خلبانان جنگنده «اف-۲۲ رپتور» چگونه انتخاب می‌شوند؟/ آمریکا جنگنده ۳۵۰ میلیون دلاری خود را به هرکسی نمی‌دهد!
اخبار اخبار تکنولوژی

خلبانان جنگنده «اف-۲۲ رپتور» چگونه انتخاب می‌شوند؟/ آمریکا جنگنده ۳۵۰ میلیون دلاری خود را به هرکسی نمی‌دهد!

تبلیغات بنری


چه پس از تماشای فیلم‌های حماسی هالیوود مانند تاپ گان، شرکت در نمایش‌های هوایی جاه‌طلبانه یا ساختن مدل‌های چوبی در کودکی، تبدیل شدن به یک خلبان جنگنده برای بسیاری یک رویا است، اگرچه این آرزو فقط برای تعداد کمی محقق می‌شود. مسیر رسیدن به کابین خلبان یک جت جنگنده به همان اندازه که چالش برانگیز است لذت بخش است، مسیری که طراحی شده است تا خلبانان مشتاق را به محدودیت های خود و فراتر از آن سوق دهد.

اگر می‌خواهید بدانید برای خلبان شدن چه چیزی لازم است یا تا به حال به این فکر کرده‌اید که «چقدر طول می‌کشد تا خلبان جنگنده شوم» یا «آیا من برای خلبان شدن خیلی مسن هستم» یا «آیا باید خلبان شوم» مقاله به این سؤالات و موارد دیگر پاسخ خواهد داد و مراحل مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک خلبان F-22 رپتور در USAF را شرح می دهد.

اول چیزهای مهم

البته، همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، نیروی هوایی ایالات متحده (USAF) قرار نیست 350 میلیون دلار را به هیچکس واگذار کند. قبل از اینکه متقاضی بتواند آموزش پرواز با F-22 Raptor را آغاز کند، ابتدا باید مراحل لازم را برای کسب رتبه خلبانی خود در USAF انجام دهد.

اولین قدم داشتن یک سری الزامات اساسی است:

  • شما باید بین 18 تا 33 سال سن داشته باشید
  • شما باید شهروند ایالات متحده باشید
  • برای تعیین تناسب اندام و سلامتی، یک ارزیابی پزشکی/فیزیکی انجام دهید
  • شما بینایی دارید که می توان آن را تا 20/20 اصلاح کرد
  • قد شما باید بین 160 تا 192.5 سانتی متر در حالت ایستاده و بین 85 تا 100 سانتی متر در هنگام نشستن باشد (در برخی موارد استثنا وجود دارد).
  • شما باید مدرک لیسانس از یک موسسه معتبر داشته باشید یا در شرف فارغ التحصیلی در این زمینه باشید
  • باید دارای مدرک لیسانس از یک کالج معتبر یا در حال پیشرفت (حداقل 90 ساعت ترم) باشد.
  • شما باید افسر نیروی هوایی ایالات متحده باشید
  • شما باید یک بررسی پس زمینه یک محدوده (SSBI) را بگذرانید.

SSBI با بررسی سابقه اعتباری، سوابق کیفری، سوابق تحصیلی، سابقه اشتغال، حضور در رسانه های اجتماعی و غیره متقاضی استفاده می شود تا مشخص شود که آیا متقاضی می تواند مسئولیت بزرگ پرواز با جت جنگنده ارتش ایالات متحده را بر عهده بگیرد یا خیر. اگر در سنین نوجوانی دچار مشکلات جزئی و جریمه شدید نگران نباشید. اما اگر سابقه دزدی داشته باشید برایتان سخت می شود.

خلبانان جنگنده چگونه انتخاب می شوند؟

شما مدرک دانشگاهی ندارید، مشکلی نیست!

کسانی که قبلاً مدرک لیسانس ندارند، دو گزینه برای اخذ پذیرش به عنوان افسر در نیروی هوایی ایالات متحده دارند:

  • آکادمی نیروی هوایی (AFA)
  • سپاه آموزش افسران ذخیره (ROTC)

آکادمی نیروی هوایی یک موسسه چهار ساله است که در کلرادو اسپرینگز، کلرادو واقع شده است. در اینجا، دانش آموزان مدرسه افسری مدرک لیسانس را به صورت رایگان دریافت می کنند و به عنوان افسر در نیروی هوایی ایالات متحده پذیرفته می شوند. از آنجایی که AFA یک موسسه نظامی است، این برنامه دقیق تر و رسمی تر از یک کالج سنتی است، در حالی که کاهش حواس پرتی می تواند تمرکز و عملکرد تحصیلی را بهبود بخشد. از نظر آماری، پیوستن به AFA بهترین راه برای خلبان شدن در USAF است.

ROTC یک برنامه چهار ساله رقابتی، مبتنی بر بورسیه است که در آن دانشجویان در یکی از 1700 کالج سنتی و کلاس های نظامی هفتگی شرکت می کنند. پس از اتمام، دانش آموزان مدرک لیسانس دریافت می کنند و به عنوان افسر در نیروی هوایی ایالات متحده مامور می شوند.

به افسران آموزش و دانشجویان در طول سال های جوانی و ارشد در برنامه های AFA و ROTC، فهرستی از مشاغل مطلوب در نیروی هوایی به ترتیب اولویت ارائه می شود. رشته های شغلی بر اساس شایستگی علمی و عوامل مرتبط اعطا می شوند.

کسانی که بهترین عملکرد را دارند و بالاترین نمرات را دریافت می کنند، بیشترین شانس پذیرش در اولویت اول شغلی خود را خواهند داشت. از آنجایی که هوانوردی محبوب ترین رشته شغلی در این زمینه است، دانشجویان و افسران آموزشی باید برای نمرات خوب و نمرات بالاتر تلاش کنند، در غیر این صورت در معرض خطر رفتن به مشاغل دیگر در USAF قرار خواهند گرفت.

کسانی که قبلاً مدرک لیسانس گرفته‌اند، باید برای فرصت آزمایشی در مدرسه آموزش افسری (OTS)، برنامه‌ای نه هفته و نیم در پایگاه نیروی هوایی ماکسول در آلاباما درخواست دهند. پذیرش در OTS به این معنی است که به متقاضی فرصت خلبانی داده می شود، اگرچه نوع هواپیمایی که او پرواز خواهد کرد تا بعداً در آموزش خلبانی USAF نامشخص است. این موضوعی است که در مقاله بعدی به آن خواهیم پرداخت.

خلبانان جنگنده چگونه انتخاب می شوند؟

نمره بالا در امتحانات

علاوه بر کسب نمرات و نمرات علمی بالا در سراسر کالج، خلبانان مشتاقی که وارد OTS، AFA یا ROTC می شوند، باید آزمون صلاحیت افسر نیروی هوایی (AFOQT) و آزمون مهارت های هوانوردی پایه (TBAS) را بگذرانند. AFOQT واجد شرایط بودن یک فرد برای خدمت در نیروی هوایی را تعیین می کند. کسانی که می خواهند خلبان (یا ناوبر) شوند باید در بخش های خاصی از این آزمون حداقل نمره را کسب کنند.

آزمون TBAS برخلاف نامش، آزمونی برای مهارت های واقعی پرواز نیست (به یاد داشته باشید، هیچ تجربه قبلی در پرواز مورد نیاز نیست) بلکه آگاهی فضایی، توانایی های چندوظیفه ای و مهارت های روانی حرکتی را آزمایش می کند.

منابع آنلاین برای کمک به آمادگی برای آزمون های AFOQT و TBAS در دسترس هستند. مجموع نمرات AFOQT و TBAS هر دانش آموز منجر به نمره روش انتخاب کاندید خلبان (PCSM) می شود که مهارت پرواز را اندازه گیری می کند و به عنوان شاخص موفقیت در آموزش خلبانی در مقطع کارشناسی (UPT) عمل می کند.

تبریک می گویم، شما در آموزش خلبانی USAF پذیرفته شده اید!

داوطلبانی که در کلاس خود رتبه بالایی دارند و نمره PCSM لازم را کسب می کنند، در برنامه آموزش خلبانی نیروی هوایی پذیرفته می شوند و برای شرکت در آموزش اولیه پرواز (IFT) در Pueblo اعزام می شوند.

IFT یک دوره مقدماتی 40 روزه است که در آن شرکت کنندگان مانورهای اولیه پرواز را در یک هواپیمای Diamond DA-20 برای آمادگی برای دوره UPT که در یکی از چهار پایگاه آموزشی USAF برگزار می شود، یاد می گیرند و انجام می دهند. این قوانین عبارتند از:

  • پایگاه نیروی هوایی کلمبوس، می سی سی پی
  • ونس AFB، اوکلاهما
  • پایگاه نیروی هوایی لافلین، تگزاس
  • شپرد AFB، تگزاس

برنامه آموزشی دوره UPT شامل سه مرحله است:

مرحله اول: دوره تحصیلی

شش هفته آموزش آکادمیک، از جمله فیزیولوژی خلبان، آموزش خروج، برنامه ریزی ماموریت، سیستم های هواپیما، آب و هوا و غیره. خلبانان در هر موضوع مورد آزمایش قرار می گیرند و باید حداقل 85٪ نمره کامل در هر آزمون کسب کنند. عدم کسب 85% پس از سه بار تلاش منجر به حذف از برنامه خواهد شد

مرحله دوم: خط پرواز

شش ماه آموزش خلبانی اولیه با Beechcraft T-6A Texan II. در مرحله دوم، خلبانان فیزیولوژی پرواز، آیرودینامیک، ناوبری و ساختارها را از جمله موضوعات دیگر مطالعه خواهند کرد. خلبانان باید قبل از 90 ساعت آموزش و آموزش پرواز، 9 آزمایش را پشت سر بگذارند.

عملکرد آزمون و پرواز در مرحله دوم، امتیاز سیستم انتخاب شایستگی خلبان (MASS) را تعیین می کند، که بر اساس آن دانش آموزان برای کلاس و انتخاب دوره برای مرحله III رتبه بندی می شوند. این یک فرآیند بسیار رقابتی است، بنابراین انجام در بالاترین سطح در فازهای 1 و 2 برای خلبان شدن بسیار مهم است. امتیاز MASS یک خلبان با استفاده از تقسیم زیر به دست می آید.

  • نمرات آزمون: 10%
  • رتبه رهبری هوانوردی: 20 درصد
  • سفرهای روزانه: 30%
  • بررسی مجدد سفر: 40%

پس از اتمام مرحله دوم، نتایج آزمون MASS جمع آوری شده و خلبانان در کلاس خود رتبه بندی می شوند. هر چه رتبه خلبانی در کلاس خود بالاتر باشد، احتمال بیشتری دارد که بهترین مسیر شغلی را در مرحله سوم که همان پرواز با جنگنده است، فرود بیاورد.

مرحله سوم: آموزش پیشرفته هواپیما

خلبانان یکی از سه مسیر شغلی زیرا را طی می کنند:

  • مسیر 1. حمل و نقل هوایی و سوخت گیری (B-52 Stratofortress، B-1B Lancer، B-2 Spirit، B-21 Raider، و غیره)
  • مسیر 2. جنگنده/بمب افکن (F-22 Raptor، F-15 Eagle، F-15EX Eagle II، F-35 Lightning، و غیره)
  • مسیر 3. هلیکوپتر

از آنجایی که تبدیل شدن به خلبان جنگنده محبوب‌ترین و پرطرفدارترین گزینه است، تنها کسانی که در یک سوم دانش‌آموزان کلاس خود قرار دارند به مسیر 2 می‌روند و اطمینان حاصل می‌کنند که خلبانان خلبان جنگنده یا بمب‌افکن می‌شوند.

فاز 3 بسیار شبیه به فاز 2 است. خلبانان در طول شش ماه آموزش آکادمیک و تقریباً 120 ساعت آموزش پرواز در مربی T-38 Talon با تاکید بر پرواز بصری، بدنه های دوقلو و چهارگانه، ابزار و ناوبری خواهند دید.

در طول این مدت، خلبانان این فرصت را خواهند داشت تا فرمی به نام “برگ رویا” را پر کنند که در آن نوع هواپیمای جنگنده/بمب افکنی را که می خواهند پرواز کنند، بیان می کنند. کسانی که می خواهند با F-22 Raptor پرواز کنند، طبیعتا F-22 را در صدر فهرست خود قرار می دهند، اما این تضمین نمی کند که خلبان F-22 شوند.

باز هم، انتخاب نوع هواپیما بر اساس شایستگی و رتبه بندی طبق نتایج MASS فاز III افسران تعیین خواهد شد. برای پذیرش در برنامه خلبانی F-22، یک خلبان باید دوره خود را در بین دانش آموزان برتر کلاس خود بگذراند و بالاترین نمرات را کسب کند.

شب فرود: بالاخره نوع هواپیما مشخص شد

پس از اتمام فاز III، خلبانان در مراسم فارغ التحصیلی UPT شرکت می کنند و گواهینامه خود را به شکل بال نقره ای دریافت می کنند. پس از فارغ التحصیلی، Airmen در شب ماموریت، همچنین به عنوان Drop Night، یک رویداد تشریفاتی که اوج سفر طولانی و طاقت فرسا شدن خلبان شدن در نیروی هوایی ایالات متحده است، شرکت خواهند کرد.

در شبی که به عنوان Drop Night شناخته می شود، در نهایت نوع هواپیما برای هر خلبان مشخص می شود. کسانی که در مرحله سوم در رده خود بالاترین رتبه را کسب کنند برای هواپیمای رویایی خود انتخاب می شوند و انتخاب برای بسیاری F-22 Raptor نمادین است.

فرصتی برای پیشی گرفتن از رقبا

خلبانان مشتاق F-22 می توانند شانس خود را برای پذیرش به عنوان خلبان F-22 با درخواست از واحدهای ویژه نیروی هوایی ایالات متحده (USAFR) یا گارد ملی (USANG) که با F-22 پرواز می کنند، افزایش دهند. با این حال، خلبانان USAFR و ANG باید در همان دوره آموزشی شرکت کنند و تحت سیستم رتبه بندی بسیار رقابتی کلاس MASS به عنوان خلبانان نیروی هوایی قرار می گیرند.

بنابراین، خلبانانی که مسیرهای USAFR یا ANG را انتخاب می‌کنند ممکن است به رتبه بالایی (به اندازه کافی بالا) در کلاس خود دست نیافته باشند تا حکم خلبانی F-22 را دریافت کنند، که ممکن است آنها را در معرض انتخاب‌های نامطلوب قرار دهد.

واحدهای USAFR و ANG زیر با F-22 Raptor پرواز می کنند:

  • اسکادران جنگنده 149، پایگاه نیروی هوایی لنگلی، ویرجینیا (USANG)
  • اسکادران جنگنده 1990، پایگاه مشترک پرل هاربر، هونولولو، هاوایی (USANG)
  • گروه 44 جنگنده، پایگاه نیروی هوایی تیندال، فلوریدا (USAFR)
  • گروه 477 جنگنده، پایگاه مشترک المندورف-ریچاردسون، آلاسکا (ایالات متحده آمریکا)
  • بال 926، پایگاه نیروی هوایی نلیس، نوادا (USAFR)

کسانی که خلبان رپتور می شوند

تمام آموزش های خلبانی F-22 در ابتدا در Tyndall AFB در فلوریدا انجام شد، اما ویرانی ناشی از طوفان مایکل در سال 2018 باعث شد آموزش پرواز F-22 در 90 مایلی غرب به Eglin AFB منتقل شود، در حالی که دوره آکادمیک هوانوردی F -22 هواپیما. در تیندال.

در سال 2021، آموزش پرواز F-22 به پایگاه مشترک Langley Eustace (JBLE)، اسکادران جنگنده 71 در ویرجینیا منتقل شد. آموزش خلبانی F-2 Raptor با سه ماه آموزش آکادمیک در Tyndall AFB آغاز می شود، پس از آن خلبانان شش ماه آموزش پرواز F-22 را در JBLE دریافت می کنند که به چهار مرحله تقسیم می شود:

  • ویژگی های پیشرفته هندلینگ
  • مانورهای اصلی جنگنده
  • فراتر از رهگیری های بصری
  • تاکتیک های جنگ هوایی

این مراحل به گونه ای طراحی شده اند که خلبانان را از چیزی در مورد این هواپیما نمی دانند تا فارغ التحصیلی به خلبانان برتری هوایی حرفه ای تبدیل شوند.

در حالی که تکمیل آموزش خلبانی F-22 یک دستاورد مهم است که سزاوار غرور و تمایز زیادی است، برای کسانی که آرزوی بهترین بودن را دارند، این فقط شروع است. برای آنها، آموزش تازه شروع شده است، زیرا در مدرسه تسلیحات نیروی هوایی ایالات متحده (USAFWS)، نسخه نیروی هوایی از مدرسه تفنگ برتر نیروی دریایی ایالات متحده شرکت خواهند کرد.

پس از فارغ التحصیلی از USAFWS، Airmen به عنوان افسران تسلیحات و مربیان پیشرفته ظاهر می شوند و اسکادران های F-22 Raptor را به نبرد هدایت می کنند و پشتیبانی استراتژیک و تاکتیکی را برای تصمیم گیرندگان نظامی سطح بالا ایالات متحده ارائه می دهند.

227227

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *