اخبار اخبار عمومی

جمیله علم‌الهدی پست جدید گرفت

تبلیغات بنری


به گزارش رابو، در ماده واحده اصلاح ماده 11 آیین نامه سازمان سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور و انتخاب اعضای حقیقی هیأت امناء. این سازمان که در اطلاعیه منتشر شد، حاکمیت قوانین و مقررات کشور، حکم سرپرستی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب، محمد مخبر، 8 نفر از اعضای واقعی سامانه سنجش کشور را معرفی کرد 7 اوت 1403.

به گزارش مهر، در این حکم خطاب به سازمان سنجش و سنجش نظام آموزشی کشور، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

«تنها ماده اصلاحیه ماده 11 نظام سازمان سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور و انتخاب اعضای واقعی هیأت امنای این سازمان که در جلسه 902 به تصویب رسید. در تاریخ 02/05/1403 شورای عالی انقلاب فرهنگی به شرح بندهای ذیل اجرا ابلاغ می گردد.

ماده 1 – ماده 11 نظام ملی ارزشیابی و ارزشیابی نظام آموزشی مصوب 897 شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورخ 1402/8/12 به شرح بند اول ذیل اصلاح می گردد و اعضای حقیقی شورا متولیان این سازمان هستند که به شرح بندهای 2 تا 4 زیر انتخاب می شوند:

1- ماده (11) اساسنامه سازمان به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده یازدهم رئیس سازمان عالی‌ترین مقام سازمان و معاون رئیس‌جمهور است.

بر اساس بند 11 اصل 6 قانون اساسی، «سعیدرضا عاملی» و «منصور کوباگانیان» به عنوان اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای مدت 4 سال به عضویت هیأت امنای این سازمان انتخاب شدند.

بر اساس بند 13 ماده 6 اساسنامه، رؤسای دانشگاه های صنعتی شریف و علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی برای مدت 4 سال به عضویت هیأت امنای سازمان انتخاب می شوند.

مطابق بند 14 ماده 6 اساسنامه رجبعلی برزوی، ابراهیم سوزنچی، رزمراد سهرایی و جمیله علم الهادی به عنوان کارشناسان و کارشناسان حوزه سنجش و سنجش آموزشی برای مدت 4 سال به عنوان اعضای هیأت امنای این سازمان انتخاب شدند.

در مهر 1402 هجری قمری به دستور حضرت آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی نخست وزیر دولت سیزدهم «مرجع ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور» تأسیس شد. این دستور در هشتاد و هشتاد و سومین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 9 خرداد 1402 تصویب و در 9 مهر 1402 ابلاغ شد.

بر اساس این تصمیم، «سازمان سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور» بر آن است تا نظام جامع نظارت، نظارت، ارزیابی، راستی‌آزمایی، طبقه‌بندی و تضمین کیفیت را در نظام آموزشی کشور و در راستای تحقق مفاد ایجاد کند. بند 13 سیاست‌های کلی تحول نظام آموزشی و بند 2-3 سیاست‌های عمومی علم و فناوری مبتنی بر «استقرار نظام جامع نظارت، نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت» است. «نظام آموزشی» و «ساماندهی و تقویت نظام‌های نظارت، ارزشیابی، اعتبارسنجی و طبقه‌بندی در حوزه‌های علم و فناوری» تصمیم‌گیری در مورد ایجاد اقتدار حرفه‌ای و استقلال نهادی اتخاذ شد.

مقرر شد «مرجع ملی ارزشیابی و سنجش نظام آموزشی کشور» از توانمندی های تخصصی نهادهای علمی کشور با محوریت رهبری، ارزشیابی و ایفای نقش نظارتی با مأموریت ایجاد بهره مند شود. یک مرجع واحد در کشور ارزیابی محوری، راستی‌آزمایی و تضمین کیفیت نظام آموزشی کشور (اعم از آموزش و پرورش و آموزش عالی در رشته‌های پزشکی و غیرپزشکی) و سنجش توانمندی‌های آموزشی، در قالب هیئت امناء و با تعهد و عدم ایجاد جدید. بار مالی و افزایش اندازه دولت باید به عنوان یک سازمان مستقل زیر نظر رئیس جمهور تشکیل شود.

233236

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *