اخبار اخبار تکنولوژی

جنگنده نسل ششم روسیه بلای جان اف۲۲ می‌شود؟/ عکس

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدین_ MiG 41 یا Mikoyan PAK DP که ساخت شرکت Mikoyan خواهد بود، به سرعت 4.3 تا 5 ماخ می رسد و به موشک های ضد ماهواره مجهز می شود.

با این حال، با توجه به چالش‌های فراوان پرواز مافوق صوت و همچنین محدودیت‌های اقتصادی و منابع فعلی روسیه، به‌ویژه در بحبوحه جنگ مداوم با اوکراین، این ادعاها با تردید مواجه شده‌اند و بعید است که MiG-41 در این کشور ساخته شود. آینده نزدیک او ظاهر می شود

MiG-41: پروژه نسل ششم جنگنده روسیه در اواسط جنگ با تردیدهایی مواجه شد

در سال 1997، لاکهید مارتین F-22 Raptor برای اولین بار به آسمان رفت و اولین جنگنده نسل پنجم جهان شد. در سال 2018، کرملین همچنین فاش کرد که در حال توسعه یک جنگنده نسل ششم است. در طول پنج سال گذشته، جزئیات کمی در مورد این پلتفرم فاش شده است.

با توجه به کمبود بودجه و منابع روسیه در بحبوحه تلاش های جنگی این کشور در اوکراین، احتمالاً فضای کمی برای توسعه این جنگنده مرموز وجود دارد.

MiG-41 توسط Mikoyan ساخته شده و در روسیه با نام Mikoyan PAK DP شناخته می شود. ظاهراً این هواپیمای جدید مجهز به موتور توربوجت یا توربوجت خواهد بود که سرعت بدنه را به 4.3 ماخ یا حتی 5 ماخ می رساند. اگر این اعداد صحیح باشد، جنگنده جدید روسی به سریع ترین هواپیمای نظامی جهان تبدیل خواهد شد.

آیا جنگنده نسل ششم روسی با F22 می میرد؟/عکس

مسکو همچنین مدعی شد که این جنگنده نسل ششم دارای موشک های ضد ماهواره است که به آن اجازه می دهد در محیط های نزدیک به فضا پرواز کند. بین آنها، موانع زیادی وجود دارد. پرواز مافوق صوت به سوخت زیادی نیاز دارد. علاوه بر این، پرواز این جنگنده گرمای بسیار ارزشمندی تولید می کند. دماهای شدید ناشی از اصطکاک هوا به ماده جدیدی نیاز دارد که گرما را دفع کند.

بنابراین انتظار نداشته باشید که به این زودی ها یک MiG-41 را ببینید. در حالی که هنوز چیزهای زیادی ناشناخته باقی مانده است، مقامات روسی تایید کرده اند که کار تحقیق و توسعه روی میگ-41 در حال انجام است.

منبع: com

58322

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *