جگواروندی، گربه‌ ترسناکی که سوت می‌زند، جیک‌جیک می‌کند و ۱۳ صدای متفاوت درمی‌آورد!/ عکس
اخبار اخبار تکنولوژی

جگواروندی، گربه‌ ترسناکی که سوت می‌زند، جیک‌جیک می‌کند و ۱۳ صدای متفاوت درمی‌آورد!/ عکس

تبلیغات بنری


تینا مزدکی: جگوار (Puma yagouaroundi یا Herpailurus yagouaroundi) این گربه سانان کوچک و عجیبی به اندازه یک گربه خانگی است که دارای بدنی بلند، پاهای کوتاه و سر پهن و گرد است. این گربه از خزندگان، پرندگان، قورباغه ها و ماهی ها تغذیه می کند.

همه گربه های وحشی غرش نمی کنند. چیزی که این جگوار را از سایر گربه‌ها متمایز می‌کند این است که از حداقل 13 آواز، خرخر کردن، سوت زدن و غوغا کردن مانند پرندگان استفاده می‌کند. این حیوان که بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است، بیشتر شبیه سمور یا سمور یا راسو است تا گربه. آنها در مناطق پست با پوشش گیاهی انبوه زندگی می کنند بنابراین می توانند در بوته ها، مرداب ها و جنگل ها پنهان شوند.

این به ببرها و سایر گربه های وحشی مربوط نمی شود

تجزیه و تحلیل ژنتیکی نشان می دهد که اگرچه جگوار از نظر ظاهری متفاوت است، مانند اندازه بسیار کوچکش، اما شبیه یک شیر پماد یا شیر کوهی است. (رنگ های پوما) او هست. به همین دلیل است که مطالعات اخیر از نام علمی Puma yagouaroundi به جای Herpailurus استفاده می کنند. گونه‌های جگواروندی بین 4 تا 7 میلیون سال پیش از کوگوار جدا شدند. در نتیجه ببرها (با وزن 3 تا 7 کیلوگرم) بسیار کوچکتر از پوما (با وزن 34 تا 72 کیلوگرم) هستند.

جگواروندی، گربه ترسناکی که سوت می زند، جیک جیک می کند و 13 صدای مختلف تولید می کند!/ عکس

گربه های وحشی و اهلی بسته به آنچه می خواهند به دیگران بگویند صداهای متفاوتی تولید می کنند. اکثر صاحبان گربه های خانگی صدای غرغر، خش خش یا خرخر را شنیده اند. گربه های وحشی بزرگ مانند شیر، ببر و جگوار کم و بیش همین کار را انجام می دهند. اما جگوار دارای رپرتوار صوتی بسیار گسترده تری نسبت به سایر گربه ها است. در واقع می تواند حداقل 13 صدای مختلف از جمله غرغر، جیغ، سوت، جیک، صدای جیر جیر و آواز پرندگان را تولید کند.

کاملاً مشخص نیست که ببرها چگونه و چرا صداهای مختلفی تولید می کنند. آنها بسیار منزوی هستند و به ندرت در طبیعت دیده می شوند. با این حال، محققانی که بر ببرهای اسیر نظارت می کنند، متوجه شده اند که آنها از این صداها برای برقراری ارتباط، علامت گذاری قلمرو خود و یافتن جفت استفاده می کنند.

منبع: Life Science

54323

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *