اخبار اخبار تکنولوژی

خبر خوش برای سامسونگ‌بازها

تبلیغات بنری


به گزارش خبرگزاری رابو و به نقل از گجت نیوز، با نزدیک شدن به زمان عرضه گوشی سامسونگ اس 25، منابع اطلاعاتی از جزئیات مختلفی از آن فاش می کنند؛ اما چیپست این گوشی سامسونگ در چند ماه گذشته محل بحث بوده است. پس از اینکه سامسونگ در آخرین گزارش مالی خود به صراحت از Exynos 2500 نام برد، انتظار می رفت که این تراشه در سری Galaxy S25 استفاده شود. با این حال، یک گزارش جدید حاکی از آن است که تمامی نسخه های این سری در سراسر جهان از چیپست جدید معرفی شده کوالکام، اسنپدراگون 8 الیت، قدرت خواهند گرفت.

اسنپدراگون 8 الیت، چیپست انتخاب شده توسط سامسونگ برای گلکسی اس 25

حضور “TM Roh” (TM Roh)، مدیر بخش موبایل سامسونگ، در رویداد معرفی اسنپدراگون 8 الیت، گمانه زنی هایی را در مورد استفاده از این تراشه در گلکسی اس 25 ایجاد کرد. اخیرا، سازنده محبوب Ice Universe نیز ادعا کرده است که گوشی های S25، S25 Plus و S25 Ultra با اسنپدراگون 8 الیت در سطح جهانی عرضه خواهند شد.

Ice Universe همچنین اشاره کرد که چیپست های Exynos 2500 و MediaTek 9400 در هیچ یک از سری پرچمداران جدید سامسونگ استفاده نمی شوند. برای طرفداران سامسونگ که منتظر تجهیز S25 به چیپست کوالکام بودند، این خبر خوبی است. البته از آنجایی که این فقط یک گزارش است، نمی توانیم در این مورد مطمئن باشیم.

در سال 2024، سامسونگ نسخه های معمولی و پلاس گلکسی اس 24 را با چیپست اگزینوس 2400 در همه مناطق به جز ایالات متحده، کانادا و چین عرضه خواهد کرد. نسخه اولترا نیز با نسل سوم پردازنده اسنپدراگون 8 در سراسر جهان در دسترس است. اگرچه Exynos 2400 نسبت به نسل قبلی پیشرفت چشمگیری داشته است، اما هنوز به سطح چیپست های رقیب کوالکام، مدیاتک و اپل نرسیده است.

انتظار می‌رفت که Exynos 2500 به لطف نسل دوم فناوری ساخت 3 نانومتری و نسل جدید هسته‌های CPU ARM شاهد پیشرفت بزرگ دیگری باشد. با وجود این، شایعات حاکی از آن است که سامسونگ نمی تواند به اندازه کافی از این تراشه با کیفیت مورد نیاز تولید کند و استفاده از آن در گلکسی S25 را کنار گذاشته است.

تست‌ها نشان می‌دهند که اسنپدراگون 8 الیت، چیپست گلکسی اس 25، سرعت بسیار بالایی دارد. سرعت واحد پردازنده یا سی پی یو این تراشه تقریباً برابر با تراشه A18 Pro است که تراشه پرچمدار اپل است. واحد گرافیکی یا GPU آن نسبت به A18 Pro سریعتر و تخلیه کمتری دارد.

227227

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *