جهان در شوک «بوگاتی توربین» / جانشین جذاب شیرون با ۱۸۰۰ اسب‌بخار قدرت / عکس
اخبار اخبار تکنولوژی

جهان در شوک «بوگاتی توربین» / جانشین جذاب شیرون با ۱۸۰۰ اسب‌بخار قدرت / عکس

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدینبا وجود شباهت آن به Chiron، Tourbillon مشتق شده از این خودرو نیست، زیرا یک سوپراسپرت کاملا جدید با بدنه و پلت فرم جدید است. سیستم تعلیق، یونی بادی و موتور هیبریدی V-16 همگی جدید هستند. به پرچمدار 1800 اسب بخاری بوگاتی سلام کنید!

طراحی کلی Tourbillon یادآور محصولات فعلی بوگاتی مانند Mistral، La Vauxhall Navague و حتی Chiron است. اما جزئیات فوق العاده خاص آن آن را از دیگر ابرخودروها متمایز می کند. قسمت جلویی دارای دماغه بزرگتر با جلوپنجره گسترده تر است. چراغ های جلوی خودرو در حال حاضر بسیار باریکتر از قبل شده اند و همانند Chiron از 4 عنصر نورپردازی L شکل در داخل خودرو استفاده شده است. نمای جلو به گونه ای طراحی شده است که برخلاف Chiron، چراغ ها در پشت دماغه و جلوپنجره قرار می گیرند. دریچه های زیر چراغ های جلو به افزایش ورودی های جانبی کمک می کند. تغییر طراحی برف پاک کن خودرو و انتقال آن به وسط شیشه جلو نیز مهم است. ناگفته نماند که بوگاتی این خودرو را طبق معمول در انبوهی از فیبر کربن ساخته است.

جهان شوکه شده است

در نمای جانبی با همان امضای اصلی بوگاتی مواجه می شویم. طراحی C شکل که این بار فاصله بیشتری با محور عقب خودرو دارد. یکی از مهم ترین تغییرات ظاهری این خودرو به دلیل درهای دو طرفه و بلند آن است که زیبایی استثنایی زیادی به توربیلون بخشیده است.

جهان شوکه شده است

نمای عقب بسیار آشنا به نظر می رسد. چراغ‌های این بخش از همان سبک و جهت ابرخودرو La Vouchog Navagh استفاده می‌کنند. قسمت کلی چراغ های عقب به گونه ای طراحی شده است که نماد بی نهایت را تداعی می کند. طراحی بیرونی دارای یک دیفیوزر ویژه است که مستقیماً از پشت محفظه سرنشین شروع می شود و تقریباً از دید پنهان است. اسپویلر فعال عقب را می توان برای عملکرد خوب در هنگام کاهش سرعت به سمت بالا حرکت داد. همه اینها بر اساس سیستم تعلیق کاملاً جدید چند پیوندی است که 45 درصد سبکتر از Chiron است.

جهان شوکه شده است

بوگاتی توربیلون خود را اثری عالی و جاودانه می بیند. هنگامی که درب های تاشو فعال الکتریکی را باز می کنید، اولین چیزی که به چشم می آید، کیلومترشمار و سنج های آنالوگ چشمگیر است. سه صفحه نمایش بزرگ که به فرمان چسبانده شده اند، همه چیز را از سرعت گرفته تا دور موتور، میزان سوخت، دمای موتور و غیره نمایش می دهند.

جهان شوکه شده است

این قطعه توسط برند معروف ساعت سوئیچ طراحی و تولید شده و با چرخاندن فرمان در جای خود ثابت می شود. در همین حال، در کنسول مرکزی، سوئیچ های آلومینیومی، کنترل های چرخشی و یک اهرم شفاف که موتور V-16 را کار می کند، خواهید دید. همه اینها برای دادن ظاهری جاودانه به Tourbillon است، اما یک صفحه نمایش مخفی در بالای کنسول مرکزی نیز وجود دارد.

جهان شوکه شده است

گزارش های قبلی در مورد موتور درست بود. توربو یک موتور عظیم 8.3 لیتری است که دور موتور آن 9500 دور در دقیقه است و بدون توربوشارژر 1000 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. Cosworth به توسعه این خودروی تنفس طبیعی کمک کرد. اگرچه این موتور بسیار بزرگتر از W-16 است، اما وزن این موتور تنها 250 کیلوگرم است. مهمترین ویژگی این موتور نیمه دیگر آن است.

جهان شوکه شده است

ما در مورد موتور هیبریدی این خودرو صحبت می کنیم. محور جلو دارای دو موتور الکتریکی است که با موتور سوم در عقب کار می کند که به چرخش چرخ های عقب کمک می کند. یک بسته باتری 25 کیلووات ساعتی نصب شده در مرکز، قدرت را تامین می کند و 800 اسب بخار به ترکیب موتور اضافه می کند. بنابراین مجموع قدرت به 1800 اسب بخار می رسد و در صورتی که تایرهای سفارشی میشلین Pilot Sport Cup 2 چسبندگی کافی داشته باشند، Tourbillon تنها در دو ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد.

جهان شوکه شده است

این توربیلون در 5 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر در ساعت و در 10 ثانیه به سرعت 300 کیلومتر در ساعت می رسد. حداکثر سرعت استاندارد در کمتر از 25 ثانیه به 380 کیلومتر در ساعت می رسد، مگر اینکه سوئیچ سرعت خاصی نصب کرده باشید. با فعال شدن این ویژگی، Tourbon بال بزرگ عقب خود را پایین می آورد و به حداکثر سرعت 444 کیلومتر در ساعت می رسد.

با وجود باتری و موتورهای الکتریکی، بوگاتی می گوید که توربیلون سبک تر از Chiron است. این خودرو همچنین می تواند در شهر بدون استفاده از موتور V-16 رانده شود. این بدان معناست که تنها با موتور الکتریکی خود می تواند 59 کیلومتر را طی کند. بوگاتی در حال حاضر آماده صحبت درباره زمان عرضه توربیون نیست.

جهان شوکه شده است

اگرچه امروز این خودرو را می بینیم، اما تولید آن تا سال 2026 آغاز نمی شود، یعنی زمانی که اولین خودرو از 250 خودرو تحویل داده می شود. در حال حاضر، Torbion در مرحله آزمایش است. قیمت اولیه توربیلون 3.6 میلیون یورو معادل 3.9 میلیون دلار (معادل 230 میلیارد تومان) است.

54322

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *