جنگنده اف ۲۲ به سلاحی مرگبار مجهز شد
اخبار اخبار تکنولوژی

جنگنده اف ۲۲ به سلاحی مرگبار مجهز شد

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدین_ موشک جدید ماکو لاکهید مارتین هفت سال است که در حال توسعه است و توسط مقامات لاکهید به عنوان یک سیستم چند سلاح با قابلیت حمله دریایی، دفاع هوایی و سایر انواع عملیات حمله سطحی توصیف شده است.

موشک‌های مافوق صوت سلاح‌هایی هستند که می‌توانند در طول مانور به سرعت‌های بیش از 5 ماخ برسند. علاوه بر سرعت بالا، تغییرات غیرمنتظره در مسیر، رهگیری این سلاح ها را بسیار دشوار می کند.

سرعت و قدرت مانور بالای ماکو به آن اجازه می دهد تا بر اساس نیاز ماموریت به سیستم های دفاع هوایی پیشرفته نفوذ کند و با اهداف با سرعت های مافوق صوت یا زیر صوت درگیر شود.

در مجموع حدود 35 میلیون دلار در سه قرارداد توسعه جداگانه برای ساخت این موشک به لاکهید مارتین اعطا شد. هدف، استقرار سلاحی بود که بتواند به طور موثر با اهداف غیرقابل دسترس چین در اقیانوس آرام درگیر شود.

جنگنده F-22 مجهز به یک سلاح مرگبار بود

موشک های مافوق صوت آنقدر بزرگ هستند که نمی توانند در تسلیحات داخلی جنگنده های رادارگریز جای بگیرند. قابلیت پرتاب موشک ماکو از داخل جنگنده های رادارگریز آمریکایی، برد این سلاح را بسیار افزایش می دهد. رهگیری یک سلاح با سرعت بالاتر از 5 ماخ امروز حتی برای پیشرفته ترین سیستم های پدافند هوایی یک پیشنهاد بسیار دشوار خواهد بود و رهگیری از هر نقطه ای دشوار خواهد بود.

جنگنده F-22 مجهز به یک سلاح مرگبار بود

لاکهید مارتین این سلاح را به گونه ای طراحی کرد که تقریباً روی هر هواپیمای ناوگان ایالات متحده که دارای تیغه استاندارد 30 اینچی بود، قابل حمل باشد. این بدان معناست که موشک ماکو می تواند در کنار موشک هوا به هوا AIM-174B یک سلاح جدید دوربرد در نیروی دریایی باشد.

علاوه بر F22 Raptor، این سلاح توسط F-35A نیروی هوایی و F-35C نیروی دریایی قابل حمل است. تنها هواپیمای رادارگریز آمریکایی که قادر به حمل این موشک جدید نیست، F-35B است. زیرا ظرفیت ذخیره سازی داخلی آن به دلیل وجود فن بالابر محدود است.

جنگنده F-22 مجهز به یک سلاح مرگبار بود

این موشک جدید جزو اولین موشک های لاکهید مارتین بود که به طور کامل در محیط دیجیتال طراحی شد. این اقدام در راستای تلاش های پنتاگون برای استفاده از طراحی دیجیتال و آزمایش برای کاهش هزینه ها است.

نام این موشک از سریع ترین کوسه جهان گرفته شده است که می تواند با سرعت 74 کیلومتر در ساعت شنا کند. این نام برای سلاحی مناسب است که می تواند با سرعت بیش از 6172 کیلومتر در آسمان حرکت کند.

منبع: com. sandboxx

58322

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *