اخبار اخبار سیاسی

حمید رسایی: رئیس کمیته طرح صیانت جدید هستم /کشوری: فیلترینگ یک دلالی بی جا و به ضرر مردم است

تبلیغات بنری


به گزارش -، طرح صیانت از فضای مجازی یا طرح موسوم به فیلترینگ که از جمله دستاوردهای مجلس یازدهم بود و در همان مجلس مسکوت ماند، به نظر می رسد حامیان آن طرح بار دیگر دست به کار شده اند. این طرح را به گونه ای اجرا کنید تا دوباره اجرا شود.

اگرچه نمایندگان مجلس دوزادهم در ابتدای کار خود با ارائه طرحی به نام رفع فیلترینگ و کاهش رنگ نامزد انتخاباتی در ابتدای کار تلاش کردند محدودیت های فضای مجازی را ساماندهی کنند، اما خیلی زود این طرح از راه رسید. به امضای 19 نماینده رسید و به این ترتیب حذف فیلترینگ برخی از پیام رسان ها بر عهده رئیس جمهور بود، از دستور کار مجلس خارج شد و اکنون پس از گذشت حدود 3 ماه از آن طرح، تندروها در حال برنامه ریزی برای گسترش خود هستند. حضور در عرصه تصفیه با طرحی کاملاً بر خلاف طرح قبلی.

حمید رسایی یکی از نمایندگان تندرو در گفت و گو با -، ضمن تایید خبر تلاش برخی نمایندگان برای ارائه طرح حفاظتی جدید، خود را به عنوان رئیس کمیته این طرح معرفی می کند و از اعلام آن خودداری می کند. جزئیات

در حالی که رسایی از طرح جدید مجلس برای انحلال خبر می دهد، علی کشوری، سخنگوی رسمی کمیسیون اصل 90 در گفت وگو با خبرگزاری رابو، ضمن اعلام برائت از تندروها، از نکات منفی انحلال و اشتباهات امنیتی آن می گوید.

در ادامه گفتگوی – با حمید رسایی، عضو کمیته فرهنگی شورای اسلامی، آمده است:

***

حمید رسایی عضو کمیته فرهنگی شورای اسلامی وی در گفت‌وگو با – درباره جزئیات طرح جدید مجلس برای صیانت از فضای مجازی، گفت: من رئیس کمیسیون این طرح هستم.

وی در پاسخ به اینکه آیا طرح مذکور ادامه همان طرح بوده است یا خیر، افزود: جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد.

بحث انحلال هنوز در کمیته اصل 90 مطرح نشده است

علی کیشوری، سخنگوی رسمی کمیته اصل 90 وی همچنین در گفت و گو با – درباره زمزمه هایی مبنی بر اینکه برخی نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری به دنبال ارائه طرحی برای حفاظت از فضای مجازی هستند، گفت: من از آن طیف نیستم و اطلاعی هم ندارم. آن را

وی در پاسخ به اینکه در این مدت شاهد محدودیت و فیلتر شدن اینترنت چرا همچنان نگاه ها به فیلترینگ است، گفت: نظر من به عنوان نماینده این است که یکسری محدودیت ها برای استفاده از مجازی وجود دارد. فضا در سراسر دنیا سوال اصلی من این است که اگر بخواهیم فضای مجازی را محدود و فیلتر کنیم خرید فیلترشکن از این طرف و فروش آن به مردم یک کار واسطه ای و غیر ضروری با هزینه است. از مردم.

الکشیری گفت: اگر قرار است این اتفاق بیفتد باید برای همه یکسان باشد و از یک مرجع مشخص و قابل پیگیری باشد. به عبارت دیگر انحلال از یک سو و فروش مدیر تصفیه از سوی دیگر به چه معناست؟

این عضو شورای اسلامی با اشاره به جنبه های امنیتی استفاده از فیلترشکن خاطرنشان کرد: بسیاری از موارد می تواند برای ما نقص امنیتی داشته باشد و در بسیاری از موارد ضعف داریم.

کشیری در خصوص اینکه آیا موضوع انحلال و مدارهای فیلتر در کمیته اصل 90 مطرح شده است، تصریح کرد: هنوز در کمیته اصل 90 مطرح نشده است و در صورت مطرح شدن حتما به اطلاع شما خواهم رساند.

حمید رسایی: رئیس کمیته طرح حراست جدید هستم/ کاشوری: انحلال یک واسطه نابجا و به خرج مردم است.

27211

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *