جزییات افزایش حقوق بازنشستگان
اخبار اخبار اقتصادی

جزییات افزایش حقوق بازنشستگان

۵۰ هزار میلیارد تومانی که برای تطبیق مالی در نظر گرفته‌شده، به طور مستقیم و تأثیرگذار بر بازنشستگان تامین اجتماعی تأثیر نخواهد گذاشت.

به گزارش ایلنا، حسین قاسمی، متخصص مسائل بازنشستگان، اظهار داشت: برنامه تامین اجتماعی باید با پرداخت بدهی‌های دولت، که تا پایان سال جاری ۱۳۰ هزار میلیارد تومان است، هماهنگی بازنشستگان را بهبود ببخشد. این ۵۰ هزار میلیارد تومان برای حدود ۲.۳ میلیون بازنشسته کشوری و لشکری، که شامل هماهنگی است (با استثناء حدود ۲۰۰ هزار نفر از کل ۲.۵ میلیون نفر، که در سال اول مشمول نخواهند شد)، به طور متوسط ماهیانه ۱.۸ میلیون تومان را برای هماهنگی به دنبال دارد. دولت نیز باید آیین نامه را بر اساس مشاغل مشابه و هم‌پایه مشخص کند و قطعاً معیار برای هر دستگاه مشخص خواهد شد.

قاسمی توضیح داد: در سال اول اجرای برنامه، حقوق بازنشستگان باید با ۴۰ درصد تفاوت با حقوق شاغلان مشابه و هم‌تراز، که ۹۰ درصد حقوق مشخص کسور شاغلان است، تنظیم شود و در سال دوم و سال سوم هم به ترتیب ۳۰ درصد تفاوت باید حفظ شود تا حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق شاغلان مشابه و هم‌تراز برسد.

وی ادامه داد: بنابراین، بازنشستگان سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ که از افراد فوق‌العاده، ویژه یا دارای رتبه در دستگاه‌های مختلف بهره‌مند شده‌اند و افزایش در میانگین حقوق بازنشستگی آن‌ها موثر بوده است، اکنون اضافه‌بهره ۴۰ درصدی همسان‌سازی بیشتری از حقوق بازنشستگی‌شان نسبت به سال‌های قبل را دریافت می‌کنند و در سال اول اجرا مشمول هماهنگی نخواهند بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *