جذابیت‌هایی که فوتبال ایران از دست داد!
اخبار اخبار ورزشی

جذابیت‌هایی که فوتبال ایران از دست داد!

تبلیغات بنری


ایمان گدرزی; پس از خداحافظی اسمار ویرا از پرسپولیس، مدیران این باشگاه تلاش کردند تا هر چه سریعتر جانشینی برای او بیابند. اسمار برزیلی که در نیم فصل جانشین یحیی گل محمدی شده بود، در فاصله سه هفته مانده به پایان فصل با ارائه فوتبالی سیال و خشن استقلال را پشت سر گذاشت و با عنوان قهرمانی در پایان فصل به میدان آمد.

تجربه حضور موفق اسمار در پرسپولیس باعث شد تا مدیران این باشگاه به دنبال گزینه های خارجی باشند و حتی حاضر شدند با افزایش بودجه راهی برای انتقال یک مربی برتر فراهم کنند. مذاکرات در این زمینه ادامه دارد و حتی ممکن است یک مربی ایرانی هدایت پرافتخارترین باشگاه لیگ را برعهده بگیرد، اما آخرین گزینه مرتبط با این باشگاه کیست؟ مارکوس پاچتا مربی برزیلی است که ایده های تهاجمی مانند اسمار دارد اما از نظر تجربه و سابقه حتی نمی توان او را با مربی جوان فصل گذشته پرسپولیس مقایسه کرد!

این مربی در دوران حرفه ای خود جوایز زیادی دریافت کرده است اما اگر مسیرش به سمت نیمکت پرسپولیس به مقصد نرسد اشکالی ندارد زیرا مربیانی بزرگتر از او بوده اند که با وجود ذکر نام بلیت پرواز ایران را داشته اند. هرگز نهایی نشده است

در این گزارش قصد داریم شما را با بزرگ ترین نام هایی آشنا کنیم که با تیم های ایرانی و حتی ملی پوشان همراه بودند اما رنگ نیمکت های این تیم ها را ندیدند.

برتی فوگتس – تیم ملی ایران

در سال 2001، قبل از عقد قرارداد با میروسلاو بلایوویچ، فدراسیون فوتبال ایران به طور مخفیانه با مربی مشهور دیگری به نام برتی فوگتس، مربی سابق تیم ملی آلمان که بر خلاف بسیاری از خارجی ها نامی جعلی نبود، و مذاکرات او با محسن مذاکره کرده بود. در جریان بودند. صفایی فراهانی اما فوگتس شرایطی داشت که نمی شد برای فوتبال ایران ایجاد کرد، از جمله اینکه خانه ای می خواست با پیست رقص!

استفان کواچ – تیم ملی

جادو از دست فوتبال ایران!
مربی رویای دهه 70 آژاکس که بعد از حضور تیم ملی ایران در جام جهانی 1978 و 1978 توانست تیمش را دو سال متوالی قهرمان هلند و جام باشگاه های اروپا کند. جام حذفی حشمت مهاجرانی از تیم ملی یکی از گزینه های موجود برای حضور روی نیمکت ایران است. کواچ حتی زمانی به ایران آمد که صعود تیم ملی در راه جام جهانی و اولین صعود در خطر بود اما پروژه حضور او روی نیمکت تیم ملی بعد از جام جهانی به دلیل تعلیق فوتبال راه به جایی نبرد. به دلیل تحولات

خاویر کلمنته – تیم ملی

جادو از دست فوتبال ایران!

خاویر کلمنته سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا یکی از سرشناس ترین مربیانی است که برای مذاکره و عقد قرارداد به ایران رفته است. حضور او برای هدایت تیم ملی در دوره پس از جام ملت‌های 2007 رخ داد، اما کلمنته که از ماجرای حضور کلمبانته در ایران و طاق پیروزی که مسئولان فوتبال ایران برای او ساخته بودند با خبر بود، به دلیل شرایطی که در ایران. قرارداد او ماندن با ایران را انتخاب کرد و او در شرایطی که مدت کوتاهی را در ایران سپری می کرد، حاضر نشد سرمربی تیم ملی ایران شود.

کارلوس بیلاردو – تیم ملی

جادو از دست فوتبال ایران!
کارلوس سالوادو بیلاردو، سرمربی مشهور آرژانتینی با رزومه حضور در فینال جام جهانی، پس از صعود ایران به فینال جام جهانی 1998 و قطعی شدن پایان همکاری با ملی پوش ایرانی، یکی از نامزدهای هدایت تیم ملی ایران بود. تیم ویرا برزیلی مذاکرات با این مربی آرژانتینی توسط پژمان نوزاد روزنامه نگار ایرانی مقیم آمریکا انجام شد که بنا به دلایلی نتیجه ای حاصل نشد. در آن زمان فدراسیون چهره های دیگری مانند ادو لاتک آلمانی را نیز در نظر گرفت و در نهایت تومیسلاو ایویچ به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد.

هروه رنار – تیم ملی

جادو از دست فوتبال ایران!

یکی از خطرناک ترین گزینه های نیمکت نشینی تیم ملی فوتبال ایران سرمربی خوش چهره فرانسوی بود. هروه رنار که با دو بار قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا و ساختن تیم بزرگی از ستاره‌های مراکشی نامی بزرگ برای خود دست و پا کرد، پس از پایان اولین دوره کارلوس کی روش در ایران، به الاتحاد و آنجا علاقه مند شد. مذاکرات جدی با عباس ترابیان بود. در این مذاکرات مشخص شد که اشتیاق او برای آمدن به ایران به حدی بود که مطالعات زیادی در مورد فرهنگ کشورمان انجام داد و همسرش نیز جایی برای یادگیری زبان فرانسه در تهران برای فرزندانشان پیدا کرد. اما زمانی که رنارد از اول ژوئن 2019 آماده شروع کارش در ایران شد، نوبت فدراسیون به ویلموتس همه چیز را تغییر داد و در نهایت فوتبال ملی ما را به جایی رساند که اطلاع رسانی بیشتری داشت!

جولن لوپتگی – تیم ملی

جادو از دست فوتبال ایران!

از جمله کاندیداهای اتحادیه فوتبال برای جانشینی کارلوس کی روش، خوان لوپتگی بود که ظاهرا دو جلسه بین او و مسئولان فدراسیون فوتبال در مادرید برگزار کرد. نکته جالب اینجاست که لوپتگی از طریق یکی از سفرای ایران و از طریق نزدیکان مقامات بلندپایه فدراسیون فوتبال ایران پای میز مذاکره آمده و برای سخنرانی دعوت شده است. او به دلیل بیماری پدرش و جاه طلبی اش برای بازی در فوتبال اسپانیا، پیشنهاد ایران را نپذیرفت.

ایسون-گوران اریکسون – تیم ملی

جادو از دست فوتبال ایران!

اریکسون نام بزرگ دیگری بود که حضورش روی نیمکت تیم ملی ایران بسیار خطرناک شد. در سال 1390 با مقامات اتحادیه در تماس بود و مشتاق حضور در ایران بود. حتی عباس ترابیان درباره آمدن اریکسون می گوید: او گفت نیازی نیست مبلغ زیادی به من بدهند. وی افزود: ایران استعدادهای فوتبالی زیادی دارد و من برای کار هیجان زده هستم. اما در نهایت هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص نام کارلوس کی روش به جمع بندی رسید و به مذاکره با او ادامه داد.

برونو متسو – پرسپولیس

جادو از دست فوتبال ایران!

مربی ای که با تیم ملی شگفت انگیز سنگال با عناوین مهم کشورهای آسیایی مانند قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا و دو قهرمانی لیگ با العین امارات و قهرمانی لیگ قطر با العین امارات نام خود را بر سر زبان ها انداخت. مسابقات الغرافه و جام خلیج فارس با تیم ملی امارات متحده عربی در قاره کهن به شهرت و محبوبیت رسیده است. در سال 1391 باشگاه پرسپولیس به طور جدی متوجه او شد و از آستانه پیوستن به این تیم گذشت. متسو حتی با علی پروین، علی کریمی و مدیران پرسپولیس تهران صحبت کرد اما در نهایت نتوانست با قرمزها قرارداد ببندد.

سنول گونش – پرسپولیس و استقلال

جادو از دست فوتبال ایران!

سنول گونش، مربی موفق ترکیه و یکی از بهترین مربیان تاریخ فوتبال این کشور، در ابتدای مدیریت محمدحسن انصاری برای تماشای بازی پرسپولیس به ایران آمد اما هرگز مشخص نشد که مذاکرات برای کار او انجام شده است. جدی بودند پس از آن، یک بار نام سنول گونش به عنوان مربی مورد نظر علی فتح الله برای استقلال و جانشینی ناصر حجازی در رسانه های ترکیه مطرح شد، اما این شایعه هرگز محقق نشد.

257251

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *