حسین محجوب:همه انسان‌ها ایفاگر نقش زندگی خود هستند/ منبع الهام من مردم هستند
اخبار اخبار فرهنگی

حسین محجوب:همه انسان‌ها ایفاگر نقش زندگی خود هستند/ منبع الهام من مردم هستند

تبلیغات بنری


به گزارش -، از روابط عمومی موزه سینما، حسین محجوب درباره هنر سینما گفت: سینما مانند سایر هنرها وسیله بیانی است که موضوع را به مخاطب منتقل می کند. در حالی که سرگرمی و جذابیت در سینما ضروری است، یک اثر می تواند مفهوم و پیام هم داشته باشد.
وی با بیان اینکه هنر به خودی خود معنایی ندارد و مهم نیست، تصریح کرد: هنر وسیله ای است که پیشرفت انسان را افزایش می دهد و ما را از نظر فکری، دیدگاهی و … به سطوح دیگری سوق می دهد.
محجوب خاطرنشان کرد: در مسیر زندگی اگر در شرایط مختلف عنصر صداقت نباشد نمی توانم با او ارتباط برقرار کنم. چندین بار این اتفاق برای من افتاد و آسیب دیدم و احساس کردم به من دروغ می گویند و برایم خیلی ناراحت کننده بود.
وی افزود: اولین فیلمی که در آن به ایفای نقش پرداختم فیلم «رجبر» ساخته بهرام بیضایی کارگردان بود که در آن نقش کوچکی بازی کردم. این فیلم فیلمنامه بسیار خوب و سنگینی داشت و من نیازی به گفت و گو با بایدایی احساس نکردم. به نظر من این فیلم یکی از بهترین آثار بهرام بیضایی محسوب می شود. بیضایی با نمایندگان خود صمیمانه و حرفه ای رفتار کرد و هیچ چیز به ویژه چالش برانگیز نبود.
وی ادامه داد: پس از آن در سریال دلران تنگستان نیز با مرحوم شهنواز همکاری داشتم. این سریال در جستجو و فرار فیلمبرداری شده است. آقای شهنواز فردی بسیار ساده و صمیمی بود و نیاز مالی داشت، چرا که زمین های قسمت شمالی تلویزیون متعلق به پدرش بود که آن را به او داده بود. در این مجموعه همیشه 500 سرباز سر صحنه فیلم حضور داشتند و کار با آرامش کامل و ریتم آرامی پیش می رفت. در آن سریال رفاقتی بین من و آقای فخیمی به وجود آمد که بعدها ادامه پیدا کرد.

حسین محجوب: همه انسان ها نقش خود را در زندگی ایفا می کنند/ مردم منبع الهام من هستند
محجوب گفت: جمع بندی من این است که همه انسان ها بازیگر هستند و در زندگی نقش آفرینی می کنند. برخی افراد از این بازی آگاهی دارند و برخی دیگر از آن بی اطلاع هستند. همه انسان ها در طول زندگی خود نقش های متفاوتی ایفا می کنند و گاهی اوقات از این تفاوت ها آگاه نیستند.
وی درباره نمایندگی نیز گفت: دانش به نظر من برای نمایندگی در همه زمینه ها ضروری و لازم است، زیرا دانش در زمینه های مختلف را شامل می شود. مردم الهام بخش من هستند و از آنها یاد می گیرم. هرچه داریم مردم هستند و من رفتار و اعمال آنها را دنبال می کنم و از آنها برای عمل استفاده می کنم. باید خوب ببینیم و عمیق عمل کنیم تا بتوانیم بهترین کار را انجام دهیم. من فکر می کنم ما باید چیزی را به مردم ارائه دهیم که ارزشمند باشد و آنها را یک قدم به جلو بردارد.

22057

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *