اخبار اخبار تکنولوژی

جدیدترین خودروی برقی کیا به ایران آمد

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدین_ در جریان بیست و چهارمین نمایشگاه خودرو مشهد، کوشا خودرو واردکننده کیا از جدیدترین محصول الکتریکی کیا با نام EV5 رونمایی کرد. این خودروی برقی به زودی به فروش می رسد.

در 14 آگوست 2023، شاسی بلند الکتریکی EV5 کیا تحت نظارت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) رونمایی شد. این خودروی الکتریکی در 25 آگوست در نمایشگاه خودروی چنگدو به طور رسمی به نمایش گذاشته شد. این خودرو پس از عرضه محصولاتی مانند EV6 و EV9 توسط این خودروساز کره ای معرفی شد.

کیا EV5 در چین توسط شرکت مشترک کیا-یودا در کارخانه آنها در یانچنگ تولید می شود.

طراحی و شکل این خودرو همانند سایر مدل های برقی این شرکت با نام EV می باشد. تهاجمی و در عین حال مدرن و آینده نگر بودن از عناصر طراحی خودروهای برقی کیا است. در نمای جلو، چراغ ها به صورت متصل طراحی شده اند. و از آنجایی که این یک خودروی برقی است، فضای زیادی در نمای جلو بدون درهم‌کاری وجود دارد.

SUV های الکتریکی

نمای عقب از الگوی نور L شکل استفاده می کند. در کل، نسخه تولیدی EV5 بسیار شبیه به نسخه آزمایشی آن است.

SUV های الکتریکی

وقتی وارد کابین EV5 می شویم با سبک طراحی غالب در محصولات برقی این خودروساز مواجه می شویم. نکته جالبی که با دیدن نمای داخلی این خودرو برای اولین بار جلب توجه می کند، صندلی های متصل در ردیف جلو است. با توجه به اندازه کوچک کنسول مرکزی EV5، یک بخش اضافی به صندلی دانش آموز اضافه شده است و به نظر می رسد فضایی برای سه نفر در ردیف جلو ایجاد کرده است. کابین EV5 مجهز به نمایشگر 12.3 اینچی اطلاعات و سرگرمی، کیلومتر شمار متصل شده و تهویه دستی فرمان D شکل و سانروف از دیگر امکانات این خودرو است.

این خودرو در ایران در نوع پایه بدون امکانات کمک راننده عرضه می شود.

SUV های الکتریکی

این خودرو در دو نسخه تک موتوره و دو موتوره موجود است. نسخه تک موتوره مجهز به موتور 215 اسب بخاری و 310 نیوتن متر است که نیرو را به چرخ های جلو می فرستد. نسخه دو موتوره در مجموع 308 اسب بخار قدرت و 480 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. در این مدل نیروی تولید به هر دو محور منتقل می شود. باتری های این خودرو با ظرفیت 64 و 88 کیلووات ساعت از نوع LFP Blade و ساخت شرکت BYD می باشد. این باتری ها بردی بین 530 تا 720 کیلومتر را فراهم می کنند.

نسخه وارداتی کوشا دارای تک موتور و مجهز به باتری 64.2 کیلووات ساعتی است. این خودرو بر اساس چرخه NEDC می تواند با هر بار شارژ مسافتی معادل 665 کیلومتر را طی کند.

58322

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *