اخبار اخبار جهان

جمهوری‌خواهان روی دور شانس و شگفتی‌سازی/ ترامپ هر چه که بخواهد بدست می‌آورد

تبلیغات بنری


اشلی پارکر و جاش داوسی در گزارش خبری آنلاین واشنگتن پست نوشتند که دونالد ترامپ که گوش راستش با یک باند سفید کوچک پوشانده شده بود، عصر دوشنبه در حالی که مشت راستش را به آرامی تکان می داد وارد کنوانسیون ملی جمهوری خواهان شد.

جمعیت آماده ورود رئیس جمهور سابق بود. آنها در حالی که گوینده لی گرین وود می خواند تشویق می کردند: خدا برکت ایالات متحده آمریکا را بدهد. برخی روی صندلی ها ایستادند و می خواستند از ترامپ در هنگام ورود به انجمن میلواکی عکس بگیرند.

اما خود ترامپ به‌طور آشکاری متزلزل و احساساتی بود و به تشویق جمعیت پاسخ داد و مکرراً «متشکرم» گفت و به آرامی از پله‌ها بالا رفت تا جایی که خانواده و چند دوستش منتظر بودند.

در آنجا، او ابتدا با تاکر کارلسون، مجری سابق فاکس نیوز و نماینده بایرون دونالدز (R-Fla.) دست داد، سپس با پسر بزرگش، دونالد ترامپ جونیور، دست داد و به پسر دیگری به نام اریک اشاره کرد. او به سمت چپ چرخید تا با سناتور جی دست بدهد.

ترامپ دقیقاً 48 ساعت پس از کشته شدن یک مرد مسلح شنبه شب؛ در جلسه ای که در پنسیلوانیا داشت، اقدام به ترور او کرد و در مقابل مردم ظاهر شد. با این حال، ورود احساسی ترامپ که مدت ها در انتظارش بود، نقطه اوج مناسبی برای دو هفته و نیم خوب برای ترامپ بود. این دو هفته با اولین مناظره ریاست جمهوری در 27 ژوئن آغاز شد که طی آن رئیس جمهور سابق به چندین پیروزی مهم دست یافت. عملکرد پرزیدنت بایدن در دور اول مناظره ویرانگر بود. او روی صحنه رفت، غر زد و از ترامپ دور شد. او رشته فکری خود را از دست داد و برای کل حزب دموکرات بحرانی ایجاد کرد که آیا بایدن در دفتر بیضی بماند یا خیر.

پس از چهار روز بحث، دیوان عالی حکم داد که رؤسای جمهور ظاهراً از مصونیت “مطلق” برای اقدامات رسمی خود برخوردار هستند. تصمیمی در راستای خطوط ایدئولوژیک کیفرخواست ترامپ را به اتهام تلاش برای براندازی انتخابات 2020 به دادگاه بدوی فرستاد و هر تصمیمی را به بعد از انتخابات نوامبر به تعویق انداخت. روز دوشنبه، چند ساعت قبل از افتتاح رسمی کنوانسیون ملی جمهوری خواهان در میلواکی، قاضی منطقه ای ایالات متحده الین ام. کانن پرونده اسناد محرمانه علیه ترامپ را که کارشناسان حقوقی و بسیاری از استراتژیست های دموکرات و جمهوری خواه قوی ترین و واضح ترین کیفرخواست علیه او می دانستند رد کرد.

به گفته دو تن از نزدیکان وی که به شرط ناشناس ماندن، مانند دیگران مصاحبه شده برای این گزارش صحبت کردند. حتی خود ترامپ نیز از رد این پرونده متعجب شد. تیم ترامپ انتظار داشتند که جنگ حقوقی آنها برای چندین ماه ادامه یابد. ریچارد پورتر، یکی از اعضای کمیته RNC از ایلینویز، گفت: “این مرد فرصت فوق العاده ای دارد.” متوقف نمی شود و فقط ادامه می یابد. در نهایت او به هر چیزی که می خواهد می رسد.

پس از تصمیم دادگاه عالی، برخی از مشاوران ترامپ به طور خصوصی شروع به گفتن کردند که معتقدند خدا در کنار اوست. به گفته فردی که تلفنی با او صحبت کرده بود، ترامپ پس از شلیک گلوله به مشاورانش گفت که خدا او را نجات داد.

دیوید اکسلرود، استراتژیست دموکرات که در دوران باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا به عنوان دستیار ارشد خدمت می کرد، گفت که خرید بلیط بخت آزمایی برای ترامپ روز بسیار خوبی خواهد بود. حتی قبل از مناظره، ترامپ در اکثر نظرسنجی های ایالتی پیشتاز بود.

همین چند ماه پیش، مشاوران ترامپ در حال آماده شدن برای یک سال طاقت فرسا از محاکمه های جنایی متعدد و دست و پنجه نرم کردن با سؤالات دلهره آور بودند: ترامپ چگونه می تواند از نظر لجستیکی کمپین خود را حفظ کند در حالی که بیشتر وقت خود را در دادگاه می گذراند؟ محکومیت های متعدد کیفری چه تاثیری بر رای او خواهد داشت؟ واکنش ترامپ به دیدن دستیاران سابق و فعلی خود در جایگاه شاهد چه خواهد بود؟

بسیاری از مشاوران ترامپ از شهادت علیه او می ترسند. برخی از وکلای ترامپ حتی وکلای خود را استخدام کرده‌اند و دستیاران او سعی کرده‌اند از بحث‌های جنجالی با رئیس‌جمهور سابق خودداری کنند.

با این حال، در آستانه کنوانسیون جمهوری خواهان، اتفاقاتی که تیم ترامپ نتوانست آن ها را کنترل کند، به نفع نامزد آنها تمام شد. اشتباهات بایدن در این مناظره تجسم یافت و دو تصمیم دادگاه لحن ترامپ و دستیارانش را تعیین کرد.

اکسلرود می گوید ترامپ تا حدودی شانس خود را گرفته است. رئیس جمهور سابق قضاتی را به دیوان عالی منصوب کرد که احتمالاً با او موافق بودند. این تا حد زیادی به بایدن اجازه داد تا در طول مناظره ویران کند و بعد از ظهر دوشنبه، ترامپ موفق شد نامزد خود را مخفی نگه دارد و ونس را به عنوان معاون خود در شبکه اجتماعی خود اعلام کرد.

حتی لحظات هولناک خشونت سیاسی روز شنبه که به هیچ وجه خوشایند نبود، تصویری نمادین از ترامپ ایجاد کرد و به الهام بخشیدن به هوادارانش و تقویت بیشتر حزب در پشت سر او کمک کرد.

چند تن از مشاوران ترامپ به طور خصوصی از تعداد وقایعی که اخیراً برایشان رخ داده است ابراز تعجب کرده اند. در همین حال، تلاش‌های دموکرات‌ها برای متقاعد کردن بایدن برای کناره‌گیری از رقابت‌های ریاست‌جمهوری تا به امروز ادامه دارد.

ریک لیسی، نماینده ایالت فلوریدا، زادگاه ترامپ، می گوید که او بسیار خوش شانس است. من فکر می کنم یک تداخل کمی از بالا وجود دارد. وی ادامه داد: می توانید احساس کنید که حرکت صعودی ترامپ روز به روز در حال افزایش است.

*ترجمه: مهسا مجذی

311312

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *