جزئیات حمله انصارالله به قلب تل‌آویو؛ چگونه پهپاد یمن به اسرائیل رسید؟
اخبار اخبار جهان

جزئیات حمله انصارالله به قلب تل‌آویو؛ چگونه پهپاد یمن به اسرائیل رسید؟

تبلیغات بنری


رسول السلیمی: پلیس اسرائیل گفت که صدها گزارش از یک انفجار قوی در حوالی سه بامداد دریافت کرده است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری فرانسه، این انفجار به ساختمانی در خیابانی نزدیک سفارت آمریکا در اسرائیل اصابت کرد.

همزمان رسانه های اسرائیلی به نقل از منابع امنیتی گزارش دادند که یک پهپاد بزرگ از دریا در ارتفاع کم به تل آویو نزدیک شده و مشخص نیست که چگونه توانسته از تمام لایه های سامانه های دفاعی عبور کرده و به ساختمانی برخورد کند. در تل آویو در همین راستا منابع خبری از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن هفت نفر در این حمله خبر دادند.

این انفجار که باعث حمله هوایی نشد، ساعاتی پس از تایید ارتش اسرائیل مبنی بر کشته شدن یکی از فرماندهان ارشد حزب الله در جنوب لبنان رخ داد. این اولین حمله حوثی ها به تل آویو است و بیشتر حملات قبلی در یمن شهرهای ساحلی ایلات و حیفا را هدف قرار دادند.

نیروهای مسلح یمن که مسئولیت این حمله را پذیرفتند، اعلام کردند که اکنون تل آویو برای صهیونیست ها ناامن است. سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که تل آویو اکنون ناامن و هدف اصلی تسلیحات این کشور است.

خبرگزاری المیادین همچنین مدعی شد که این پهپاد به منطقه ای در نزدیکی خیابان شالوم کیم در تل آویو حمله کرد و در نتیجه خسارت قابل توجهی به یک ساختمان وارد کرد. این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی پس از بررسی های اولیه اعلام کرد که این پهپاد قبل از انفجار در تل آویو مشاهده شده بود و تصمیم بر آن شد که آن را رهگیری نکنند زیرا به دلیل خطای انسانی در زمره اهداف غیر خصمانه قرار گرفت. به گزارش سایت قطری العربی الجدید، ارتش اسرائیل افزود که صحبت ها درباره یک “حادثه بد” بود که نباید رخ می داد، در حالی که نیروی هوایی مسئولیت کامل دفاع از حریم هوایی اسرائیل را بر عهده دارد.

به گزارش سایت قطری العربی الجدید، ارتش اسرائیل افزود که نیروی هوایی مسئولیت کامل دفاع از حریم هوایی اسرائیل را بر عهده دارد. بر اساس بیانیه ارتش اسرائیل، این پهپاد باید رهگیری می شد و اتفاقی که افتاد اشتباه بود و احتمال سرنگونی آن وجود داشت. رویترز به نقل از یک مقام نظامی اشغالگر نوشت: ما هیچ احتمالی را در مورد منبع پهپاد حمله کننده به تل آویو رد نمی کنیم.

در همین حال، ارتش اسرائیل اعلام کرد که شب گذشته یک پهپاد دیگر را که «از سمت شرق به اسرائیل نزدیک می شد» سرنگون کرده است. ارتش اضافه کرد: علاوه بر اینکه توانستیم هدفی را از سمت شرق ساقط کنیم، در حال بررسی این حادثه هستیم و مسیر پهپادها را دیدیم که سعی کردند ما را گمراه کنند و در حین پرواز مسیر خود را تغییر دادند. رادیو ارتش اشغالگر نیز از رویت این هواپیما خبر داد و افزود: این هواپیما به دلیل طبقه بندی نشدن در رده هدف متخاصم رهگیری نشد.

جزئیات حمله انصارالله به قلب تل آویو؛  پهپاد یمنی چگونه به اسرائیل رسید؟

در همین رابطه، رادیو ارتش اسرائیل گزارش داد که تل‌آویو رسماً تأیید نکرد که ارتش یمن پشت پرتاب این پهپاد بوده است، اما نیروی هوایی همچنان باید مسیری را که طی کرده و چگونه توانسته از شناسایی و مراقبت فرار کند، بررسی کند. سیستم های.” رادارها.» رادیو ارتش اسرائیل افزود: فاصله تل آویو تا بندر حدیده در یمن (یکی از مراکز اصلی قدرت انصارالله) 2100 کیلومتر است که نشان دهنده خرابی رادارها و سامانه های شناسایی است که بسیار مهم است. زیرا اگر هدف مشکوکی شناسایی نشود، تلاش برای رهگیری آن امکان پذیر نخواهد بود.

رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که ارتش اسرائیل “تحقیقات عمیق” و گشت زنی هواپیما در آسمان را تشدید کرده است. به گزارش این رادیو، «از ابتدای جنگ، این اولین حمله موفقیت‌آمیز انصارالله به اسرائیل است»، آن‌ها مدعی شدند که «ده‌ها پهپاد و موشک به سوی اسرائیل پرتاب کردند، اما هیچ‌کدام به هدف نرسیدند».

حمله به تل آویو، که پیش از سفر هفته آینده بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به واشنگتن انجام می شود، احتمالاً نگرانی ها را در مورد عواقب بیشتر جنگ غزه، جایی که حوثی ها و سایر گروه های متحد با شورشیان در کنترل دولت هستند، افزایش دهد. حماس در حال مبارزه با اسرائیل است. حملات پهپادهای یمن به تل آویو بامداد جمعه نشان از آغاز جبهه جدیدی در جنگ هواپیماهای بدون سرنشین علیه اسرائیل داشت.

جزئیات حمله انصارالله به قلب تل آویو؛  پهپاد یمنی چگونه به اسرائیل رسید؟

حزب‌الله، حماس، حوثی‌ها و دیگر گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه از هواپیماهای بدون سرنشین برای حمله به اسرائیل در طول جنگ نه ماهه از 7 اکتبر استفاده می‌کنند. در مهم ترین و بزرگ ترین این حملات، ایران در شب 13 آوریل صدها پهپاد را برای هدف قرار دادن اسرائیل پرتاب کرد. حوثی‌های یمن ماه‌هاست که درباره گسترش برد پهپادهای خود برای رسیدن به دریای مدیترانه صحبت می‌کنند و این اولین موفقیت عملی آنها در هدف قرار دادن قلب اسرائیل است.

311213

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *