جایزه ۱۰ میلیاردی روس‌ها به اولین نابودگر F-۱۶ آمریکایی /عکس
اخبار اخبار تکنولوژی

جایزه ۱۰ میلیاردی روس‌ها به اولین نابودگر F-۱۶ آمریکایی /عکس

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدینبه گزارش تاس، در 16 ژوئیه، یک شرکت روسی متخصص در تجهیزات اکتشاف نفت به نام فورس تأیید کرد که هر جنگنده روسی که موفق به سرنگونی اولین جنگنده F-16 بر فراز اوکراین شود، 15 میلیون روبل یا 170000 دلار (معادل 9 میلیارد و 900 میلیون دلار) دریافت خواهد کرد. 860 میلیون دلار). تومان ثواب خواهد داد.

سرگئی شوموتف، مدیر عامل فورس، اولین بار در ماه ژوئن در جریان مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ، این جایزه را اعلام کرد. این نیرو قبلاً مشوق های مشابهی را برای نابودی تانک های اوکراینی ارائه کرده بود و برای اولین تانک 5 میلیون روبل (55910 دلار) و برای اهداف بعدی 500000 روبل (5591 دلار) پیشنهاد داده بود.

اعلام این جایزه همزمان با اعلامیه های اخیر دولت هلند و دانمارک بود که نشان داد اولین جنگنده های F-16 در راه اوکراین بودند. اوکراین تابستان امسال با اف-16های عملیاتی پرواز خواهد کرد. مقامات اوکراینی اعلام کردند که ممکن است هواپیماهای بیشتری در راه باشند.

تجهیز نیروی هوایی اوکراین به جنگنده های F-16

نیروهای مسلح اوکراین قرار است در روزها یا هفته های آینده اولین دسته از جنگنده های F-16 را از نیروی هوایی دانمارک و هلند دریافت کنند. 19 هواپیما از دانمارک و 24 هواپیما از هلند خواهند آمد. انتظار می رود این تحویل در نیمه دوم سال 2024 انجام شود.

مدل هایی که قرار است تحویل داده شوند F-16 AM/BM هستند که اگرچه جدیدترین مدل نیستند، اما با تجهیزات و سیستم های تسلیحاتی مدرن ارتقا یافته اند. قرار است سایر جنگنده ها از نروژ و بلژیک تحویل داده شوند. بلژیک که در حال حاضر بیش از 50 فروند F-16 دارد، به تدریج این هواپیماها را بازنشسته و تعدادی را به اوکراین منتقل خواهد کرد.

جایزه 10 میلیارد دلاری روسیه برای اولین ناوشکن F-16 آمریکا/عکس

بلژیک متعهد شده است که تا سال 2028 تمامی 30 فروند F-16 را به شرط پرواز بر فراز خاک روسیه تامین کند. نروژ که تاکنون بیش از 70 فروند F-16 را خارج کرده است، قصد دارد 22 فروند از این هواپیماها را به اوکراین بفرستد که 12 فروند از آنها کاملاً آماده رزم هستند.

تسلیحات جنگی اولیه F-16 شامل موشک کوتاه برد AIM-9L Sidewinder و موشک هوا به هوای پیشرفته میان برد AIM-120 (AMRAAM) است.

برای حمله زمینی، F-16 به طیف گسترده ای از موشک ها و بمب های هدایت شونده، از جمله مهمات AGM-65G Maverick، GBU-12، GBU-24 و GBU-31 (JDAM) مجهز است.

هواپیماهای F-16 ساخت آمریکا برای اوکراین حیاتی تلقی می شوند، با این امید که این جنگنده ها بتوانند با حملات روسیه که مواضع خط مقدم در اوکراین را ویران کردند، مقابله کنند.

منبع: com.eurasiantimes

54322

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *