اخبار اخبار تکنولوژی

خبری بد برای روسیه؛ F-۱۶های اوکراینی به قابلیت‌های جنگ الکترونیک مجهز شدند

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدین_ F-16 Fighting Falcon محبوب ترین هواپیمای جنگنده بال ثابت است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، و اگرچه در اوایل دهه 1970 توسعه یافت و اولین پرواز خود را بیش از پنج دهه پیش انجام داد، اما به طور مداوم بهبود یافته و مدرن شده است. برخی به روز رسانی های اخیر برای فالکون رزمی نیروی هوایی اوکراین برنامه ریزی شده است.

اسکادران 68 جنگ الکترونیک این هفته اعلام کرد که با فعال کردن قابلیت‌های جنگ الکترونیک (EW) در F-16های اهدایی به اوکراین، با همتایان دانمارکی و نروژی خود شریک شده است.

اسکادران 68 جنگ الکترونیک خاطرنشان کرد که این ارتقاء به فایتر فالکون های ارائه شده به اوکراین در برابر تهدیدات رو به رشد روسیه موثرتر کمک می کند.

اکنون که سیستم‌ها ارتقا یافته‌اند، نیروی هوایی اوکراین بازخوردی را در مورد نحوه انجام به‌روزرسانی‌ها ارائه خواهد کرد. کشورهای عضو ناتو بلژیک، دانمارک، هلند و نروژ متعهد شده اند که حدود 79 فروند F-16 Fighting Falcon را در اختیار کیف قرار دهند.

جنرال داینامیکس اف-16 فایتینگ فالکون به معنی فایتینگ فالکون یک هواپیمای جنگنده مافوق صوت تک موتوره با قابلیت عملیات در تمامی شرایط آب و هوایی است. این جنگنده قدرتمند توسط جنرال داینامیکس به دستور دولت آمریکا در دهه 1970 طراحی شد. اولین پرواز این هواپیما در سال 1974 انجام شد و چهار سال بعد با عنوان اسکادران 34 وارد خدمت رسمی در نیروی هوایی ایالات متحده شد. از سال 1993 پس از فروش بخش هوانوردی جنرال داینامیکس به لاکهید، این هواپیما در لاکهید مارتین تولید شده است.

F-16 به عنوان یک جنگنده سبک، ساده و ارزان برای نیروی هوایی ایالات متحده طراحی شده بود که می توانست در تعداد زیاد مورد استفاده قرار گیرد و در نتیجه به برتری هوایی دست یابد. تا به امروز بیش از 4500 فروند از این هواپیما تولید شده است و آخرین خریدار آن عراق است که 18 فروند F-16 سفارش داده است. این هواپیما در مجموع توسط 25 کشور استفاده می شود و نمونه های آن در ژاپن و ترکیه نیز تولید می شود.

منبع: com

322

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *