اخبار اخبار فرهنگی

جشنواره «حکیم ابوالقاسم فردوسی» فراخوان داد

تبلیغات بنری


به گزارش -، از مرکز گسترش فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این مرکز با همکاری انجمن اشیای عتیقه و مفاخر فرهنگی، انجمن ایران شناسی و شاهنامه، انجمن مطالعات، شعبه فردوسی بنیاد طوس، اولین جشنواره مجازی «حکیم ابوالقاسم» را در 15 نوامبر 1403 هجری شمسی برگزار کردند.

انجمن مهر تاکستان شاهنامه خانان، موسسه فرهنگی هنری شاهنامه فردوسی طوس، موسسه فرهنگی هنری فردوسی خردسرا و موسسه فرهنگی هنری جنجینه خرد گچساران نیز در این جشنواره حضور دارند.

نخستین جشنواره «الحکیم ابوالقاسم فردوسی» در دو بخش کودک، نوجوان و بزرگسال و در 4 حوزه شاهنامه خوانی، تشبیه، تصویرسازی و متون نوشتاری برگزار می شود.

شرکت کنندگان می توانند شاهنامه را به زبان های فارسی، کردی، ترکی، عربی، پشتو و تمامی زبان ها و گویش های ایرانی بخوانند و بخوانند.

با توجه به فراخوان اولین جشنواره مجازی «حکیم ابوالقاسم فردوسی» آخرین مهلت ثبت نام و دریافت آثار شرکت کنندگان تا 30 مهر ماه 1403 می باشد.

این جشنواره در راستای راهبردهای محتوایی اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبیین شده و بر مولفه های هویت ایرانی-اسلامی بر اساس میراث نامدار و نامدار تاریخ فرهنگی ایرانی و اسلامی تاکید دارد.

حفظ استحکام و اصالت زبان فارسی به عنوان یکی از ارکان هویت ملی و فرهنگی ایران و زبان دوم جهان اسلام، از ضروریات برگزاری این جشنواره مجازی در بستر ارتباطات و رسانه های الکترونیکی است.

رویکرد اصلی جشنواره «حکیم ابوالقاسم فردوسی» افزایش امید، ایجاد نشاط و پویایی اجتماعی، ارتقای مهارت های زندگی، آشنایی کودکان و نوجوانان با هویت ملی و کشف و شکوفایی استعدادهای شاهنامه در خواندن، تلاوت و نقاشی است.

علاقه مندان به رشته شاهنامه خوانی و شاهنامه خوانی می بایست نقالی اجرایی خود را به آدرس های درج شده در دعوتنامه انجام دهند.

5757

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *