خودروهایی که از دل جنگ به خیابان‌ها راه یافتند /عکس
اخبار اخبار تکنولوژی

خودروهایی که از دل جنگ به خیابان‌ها راه یافتند /عکس

تبلیغات بنری


امیر مسعود عابدین_برخی از خودروهای نظامی دارای ویژگی‌های بسیار ویژه‌ای هستند، مانند خودروهایی که می‌توانند از جاده‌های بسیار سخت عبور کنند تا شناسایی نشوند یا پرسنل و تجهیزات را تخلیه کنند. در زیر لیستی از سه خودروی نظامی آزمایش شده در نبرد که از خودروهای تولیدی الهام گرفته شده اند یا بعداً در دسترس قرار گرفته اند، آورده شده است.

مرسدس بنز کلاس G

توسعه گلاندواگن در سال 1972 به درخواست شاه ایران که به دنبال خودروی آفرود نظامی بود آغاز شد. آزمایش نمونه اولیه در سال 1974 در آب و هوای شدید مانند بیابان ها و قطب شمال آغاز شد. تولید در سال 1975 در کارخانه Magna-Steyr در گراتس اتریش آغاز شد، جایی که هنوز هم در آنجا ساخته می شود.

مرسدس بنز کلاس G زندگی خود را به عنوان یک خودروی نظامی هدفمند آغاز کرد که غیرمعمول نیست، اما برخلاف اکثر خودروهای دیگر، تا حد زیادی به همان شکل باقی مانده است.

فورد مدل T

ماشین ها از دل جنگ وارد خیابان ها شدند/ عکس

شاید تعجب آور نباشد که فورد مدل T نیز در جنگ خدمت کرد، زیرا مدل T در روزهای اولیه صنعت خودرو وارد هر فورد دیگری شد.

خودروهای مدل T که خدمت سربازی را می دیدند، وسایل نقلیه پوست نرم (وسایل نقلیه غیر زرهی) بودند و بیشتر نقش های کمکی مانند آمبولانس، حمل و نقل تدارکات یا مأمور شدن توسط افسران برای حرکت سریع را انجام می دادند. برخی از آنها برجک های تفنگی برای استفاده به عنوان خودروهای گشتی نصب کرده بودند.

تویوتا مگا کروزر

ماشین ها از دل جنگ وارد خیابان ها شدند/ عکس

هوی مگا کروزر برای اولین بار به عنوان نمونه اولیه در نمایشگاه خودروی توکیو در سال 1993 به نمایش درآمد و در سال 1995 به تولید رسید. تنها 133 نسخه غیرنظامی از این خودرو ساخته شد (از مجموع 3000 دستگاه) قبل از اینکه تنها 5 سال پس از آن متوقف شود. راه اندازی.

مانند هاموی، مگا کروزر فقط برای استفاده نظامی در نظر گرفته شده بود، در درجه اول به عنوان وسیله نقلیه برای نیروهای مسلح ژاپن. خودروهای بازار داخلی ژاپن نیز توسط نیروهای پلیس منطقه ای و محلی و عملیات آتش نشانی/نجات و همچنین توسط انجمن اتومبیل ژاپن استفاده می شود.

منبع: com

322

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *