خبری بد برای دوستداران محیط زیست
اخبار اخبار عمومی

خبری بد برای دوستداران محیط زیست

تبلیغات بنری


نادیا زکالوندبر اساس گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، 31 درصد از دی اکسید کربن منتشر شده در هوا توسط سوخت هایی مانند گاز و بنزین ایجاد می شود. به همین دلیل، اکثر کارشناسان ایده استفاده کامل از خودروهای برقی را برای کاهش آلودگی هوا در نظر گرفته اند، به طوری که می توان آلودگی هوا را تا 31 درصد کاهش داد.

اما بررسی های کارشناسان جدید چیز دیگری را نشان می دهد:

باتری ماشین های برقی

باتری ماشین های الکتریکی آنقدر که تصور می شود پایدار نیستند. در واقع، مواد و زیرساخت های مورد نیاز برای تولید باتری خودروهای برقی آلاینده هستند و نگرانی های زیست محیطی ایجاد می کنند.

سیم مسی

مشکل بعدی استفاده از سیم های مسی برای باتری ماشین های برقی است. به عنوان مثال یک هوندا آکورد به بیش از 18 کیلوگرم مس نیاز دارد و برای نسخه الکتریکی این خودرو به حدود 90 کیلوگرم مس نیاز دارید. در واقع، اگر بخواهیم تمام خودروها را برقی کنیم و آلودگی دی اکسید کربن را تا 31 درصد کاهش دهیم، باید تقریباً 5 برابر بیشتر از الان مس مصرف کنیم.

خبر بد برای فعالان محیط زیست

ایستگاه های شارژ

اگر سیم‌های مسی مورد نیاز خودروهای برقی را در نظر نگیریم، ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی که باید به طور گسترده – مانند پمپ بنزین‌های امروزی – در مکان‌های مختلف در دسترس باشند، نیاز به اجرای مقدار زیادی سیم مسی دارند. این بررسی نشان داد که نیاز به فلز مس در دهه آینده به 3 تا 5 میلیون تن خواهد رسید.

در واقع برای به دست آوردن مس بیشتر باید معادن مس بیشتری افتتاح شود و افتتاح هر یک از این معادن حداقل 20 سال طول می کشد.

علاوه بر این، برای استخراج مس بیشتر به انرژی بیشتری نیاز است که کار را برای تولیدکنندگان مس دشوارتر می کند و محیط زیست را بیشتر آلوده می کند.

استخراج مس از معادن نیز به نیروی کار بیشتری نیاز دارد و معادن مس معمولاً مواد شیمیایی سمی و حتی رادیواکتیو منتشر می کنند که باعث بیماری های پوستی، چشمی و تنفسی و حتی مرگ می شود. محیط زیست نیز آلوده به مس است و افرادی که در معرض این آلودگی قرار دارند با خطر مرگ مواجه هستند.

بنابراین نمی‌توانیم به خودروی الکتریکی به‌عنوان نجات‌دهنده خود از آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از سوخت‌های فسیلی نگاه کنیم.

منبع:

MSN

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *