اخبار اخبار تکنولوژی

جنگنده‌ای که ۴ میلیارد دلار خرج روی دست یونان گذاشت!

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدین_ نیکوس دندیاس وزیر دفاع یونان از خرید جنگنده F-35A خبر داد و از این توافق به عنوان گامی مهم در نوسازی نیروی هوایی این کشور استقبال کرد. به گفته دندیاس، یونان با خرید مدرن ترین هواپیمای جنگی جهان در تلاش است تا نیروی مسلحی قوی بسازد.

قرارداد 3.76 میلیارد دلاری، تقویت بزرگی برای نوسازی نیروی هوایی یونان است که جایگزین ناوگان قدیمی F-4 و Mirage 2000 خواهد شد.

در ماه ژانویه، وزارت خارجه آمریکا با یونان برای خرید 40 فروند هواپیمای F-35A به ارزش 8.6 میلیارد دلار به توافق رسید. این قرارداد در حال حاضر شامل خرید 20 فروند هواپیما است که تحویل آن از سال 2028 آغاز و تا سال 2033 ادامه خواهد داشت. این جنگنده ها در پایگاه هوایی آندراویدا یونان مستقر خواهند شد.

علاوه بر جنگنده، این معامله شامل پشتیبانی همه جانبه مانند آموزش مهندسان پرواز در ایالات متحده، استقرار شبیه سازهای پرواز در اندروید و پشتیبانی فنی اولیه می شود.

لاکهید مارتین همچنین بر نقش F-35 به عنوان سنگ بنای قدرت هوایی ناتو تاکید کرد. F-35 به سرعت تبدیل به جنگنده استاندارد منتخب ناتو می شود و قابلیت همکاری بی نظیری را با ناتو و متحدانش ارائه می دهد. خرید F-35 توسط یونان ممکن است تنش ها را با ترکیه افزایش دهد.

خرید جنگنده های اف-35 توسط یونان به دلیل تنش های طولانی مدت بین یونان و ترکیه یک موضوع سیاسی است. ترکیه قبلاً یکی از مشتریان اف-35 بود، اما پس از خرید سامانه‌های پدافند هوایی اس-400 روسیه از این قرارداد اخراج شد.

برای یونان، دستیابی به F-35 نشان دهنده یک دستاورد بزرگ دیپلماتیک است که موقعیت دفاعی این کشور را با پیشرفته ترین هواپیماهای نسل پنجم جهان تقویت می کند.

پیش بینی می شود تا دهه 2030 بیش از 600 جنگنده F-35 در بیش از 10 کشور اروپایی وجود داشته باشد، از جمله دو اسکادران کامل F-35 ایالات متحده مستقر در پایگاه نیروی هوایی سلطنتی Lakenheath در بریتانیا.

منبع: com.eurasiantimes

227322

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *