اخبار اخبار سیاسی

جاسوس مخوف اوکراین در دست ایرانیان و تمام مردم دنیا!

تبلیغات بنری


تینا مزدکی_ روسیه تاکنون از هزاران پهپاد تهاجمی علیه اوکراین استفاده کرده است. ژنرال جیمز هکر، فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اروپا گفت: «زمانی که مسکو برای اولین بار از این تاکتیک استفاده کرد، مؤثر بود، اما نیروهای دفاع هوایی اوکراین اکنون برای مقابله با این تهدید سازگار شده اند.

به گفته این ژنرال، اوکراین گام خوبی در برابر پهپادهای تهاجمی برداشته است. «این سیستمی است که قلعه آسمان از 9500 حسگر در سراسر حومه اوکراین برای شناسایی تهدیدها استفاده می کند.

ایده آنها این بود که یک نوع گوشی را در ارتفاع 2 متری قرار دهند و با میکروفون کنار آن به صدای عبور خودروهای نظامی روسیه گوش دهند. در نهایت، سربازان اطلاعات بسیار دقیقی را دریافت می کنند که در یک کامپیوتر مرکزی ادغام شده و مسیر پرواز این پهپادهای تهاجمی برای همه گروه ها ارسال می شود. سادگی این سیستم به سربازان کمک می کند تا تنها در چند ساعت پس از آموزش بتوانند از این سیستم استفاده کنند.

قلعه آسمان زمانی که 80 پهپاد را در حمله 84 پهپاد تهاجمی با موفقیت سرنگون کرد، ارزش خود را ثابت کرد. قابلیت های این سیستم نیز با آزمایش آن در Ramstein AB در آلمان و آزمایش آن در یک محدوده تسلیحاتی در رومانی تأیید شده است. به گفته هکر، هر برج 400 تا 500 دلار قیمت دارد و نیازی به در نظر گرفتن “مسائل انحنای زمین” که بر حسگرهای سنتی مانند رادار تأثیر می گذارد، نیست. در واقع، پیشرفت اوکراین در سیستم‌های حسگر صوتی، دیگر کشورهای ناتو را بر آن داشته تا نگاهی به این فناوری بیندازند.

منبع: هفته هوانوردی

227323

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *