز دیده شده در آمریکای شمالی، اروپا و اقیانوسیه رخ داده است. نقشه جدید نشان می دهد که اگر این روند تا سال 2080 ادامه یابد، جهان ما چگونه خواهد بود.

تهران 5.4 درجه سانتیگراد گرمتر و 9.3 درصد رطوبت بیشتر است

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تابستان‌های تهران تا سال 2080 حدود 5.4 درجه سانتی‌گراد گرم‌تر و 9.3 درصد مرطوب‌تر می‌شود، همچنین در زمستان پیش‌بینی می‌شود دمای هوای تهران طی 60 سال آینده 3.5 درجه افزایش یابد و از نظر رطوبت، دمای هوای تهران افزایش یابد. خواهد شد این شهر 10.8 درصد مرطوب تر است.

دمای هوای تهران 5 درجه افزایش یافت/ گرمای بی سابقه در مسیر زاهدان، تبریز و یزد!

پیش بینی هوای تهران تا سال 2080

زاهدان 6.3 درجه سانتیگراد گرمتر و 4.8 درصد رطوبت بیشتر است

دمای هوای تهران 5 درجه افزایش یافت/ گرمای بی سابقه در مسیر زاهدان، تبریز و یزد!

پیش بینی هوای زاهدان تا سال 2080

بر اساس برآوردها، آب و هوای زاهدان تا سال 2080 شاهد تغییر چشمگیری خواهد بود. انتظار می رود دمای شهر تا تابستان 2080 6.3 درجه افزایش یابد و همچنین از نظر رطوبت 4.8 درصد مرطوب تر شود. پیش بینی ها حاکی از آن است که دمای هوای این شهرستان در فصل زمستان 5.1 درجه گرمتر و از نظر رطوبتی 2.2 درصد بیشتر خواهد بود.

می گویند امروز در دالبندین می توانید شرایط آب و هوایی زاهدان را در 60 سال آینده تجربه کنید. دالبندین یک منطقه مسکونی در استان بلوچستان در پاکستان است.

تبریز 7 درجه سانتیگراد گرمتر و 15.3 درصد خشکتر است

دمای هوای تهران 5 درجه افزایش یافت/ گرمای بی سابقه در مسیر زاهدان، تبریز و یزد!

پیش بینی آب و هوای تبریز تا سال 2080

پیش بینی ها حاکی از آن است که دمای هوای تبریز تا سال 2080 به میزان 7 درجه سانتیگراد افزایش و در تابستان 15.3 درصد خشک تر خواهد شد. پیش بینی می شود این شهر در زمستان 5.1 درجه گرم و 6 درصد مرطوب تر شود.

آب و هوای تبریز در سال 2080 مشابه آب و هوای فعلی منطقه خلخال در شهر اردبیل است.

یزد 6.7 درجه سانتی گراد گرمتر و 2.8 درصد مرطوب تر است

دمای هوای تهران 5 درجه افزایش یافت/ گرمای بی سابقه در مسیر زاهدان، تبریز و یزد!

پیش بینی هوای یزد تا سال 2080

پیش بینی ها حاکی از آن است که دمای هوای یزد تا سال 2080 در تابستان 6.7 درجه سانتیگراد افزایش می یابد و 2.8 درصد مرطوب تر می شود. همچنین در فصل زمستان دمای هوای این شهر 4.6 درجه سانتی گراد افزایش و 17.6 درصد مرطوب‌تر می‌شود.

دمای هوای یزد در سال 2080 را می توان امروز در محدوده رودخانه کرمان تجربه کرد.

مناطقی که تا سال 2080 غیرقابل سکونت خواهند شد

با نزدیک‌تر شدن به خط استوا، در مکان‌هایی مانند آمریکای مرکزی، فلوریدا جنوبی و شمال آفریقا، اکنون الگوی کمتر مشابهی از آب و هوای آینده روی زمین پیدا می‌کنیم. این بدان معنی است که در حال حاضر هیچ منطقه ای بر روی زمین وجود ندارد که نشان دهنده آب و هوای این مکان ها در آینده باشد.

حدود 40 درصد از جمعیت جهان در این مناطق گرمسیری زندگی می کنند. این بدان معناست که بیش از 3.3 میلیارد نفر به آب و هوای شدیدتر از هر جایی که امروز زندگی می کنیم، خواهند رفت. برخی از محققان نگران این هستند که بخش‌هایی از مناطق استوایی غیرقابل سکونت شوند و پیش‌بینی‌ها گرما و رطوبتی را پیش‌بینی می‌کنند که بدن انسان قادر به تحمل آن نیست.

با توجه به اینکه دما در سال گذشته بالاتر از حد انتظار بود و هیچ نشانه ای مبنی بر حرکت صنایع و دولت ها برای کاهش مصرف سوخت فسیلی وجود نداشت، احتمالاً همانطور که در نقشه نشان داده شده است با سناریوهای شدیدتری روبرو خواهیم شد.

شما کاربران وب سایت “رابو” می توانید با استفاده از نقشه اقلیم شهری آینده، منطقه ای را که در آن زندگی می کنید جستجو کنید و اطلاعات لازم را در مورد اقلیم آینده آن به دست آورید.

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *