اخبار اخبار عمومی

داستان عجیب یک زیارتگاه با انبوهی از آب معدنی/ عکس

تبلیغات بنری


نادیا زکالوند: افرادی که در مسیر ترانس هیمالیا چین شرکت می کنند، که به موازات رشته کوه اصلی هیمالیا امتداد دارد و از جاده پر پیچ و خم گاتا می گذرد، معمولاً از دیدن توده ای از بطری های پلاستیکی آب در اطراف مکانی که به نظر می رسد شگفت زده می شوند. معبد یا زیارتگاه های شگفت انگیز. برخی از این افراد این وضعیت را نتیجه آلودگی ناشی از افزایش روزافزون گردشگران در این منطقه می دانند. اما این وضعیت در این ناکجا توضیح جالب تری دارد.

بسیاری از افرادی که سعی می کنند از جاده جاتا عبور کنند، این بطری های آب را برای سیر کردن روح تشنه به معبد یا زیارتگاه جاتا عرضه می کنند. در اینجا چند دهه پیش مردی از سرما و تشنگی جان باخت و مردم این منطقه معتقدند روح تشنه اش در این مسیر سرگردان است. برخی معتقدند اگر بدون گذاشتن بطری آب در این منطقه عبور کنند و روحیه مرد را بر هم بزنند، در سفر خود در این جاده پر پیچ و خم، بدشانسی خواهند آورد.

ماجرای عجیب حرم با آب معدنی فراوان/عکس

در واقع، در سال 1999، یک راننده کامیون و کمکش در زمستان جاده برفی گاتا به دام افتادند و زمانی که راننده برای کمک به روستاهای اطراف رفت، طوفان برف شدت گرفت و او نتوانست به محل برگردد. او سه روز راننده و چند نفری که برای رهایی کامیون از برف به جاده غتا می آیند، دستیار راننده را از تشنگی و سرما مرده می بینند. از آن زمان، مردم محلی گاهی صدای گریه کسی را می شنوند که آب می خواهد و او را در مه مه می بینند. اما به محض اینکه خواستند به او آب بدهند ناپدید شد. به همین دلیل این زیارتگاه موقت را در جاده گاتا در محل فوت مرد ایجاد می کنند و به این ترتیب به تشنه آب می دهند تا سفرشان در این جاده بی خطر باشد.

منبع:

oditycentral

تبلیغات بنری

khabaronline به نقل از رابو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *