خطرناک‌ترین مارهای آدم‌خوار / عکس
اخبار اخبار عمومی

خطرناک‌ترین مارهای آدم‌خوار / عکس

تبلیغات بنری


به گزارش -، هر چقدر هم که عجیب به نظر برسد، چند نوع مار در دنیا وجود دارند که توانایی خوردن انسان را دارند. اگرچه هیچ یک از این مارها زهر ندارند، اما اندازه آنها بسیار بزرگ است. در واقع برای اینکه مار انسان را بخورد باید خیلی بزرگ باشد!

تنها دو گروه از مارها در این سیاره می توانند به اندازه ای بزرگ شوند که انسان را زنده ببلعد. این گروه ها بواس و پیتون هستند. پیتون ها و بوآها بسیار شبیه هم هستند و هر دو طعمه خود را از طریق انقباض می کشند. آنها بیشتر در بینایی و تولید مثل متفاوت هستند، زیرا مارها تخم می گذارند در حالی که بوآها زنده زا هستند.

چهار نوع مار می توانند انسان را زنده ببلعند:

شبکیه پایتون

مار پیتون مشبک تا به امروز بزرگترین مار روی کره زمین است. مار پیتون مشبک یکی از سه مار سنگین روی زمین است. این گیاه بومی جنوب و جنوب شرقی آسیا است و به دلیل فلس های طرح دار زیبا که نام خود را از آن گرفته است توسط انسان شکار می شود. با وجود خطر، این مارها به طور مرتب به عنوان حیوان خانگی در سراسر جهان فروخته می شوند.

بزرگترین مار پیتون مشبکی که تا به حال ثبت شده، گونه ای بود که در باغ وحش نگهداری می شد و اندازه آن بیش از 7 متر بود. طول پیتون های مشبک معمولاً به بیش از 6 متر و نیم نمی رسد و حداکثر وزن آنها به 77 کیلوگرم می رسد.

موارد بسیاری ثبت شده است که پیتون های مشبک انسان را می کشند.

پیتون صخره ای آفریقایی

پیتون های صخره ای آفریقایی یکی از بزرگترین گونه های مار در جهان هستند، اگرچه طول آنها به اندازه پیتون های مشبک نیست. اما این مارها نیز بسیار بزرگ هستند. پیتون های صخره ای آفریقایی بیشتر در نواحی آفریقا زندگی می کنند و بسته به محل زندگی آنها به زیرگونه های مختلفی طبقه بندی می شوند. پیتون سنگی آفریقای مرکزی بزرگترین زیرگونه است و مسئول خطرناک ترین تعاملات با انسان است.

مار پیتون های صخره ای آفریقایی می توانند تا 3.5 متر در طبیعت رشد کنند، اگرچه نمونه های نادری به طول 5.5 متر ثبت شده است. بزرگترین نمونه های این گونه می توانند تا 99 کیلوگرم وزن داشته باشند و می توانند طعمه های بزرگی مانند بز و برخی از گونه های آنتلوپ را شکار کنند.

این گونه معمولاً کودکان را برای شکار انتخاب می کند. اگرچه بزرگترین اعضای این گونه احتمالاً یک فرد بالغ را می خورند.

با 4 نوع مار انسان خوار روی زمین آشنا شوید / عکس

پیتون برمه ای

پیتون های برمه ای مارهای شناخته شده ای هستند، به ویژه با افزایش محبوبیت آنها به عنوان حیوانات خانگی در طول سال ها. آنها بومی آسیای جنوب شرقی به ویژه برمه هستند که نام خود را از آنجا گرفته اند. در سال‌های اخیر، پیتون‌های برمه‌ای به اورگلیدز فلوریدا وارد شدند و از آن زمان تاکنون باعث ایجاد مشکلات زیست‌محیطی شده‌اند.

در طبیعت، پیتون های برمه ای به راحتی می توانند تا 4.5 متر ارتفاع داشته باشند، اگرچه گونه هایی که در باغ وحش ها یافت می شوند می توانند بسیار بزرگتر شوند. بزرگترین مار ثبت شده 5.5 متر طول داشت.

مار پیتون برمه ای کمتر از همتایان خود سابقه کشتن انسان ها را دارد و هیچ نمونه شناخته شده ای از بلعیدن یک کل انسان ندارد، اما این مارهای غول پیکر این توانایی را دارند که یک انسان را هر چند کوچک، زنده ببلعند!

با 4 نوع مار انسان خوار روی زمین آشنا شوید / عکس

مار آناکوندا سبز

آناکوندای سبز احتمالاً مشهورترین مار در جهان است. فیلم ها و برنامه های تلویزیونی زیادی درباره این مار افسانه ای ساخته شده است، اگرچه اکثریت قریب به اتفاق آنها بسیار پراکنده هستند. آناکوندای سبز بومی آمریکای جنوبی است و در مناطق باتلاقی گرم در سراسر این قاره زندگی می کند. از بین همه گونه های آناکوندا، آناکوندای سبز بزرگترین است.

آناکوندای سبز طولانی ترین مار روی زمین نیست، اما سنگین ترین مار است. طولانی‌ترین مارها معمولاً حدود 5 متر طول دارند، اگرچه برخی گزارش‌های حکایتی ادعا می‌کنند که مارها تا 9 متر طول دارند. میانگین وزن یک آناکوندای سبز بین 30 تا 70 کیلوگرم است، اگرچه بزرگترین آن می تواند به بیش از 90 کیلوگرم برسد.

اندازه و اندازه عظیم آناکوندای سبز نشان می دهد که در صورت تهاجمی شدن، خطری برای انسان به همراه خواهد داشت. با این حال، علیرغم اندازه آنها، موارد بسیار کمی از حملات مرگبار انسان توسط آناکوندای سبز ثبت شده است، اگرچه ممکن است و این مارها توانایی بلعیدن انسان را زنده دارند.

منبع: azanimals

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *