خزنده سه‌چشم منقرض شده، به زندگی بازگشت!/ عکس
اخبار اخبار عمومی

خزنده سه‌چشم منقرض شده، به زندگی بازگشت!/ عکس

تبلیغات بنری


تینا مزدکی: خزندگان باستانی به نام تواتارا به خانه جدید خود در باغ وحش چستر نقل مکان کرده اند. این باغ وحش تنها باغ وحش در انگلستان است که میزبان یکی از بزرگترین شگفتی های طبیعت است.

سوابق فسیلی نشان می دهد که آنها برای اولین بار بیش از 200 میلیون سال پیش روی زمین ظاهر شدند. اکنون شش تواتارا در باغ وحش چستر، خانه جدید این حیوانات نمادین زندگی می‌کنند و این باغ وحش در حال بازسازی زیستگاه اصلی تواتارا است.

کارشناسان می گویند یکی از جالب ترین قسمت های بدن تواتارا چشم سوم است که در بالای سر آن قرار دارد. این چشم دارای شبکیه، قرنیه، عدسی و عصب در انتهای آن است، اما برای بینایی استفاده نمی شود. در عوض، به حساسیت به نور خورشید، تنظیم دمای بدن، چرخه شبانه روزی، جهت گیری و تنظیم هورمون کمک می کند.

فسیل‌ها نشان می‌دهند که حدود ۷۰ میلیون سال پیش در سراسر جهان منقرض شده‌اند و تنها تعداد کمی در جزایر کوچک در سواحل نیوزلند باقی مانده‌اند. حافظان محیط زیست بر این باورند که موش ها و سایر گونه های مهاجم و همچنین تغییرات آب و هوایی ممکن است در انقراض تواتارا نقش داشته باشند.

خزنده سه چشم منقرض شده زنده شد!/عکس

به گفته سخنگوی باغ وحش چستر، کارشناسان باغ وحش اولین کسانی بودند که تواتارا را در خارج از زیستگاه بومی خود در سال 2016 پرورش دادند. این حیوانات منحصر به فرد برای درک ما از تکامل خزندگان ضروری هستند.

این خزندگان مدت ها قبل از وجود انسان ها روی زمین بودند و واقعا جای تاسف است که پس از سال ها زنده ماندن، اکنون به دلیل حضور انسان ها با انقراض شدید مواجه شده اند. با این حال، بخش خوب این است که تمام اطلاعاتی که محققان از موفقیت پرورش خود جمع آوری کرده اند با جامعه بین المللی حفاظت از محیط زیست به اشتراک گذاشته شده است تا آنها بتوانند به طور جمعی برای محافظت از آینده خود در این سیاره کار کنند.

منبع:

323

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *